2011-07-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Men helt allvarligt nu, minns ni hur man, när man gick i skolan, klagade på skolmaten som om man var TVUNGEN till det? Även fast den faktiskt dög?

Det är skitstor skillnad från skola till skola.

Tumregeln är ju större skola desto sämre mat, små skolor brukar ha bra mat.
Citera
2011-07-04, 20:48
Medlem
wheelintheskys avatar
Kass skolmat överlag, tacofisk (?) fick vi några gånger och det va ingen höjdare, mjuka nachochips och någon fisk hopblandat..fy. Annars gillade jag pannbiffarna i skolan
Citera
2011-07-04, 20:57
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rzr
#Blodpudding med potatisbullar och lingonsylt. Serverades alltid med juice till.

Fail.
Dricker man juice till blodpudding kan inte kroppen tillgodogöra sig järn på samma vis.

Citat:
Obs! Samtidigt intag av C-vitamin, t ex ett glas juice, gör det lättare för kroppen att ta upp järn ur födan. Te och kaffe gör det svårare.
http://www.vitaminsidan.se/mineraler/jarn
Citera
2011-07-04, 21:00
Medlem
apanola IIs avatar
Minns spagetti med köttsås, potatisbullar och levergryta som dom stora höjdarna vad det gäller skolmaten. Tror nog att jag var den enda som uppskattade levergrytan och jag minns att det alltid var ris och lingonsylt till den.
Citera
2011-07-04, 21:02
Medlem
Rans avatar
Den skolmat jag hade i lågstadiet- och mellanstadiet men även högstadiet var verkligen urkass. Fruktansvärt äcklig fisk med ofta (hälften av gångerna sisådär) grön potatis var en rätt jag tvingades äta varje vecka under tre års tid i högstadiet... Fruktansvärt vidrigt.

Det fanns i huvudsak två rätter som var goda, men de var å andra sidan fruktansvärt goda: spaghetti med köttfärssås och fläskkarré. Hade varit sjukt glad om någon kunde lista ut hur de fick till det: båda var bland det bästa jag någonsin ätit. Givetvis förekom någon av dessa bara ≈2 gånger per termin var...

Jag tror många här bara försöker vara coola när de säger att maten var god. Nästan allt var verkligen fruktansvärt unket och hemskt.

Det värsta köttet måste nog ha varit pannbiffarna: jag fick fruktansvärt ont i magen av dem och de var alltid fulla med små gula bollar/kulor (vet inte vad det var, de smakade inte kryddor).

Jag är förövrigt inte alls en våldsam människa, men om jag någonsin hör någon störd jävel påstå att "ugnspannkakor är ju jättegott, det är samma saker i dem som i tunnpannkakor!" så slår jag sönder något. Blir rasande av detta avskyvärda argument än idag.
Senast redigerad av Ran 2011-07-04 kl. 21:05.
Citera
2011-07-04, 21:08
Medlem
Sven_Hedins avatar
Maten i låg- och mellanstadiet (70-tal) var nog ofta rent hälsovådlig men sen så rättade det till sig. Jag är nog en av de få som uppskattade levergrytan och det enda som var riktigt vedervärdigt var potatisbullarna och en läskig blandning av rivna morötter och russin.
Citera
2011-07-04, 21:21
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven_Hedin
Maten i låg- och mellanstadiet (70-tal) var nog ofta rent hälsovådlig men sen så rättade det till sig. Jag är nog en av de få som uppskattade levergrytan och det enda som var riktigt vedervärdigt var potatisbullarna och en läskig blandning av rivna morötter och russin.

Jag gillade den också, märkligt...kanske fler än man tror som gillade den grytan
Citera
2011-07-04, 21:24
Medlem
Fyfan för skolmaten!!!!!!

smakade ingenting och konsistensen på "maten" var ofta allt annat än normal.
dessutom var köket extremt överbemannat då flera kärringar bara stor å glor och inte gör nånting.
nån höna som sprang och bytte sallad ibland, eller kanske morötter, som för övrigt smakade som små pinnar.

maten tog dessutom slut en massa gånger, och trots upprepade utskällningar från mig så piper kärringarna bara ur sig en massa trams. Trots för mycket personal räckte tydligen inte IQ:n till för att kunna planera.

Meny: Kebabspett (vad var det? Jo, vanlig jävla köttfärs )
- Är det här verkligen kebab eller är det köttfärs? frågar jag.
- Nja, det e ju köttfärs, men den e ju kryddad! --->

AVGÅ!!!!!
Citera
2011-07-04, 21:32
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallah
Skolmaten var riktigt keff från början till slut.

I högstadiet/gymnasiet löste jag detta genom att röka en fet och käka kebab på lunchen istället.

Detta kunde du betala dagligen med ditt barnbidrag? Okay.
Citera
2011-07-04, 22:01
Medlem
Har ett minne av att skolmaten var rätt ok fast jag tror det var på mellanstadiet vi fick filmjölk med cornflakes på fredagarna. Annars var det inte mycket att klaga på.
Citera
2011-07-04, 22:04
Medlem
Knivenmotkuken.s avatar
Fy fan hittade en mask i risen på min gamla grundskola en gång.

Sen luktade korvstroganoffen kattmat.
Citera
2011-07-04, 22:12
Medlem
Kloklipparens avatar
Hyfsat bra faktiskt. Jag älskade spaghetti och köttfärssås, alla klagade på klumparna men de var ju otroligt goda! Pannkakor med sylt, gott. Men sen fanns ju massa äcklig mat som tex lassagne som smakade plast. Köttfärspannkaka (wtf?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in