2011-12-14, 06:45
Medlem
Autocratss avatar
God morgon!

Jag har en dröm. Varför inte bestraffa användare som uppenbart trollat med att man låser deras avatar med en speciell bild, för att då avisera/varna om att användaren någon gång trollat?

FÖRTYDLIGANDE:
1. Du startar en tråd och det visar sig att du trollat
2. Mod använder sig av denna nya funktion och bytar då ut din nuvarande avatar mot en speciell bild för trollare, samt att avatarfunktionen därmed också blockeras för dig.
3. Alla blir glada.

Tycker det låter som en utmärkt tanke. Vad tycker DU? Motivera gärna!

FAQ:
1. Hur ska du till 100% bevisa att någon "trollat" ?
Som skrivits ovan: om det visar sig att någon trollat. Detta kan vara om någon erkänner trollning eller till exempel att någon laddar upp en spökvideo där det visar sig att en fiskelina syns.

Stundtals lite abstrakt vad gäller bedömning, men så är det med mycket. Även lagboken.

2. Hur länge ska straffet gälla, livstid?

Får självklart diskuteras. Kanske någon månad?

3. Tänk hur många onödiga nya konton som kommer skapas
Okej så man skall utforma regler efter vad som blir bekvämast?

MVH
Senast redigerad av Autocrats 2011-12-14 kl. 07:03.
Citera
2011-12-14, 06:49
Medlem
Tycker det låter som en grym idé.
Citera
2011-12-14, 06:54
Medlem
lawzs avatar
Flashback har en 18 års gräns och vid den åldern tycker jag nog att man borde ha utvecklat någon typ av källkritisk förmåga. Känns lite barnsligt och inte riktigt värdigt flashback att börja stämpla löjliga taggar på folk.

Citera
2011-12-14, 07:02
Medlem
epost72s avatar
Nej jag tycker att de mesta av idéerna suger.

https://www.flashback.org/t855833
Citera
2011-12-14, 07:05
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Tycker det låter som en grym idé.

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av lawz
Flashback har en 18 års gräns och vid den åldern tycker jag nog att man borde ha utvecklat någon typ av källkritisk förmåga. Känns lite barnsligt och inte riktigt värdigt flashback att börja stämpla löjliga taggar på folk.

Se startinlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej jag tycker att de mesta av idéerna suger.

https://www.flashback.org/t855833

Men jag är inte upprörd över troll. Jag erbjuder er endast en lösning till problemet.

MVH
Citera
2011-12-14, 07:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Men jag är inte upprörd över troll. Jag erbjuder er endast en lösning till problemet.
Fast du vill åtgärda ett problem som inte är några problem enligt regelverket...

Lösningen är isf att ignorera mentalt, ge dem inte bränsle så blir det mindre intressant att trolla.
Det du gör är raka motsatsen.
Citera
2011-12-14, 07:27
Medlem
Citat:
Fast du vill åtgärda ett problem som inte är några problem enligt regelverket...

Lösningen är isf att ignorera mentalt, ge dem inte bränsle så blir det mindre intressant att trolla.

Exakt, dessutom är inte Flashback detsamma utan alla troll och trolltrådar. Tyvärr..
Citera
2011-12-14, 07:42
Medlem
Autocratss avatar
Citat:

Om alla tänkte som dig så hade vi haft ett samhälle utan innovationer

Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Exakt, dessutom är inte Flashback detsamma utan alla troll och trolltrådar. Tyvärr..

Det är en sak att se på det. Jag tycker själv det är kul att trolla, roar alla.

MVH
Citera
2011-12-14, 07:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Om alla tänkte som dig så hade vi haft ett samhälle utan innovationer
Möjligt.
Först bör man kanske ta reda på om det ens finns ett intresse av att åtgärda problemet, då det ännu inte ens är otillåtet.

Som sagt så finns det nog en ännu större andel som anser att trollandet är en del av charmen (om det då görs bra)
De som inte gör det bra eller som enbart tramsar åker ändå ut av andra skäl.
Citera
2011-12-14, 07:59
Medlem
Citat:
Som sagt så finns det nog en ännu större andel som anser att trollandet är en del av charmen (om det då görs bra)
De som inte gör det bra eller som enbart tramsar åker ändå ut av andra skäl.

Vem är det som avgör ifall det görs bra? Du?
Citera
2011-12-14, 08:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
2. Mod använder sig av denna nya funktion och bytar då ut din nuvarande avatar mot en speciell bild för trollare, samt att avatarfunktionen därmed också blockeras för dig.
Problemet är att "trollkonstnärerna" hela tiden söker bekräftelse, att någon ändrar deras avatar är inte detta som att kasta bränsle på elden?
Jag säger som de gamla: "Mata inte trollen!"

Ett annat problem är att avataren måste ändras på samtliga inlägg, dvs även ev seriösa synpnkter drabbas.
Citera
2011-12-14, 08:52
Medlem
Von.Larssons avatar
Håller med epost72. Bara ignorera och gå vidare, dessutom är det inte emot flashbacks regler att skriva osanning, dvs trolla.

Är du ute efter någon mer påhittad internetstatus nu Autocrats? Efter din trolltråd (där du erkände att du trollade) då du satt och uppdaterade hur många visningar och hur många dagar den legat på heta ämnen.

Hur orkar du hålla på? Gå och göm dig i ett hål istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in