Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
Nu behöver jag råd. om allt.
- Vad ska jag ha på mig, dvs vilka underkläder? Vad för slags "vanliga" kläder?
- Tänk om han tycker att jag är ful?
- Jag tror att jag kommer att vilja gosa/mysa efteråt men eftersom han är min kompis och han gör det mer som "en tjänst" (tror jag) så kommer det såklart inte bli samma sak. Hur ska jag hantera detta? Ska jag försöka vara kramig osv i alla fall? Min kompis tror att han faktiskt gillar mig mer än som kompis, det tror inte jag även om jag hoppas på det. Det hör inte hemma här ändå.
- Vad mer ska jag tänka på som tjej? Försökte verkligen söka runt men hittade ingen bra "allround-tråd" med tips. Borde finnas en klistrad tråd för oskulder.
Ge mig verkligen alla tips ni har

1. Stringtrosor är att rekommendera, alternativt att du är naken under de byxor, eller kjolar du har på dig.
2. Han tycker garanterat inte du är ful om han vill ha sex med dig. Däremot bör du tänka på att hålla underlivet i topptrim. Såvida du inte vet med dig att han är hår-fetischist gör du nog bäst i att raka bort håret illa kvickt. Fast du kan gärna spara en liten stubb-triangel ovanför vaginan(om ditt könshår är mörkt annars är det helrakat som gäller), det är hyfsat estetiskt tycker
jag iallafall.
3. Följ din intuition. Känner du att han gillar dig och du gillar honom så kan ni väl gosa om ni vill.
I övrigt bör du träna upp fittan inann du har sex på riktigt, så att det inte gör ont och förstör sexet för båda. Om du har en dildo så kör med den tills fittan är van vid kuk.
Det känns också som att du har lite problem med självförtroendet. Självförtroendet är en grund för att kunna ha bra sex överhuvudtaget, annars kan du aldrig känna dig helt bekväm och då blir du hämmad och sexet blir trist och killen ser sig om efter nya fittor istället.
Avdramatisera det hela, följ din intuition, du vet vad som krävs för lyckat sex. Jag hade inte behövt skriva allt det här egentligen men förstår att du vill ha bekräftat att du vetat hur du skulle gå tillväga hela tiden. Följ din intuition, med den blir du en vinnare och sjävförtroendet stärks automatiskt.
Höll visst på att glömma kanske det viktigaste, välj rätt killar. Inga rövhål, såna är heller inte bra på sex för dom är känslomässigt efterblivna och vet inte hur dom ska tillfredställa en tjej och bryr sig inte om det heller. Genuint sympatiska killar som är genuint trygga i sig själva och intuitiva är bäst på sex, intuitivast är de som är högerhjärnhalvsdominanta(googla och läs). Återigen använd din intuition för att göra rätt val, börja inte förtrycka din intuition och resonera fram och tillbaka medvetet(resonerande är ofta den mörka sidans sätt att göra folk förvirrade och fatta felbeslut).
Så nu har du fått bekräftat allt du redan visste, förneka aldrig din intuition igen. Lycka till!
Edit igen: Var noga med preventivmedel, kondom är säkrast. Inhandla ett paket dagen-efter piller från apoteket så du har det till hands om kondomen spricker. Det är mycket viktigt att du har ett sånt paket tillhands, räkna inte med att kunna köpa det själv dagen efter för då kan apoteket vara stängt eller andra förhinder uppstå. I såna fall återstår bara aborten och
det vill du absolut undvika till varje pris.