2011-12-14, 09:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Vem är det som avgör ifall det görs bra? Du?
Det är väl som med andra inlägg i allmänhet, i slutändan är det moderatorerna som avgör vad som är trams och vad som håller tillräcklig kvalité.
Citera
2011-12-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är väl som med andra inlägg i allmänhet, i slutändan är det moderatorerna som avgör vad som är trams och vad som håller tillräcklig kvalité.

Javisst serru.. men du skriver väldigt luddigt.

Som sagt så finns det nog en ännu större andel som anser att trollandet är en del av charmen (om det då görs bra)

Den här större andelen är moderaterna då som anser att trollandet är en del av charmen? Om det då görs bra såklart.

De som inte gör det bra eller som enbart tramsar åker ändå ut av andra skäl.

Dom som inte gör det charmigt nog åker ut... efter att moderatkommitén hållt ett möte om ifall det var roligt eller tråkigt trollande.

Ja, jo, jamen det funkar nog så.
Citera
2011-12-14, 09:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Javisst serru.. men du skriver väldigt luddigt.

Som sagt så finns det nog en ännu större andel som anser att trollandet är en del av charmen (om det då görs bra)

Den här större andelen är moderaterna då som anser att trollandet är en del av charmen? Om det då görs bra såklart.

De som inte gör det bra eller som enbart tramsar åker ändå ut av andra skäl.

Dom som inte gör det charmigt nog åker ut... efter att moderatkommitén hållt ett möte om ifall det var roligt eller tråkigt trollande.

Ja, jo, jamen det funkar nog så.

Läs gärna i den andra tråden som länkades så kommer du nog också fram till att det är ungefär 50/50 rörande åsikter om det är positivt eller negativt med trollande både vad gäller moderatorer och användare. Men faktum kvarstår trollandet i sig är inte otillåtet.
Citera
2011-12-14, 09:16
Medlem
ischs avatar
Posta inte i trådar som ni tror är trolltrådar och RP:a inlägg som bryter mot reglerna. Håller man sig till det så blir det betydligt bättre genomslagskraft än någon bytt avatar. Spec då detta hade gjort att folk bara skapar nya konton och trollar vidare.
Citera
2011-12-14, 09:25
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Posta inte i trådar som ni tror är trolltrådar och RP:a inlägg som bryter mot reglerna. Håller man sig till det så blir det betydligt bättre genomslagskraft än någon bytt avatar. Spec då detta hade gjort att folk bara skapar nya konton och trollar vidare.

Men trolla är inget regelbrott?
Citera
2011-12-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson

Ja, hur fan ska dom ha det?

epost72 verkar ju vara helt bäng, det är inte ett regelbrott att trolla, men sen så ska man undersöka kvalitén på trollandet (moderatorerna har ett internt möte där dom bedömer om det är charmigt eller inte), är det dålig kvalité så försvinner dessa som står för trollandet, annars gillar "dom flesta det" och det är lugnt.

Va?
Citera
2011-12-14, 09:59
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Problemet är att "trollkonstnärerna" hela tiden söker bekräftelse, att någon ändrar deras avatar är inte detta som att kasta bränsle på elden?
Jag säger som de gamla: "Mata inte trollen!"

Ett annat problem är att avataren måste ändras på samtliga inlägg, dvs även ev seriösa synpnkter drabbas.

Men "mata inte trollen"? Om man direkt kan påvisa att det finns risk för att personen du just nu ägnar uppmärksamhet trollar så vore väl det både effektivt och bra?

Citat:
Håller med epost72. Bara ignorera och gå vidare, dessutom är det inte emot flashbacks regler att skriva osanning, dvs trolla.

Är du ute efter någon mer påhittad internetstatus nu Autocrats? Efter din trolltråd (där du erkände att du trollade) då du satt och uppdaterade hur många visningar och hur många dagar den legat på heta ämnen.

Hur orkar du hålla på? Gå och göm dig i ett hål istället.

Det verkar som att du försöker "avslöja" mig här i denna tråd? Om du läser tidigare inlägg här så skriver jag tydligt att jag trollat. Därtill så var anledningen till uppdateringarna kring visningar etc. enkel, nämligen att irritera folk som dig, man kan säga att jag lyckats. Lite OT men ja.

Lugna ned dig lite för fan, hjärtat mår inte bra av ilska.

Citat:

Jag kan tycka att du missar en viktig punkt. Nämligen den att om kan man påvisa att det finns risk för att personen som postat tråden trollar, genom en tydlig avatar, så förenklar det väldigt mycket.

Därtill så tror jag inte på konceptet att "starta nya användare för att trolla". Folk tror sällan på användare med få inlägg och nyligen reggat konto, därav så försvinner det roliga om man kan stoppa konton genom en speciell avatar.

Citat:

epost72 verkar ju vara helt bäng, det är inte ett regelbrott att trolla, men sen så ska man undersöka kvalitén på trollandet (moderatorerna har ett internt möte där dom bedömer om det är charmigt eller inte), är det dålig kvalité så försvinner dessa som står för trollandet, annars gillar "dom flesta det" och det är lugnt.

Va?

Precis. Vasa?

MVH
Senast redigerad av Autocrats 2011-12-14 kl. 10:06.
Citera
2011-12-14, 10:24
Medlem
ischs avatar
Citat:

Nej, och det sa jag inte heller.
Citera
2011-12-14, 10:30
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Nej, och det sa jag inte heller.

Jag som missuppfattade lite angående det du skrev om rapportera.

Varför uppmanar du användare att inte posta i trolltrådar är en annan fråga.
Citera
2011-12-14, 10:38
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag som missuppfattade lite angående det du skrev om rapportera.

Varför uppmanar du användare att inte posta i trolltrådar är en annan fråga.
Det är väl inget direkt nytt?

Från Wiki, som sammanfattar det bra:
Citat:
Experienced participants in online forums know that the most effective way to discourage a troll is usually to ignore it, because responding tends to encourage trolls to continue disruptive posts – hence the often-seen warning: "Please do not feed the trolls".

Om du anser att någon trollar, så är det bättre att ignorera eller skicka RP, än att skrika "TROLL!" eller försöka gå i polemik med trollet. Det skulle bespara både forumanvändare och moderatorer både irritation och extrajobb.

Att trolla är i sig inte förbjudet, och det finns trolltrådar på Flashback som är vansinnigt roliga. Dock är de gjorda med finess och smartness, till skillnad från dåliga trolltrådar som bara genererar en mängd skitinlägg. Faktum kvarstår dock, anser man själv att en tråd är trollande och man inte vill delta i trådstartens givna premisser så är det bättre att igorera än att göda trollet.
Citera
2011-12-14, 11:29
Medlem
BigFatCones avatar
Hur var det nu nån sa? En trolltrådstart är bara en hypotetisk frågeställning? Jag, liksom många andra, uppskattar ett bra troll. Faktum är att jag föredrar ett dåligt troll före att användare skräpar ner trådar med att skrika troll.
Citera
2011-12-14, 12:48
Medlem
hoodrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Stundtals lite abstrakt vad gäller bedömning, men så är det med mycket. Även lagboken.

Jaså? Och vad bygger du det på, har du studerat lagboken?

Lagar är objektiva och hela vårt rättssamhälle bygger på bla legalitets- och objektivitetsprincipen vilket innebär att abstrakt och subjektiv tillämpning av lagen är förbjudet.

Sen att du har "en dröm" som handlar om hur flashback ska fungera är kanske lite löjligt. Jag tycker du borde ta en paus ifrån det här stället och leva i verkliga livet och skapa dina drömmar där istället.

Trams tråd helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in