Tack "Viskan"!!
Det du skriver späder ju bara på min redan starka övertygelse om att kvinnans berättelse är sann. När jag läste Laura Lenhards första blogg
http://korturl.com/lenhard1 så hade jag svårt att tro på det som stod där. Citat:
"...The father is a rehabilitation medicine doctor in Boras Sweden and has been addicted to synthetic codiene and codeine off and on for 17 years, abused alcohol for at least 15 years, hit his daugher, threw his son on the floor, beat the mother of his daughter and the mother of his son and has been so depressed that he has not been able to work for several months at a time during the year, for more than 15 years..."
Hur kan något sådant här ha pågått under så lång tid frågade jag mig. Och utan att någon reagerat tidigare. Kanske någon gjort det men inte blivit trodd?? Vem vet. Ser nu att det också står att han slängt/kastat/släppt sin son i golvet. Så han har alltså redan börjat att ge sig på sin son? Förskräckligt!! Om man sedan läser vidare i Laura Lenhards uppföljande blogg
http://korturl.com/lenhard2 så gör tydligen den här mannen allt han kan för att hindra kvinnan från att träffa sin son. Citat:
"...Magnus returned to Sweden with their son and did everything possible to limit contact with Sharon. Her son did not want to return to Sweden - now, on the phone he asks his mother why she is trying to take him from his father. When she asked Magnus why he would tell his son that, Magnus replied that…”What do you expect him to say”? So Magnus and his family block Sharon and are talking badly about her to their son who is not even 4 years old..."
Mannen verkar även få stöd från familjen. Vilken familj? Menas det dottern? Eller finns det fler idiotiska släktingar som blint stöttar honom? Ju fler gånger jag läser igenom allt om dessa händelser, desto mer förbannad blir jag. Och det här med att kunna skriva ut medicin till sig själv, hur är överhuvudtaget detta möjligt?? Till en viss gräns kan jag förstå att läkare har tillåtelse till detta. Men här är det frågan om kodein. Ett narkotikaklassat och beroendeframkallande ämne, som man kan läsa mer om på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kodein. Citat:
"...Alla preparat innehållande kodein är narkotikaklassade..."
"...Kodein är beroendeframkallande..."
"...Risken för beroende av kodein är mycket liten jämfört med tex. heroin eller morfin, men risken är ändå påtaglig, särskilt vid långtidsanvändning..."
"...Jämfört med de besläktade ämnena heroin och morfin, har kodein en mildare verkan, men kan fortfarande ge upphov till eufori vid högre doser..."
Det måste vara rena drömmen att som missbrukare kunna skriva ut narkotika till sig själv. Horribelt helt enkelt. Borde inte det inte vara så att en annan läkare skriver ut sådana här preparat. Visst, läkarna kan ju i det läget skriva ut preparat till varandra men det blir åtminstone lite svårare än vad det tydligen är idag. Finns det verkligen inte några varningssignaler för sådana här ämnen?? Helt otroligt i så fall.
Kan inte sluta tänka på att den stackars lille sonen just nu bor hos en missbrukare åtalad för grov kvinnofridskränkning. Det är en sjuk värld vi lever i.