2012-04-19, 04:18
Medlem
spjuits avatar
Ja det gick sannerligen dåligt för honom den gången. Det som förvånar mig är att hon inte fick någon personbeskrivning. Medier brukar börja med att beskriva personen de ser och hur denne är relaterad till personen som vill ha kontakt. Ibland lär sig medier t.o.m att teckna utseendet snabbt.

Nånting som störde mig var alla frågor. Jag hatar när medier ställer frågor. Dom brukar klargöra att dom inte vill ha ledtrådar men ändå dyker dessa frågor upp. Bläh.

För övrigt är det bara bra att Terry plockas ner från sin höga position. Folk ser honom som något slags ärke-medium som aldrig har fel, det är iaf min uppfattning av allmänhetens åsikter. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, det är inte mina pengar som går till dravel.
Citera
2012-04-19, 06:00
Medlem
Yatsys avatar
Efter så många år som programledare i programmet vet den väl vid de laget att Woo Woos inte är tillförlitliga.Och att det inte finns något som säger att någon kan tala med döda.
Men hon väljer ändå, att välja ut något så känsligt som en mamma som förlorat tre av sina barn,till att medverka i programmet. Där ett gäng vuxna driver med mamman utan att skämmas nämnvärt.
Senast redigerad av Yatsy 2012-04-19 kl. 06:06.
Citera
2012-04-19, 18:11
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Efter så många år som programledare i programmet vet den väl vid de laget att Woo Woos inte är tillförlitliga.Och att det inte finns något som säger att någon kan tala med döda.
Men hon väljer ändå, att välja ut något så känsligt som en mamma som förlorat tre av sina barn,till att medverka i programmet. Där ett gäng vuxna driver med mamman utan att skämmas nämnvärt.

Är faktiskt väldigt förvånad över denna mannens "framgång". Det är inte bara cold reading utan väldigt dålig sådan. Jag känner människor som har varit på kurs hos honom. Betalat ganska stora summor tydligen. Bergs meditation eller vad han nu kallar det för. De var jättenöjda tydligen. Försökte fråga dem lite om vad som egentligen hände på kursen, men fick mest flummiga svar om meditation och öppna sinna sinnen etc.
Citera
2012-04-19, 18:54
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Är faktiskt väldigt förvånad över denna mannens "framgång". Det är inte bara cold reading utan väldigt dålig sådan. Jag känner människor som har varit på kurs hos honom. Betalat ganska stora summor tydligen. Bergs meditation eller vad han nu kallar det för. De var jättenöjda tydligen. Försökte fråga dem lite om vad som egentligen hände på kursen, men fick mest flummiga svar om meditation och öppna sinna sinnen etc.
Det är inte jag förvånad över,för han har ett lugn och en förmåga att se människor,som gör att människor känner sig bekväma i hans närvaro.Woo Woos är alltid vänliga och trevliga när man betalar.

Men går du in på nätet så ser du deras riktiga takter.Kolla bara på Jane Lyzell och dennes anhängare.
Usch vidriga människor.
Citera
2012-04-19, 21:25
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Men går du in på nätet så ser du deras riktiga takter.Kolla bara på Jane Lyzell och dennes anhängare.
Usch vidriga människor.
Jag har följt din uppmaning ... å herre min je...

Å ena sidan --> Här är definitionen av "MEDIUM", taget från deras egen sida:
Medium: En person som har förmågan att kommunicera med Andevärlden och förmedla
information så korrekt som möjligt, utan egna värderingar eller tolkningar av innehållet.
Kommunikationen ska även innehålla bevis på vem som kommunicerar samt påvisa att
kommunikatören lever ett aktivt liv och är medveten om den mottagande personens
nutida liv och händelser. Se etik och moral som ledstjärnor i sitt mediala arbete.

Å andra sidan --> Sedan snubblade jag över denna storseans med Jane Lyzell:
http://skeptikerpodden.se/2010/08/hela-seansen/

Hela sjutton minuter orkade jag lyssna! Jag saknar ord...

. . . . och hur många medium är medium ... om man med medium menar - medium...?!!
Citera
2012-04-20, 21:18
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna

information så korrekt som möjligt, utan egna värderingar eller tolkningar av innehållet.
Kommunikationen ska även innehålla bevis på vem som kommunicerar samt påvisa att
nutida liv och händelser. Se etik och moral som ledstjärnor i sitt mediala arbete.

. . . . och hur många medium är medium ... om man med medium menar - medium...?!!

Varifrån kommer texten?

Det är ju faktiskt falsk marknadsföring.Då det fortfarande inte 2012 finns ens ett uns av bevis för det påstådda i texten.
Citera
2012-04-29, 21:12
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Varifrån kommer texten?
Det kanske inte framgår att det ("Medium:") är en länk till källan...
Klicka på den, så hamnar du rakt på definitionen - i Ramsbergsgårdens hemsida.
Citera
2012-05-01, 06:32
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Det kanske inte framgår att det ("Medium:") är en länk till källan...
Klicka på den, så hamnar du rakt på definitionen - i Ramsbergsgårdens hemsida.
Jaha,tack för upplysningen.
Citera
2012-05-01, 06:33
Medlem
Yatsys avatar
Citat:

Tycke du inte seansen var bra?
Citera
2012-05-01, 18:21
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Tycke du inte seansen var bra?
Hahaha...! Det var rena tortyren, att lyssna på skiten.
Jag hade föresatt mig, att lyssna på hela seansen. Men efter en kvart, kände jag att jag nog måste ge upp den tanken, för att inte riskera (ännu fler) bestående men...

Och folk BETALAR för detta...

Fullständigt totalt obegripligt!
Citera
2012-05-01, 19:51
Medlem
Hajvans avatar
Lite för mycket skeptiker här nu, jag vill gärna att någon troende hoppar in i leken.
Citera
2012-05-01, 20:08
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Lite för mycket skeptiker här nu, jag vill gärna att någon troende hoppar in i leken.
JAG är ju 'troende'...

Duger jag inte...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in