Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-12, 00:47
  #1
Medlem
obeyoboys avatar
Vilken är en bästa indican för att tvärsomna in i djup sömn? Vet att CB är utskrivet för sömnproblem i många länder, men finner inte VAD/VILKEN som är det mest effektiva?

Antar att det är mänged av CBD/CBN som är key i detta? Nothern Lights nämns rätt ofta, men är säker/hoppas på att det finns ngt som får 'horse tranqulizer' att blekna i jämförelse.

P.S kan nån redigera titeln så den är relevant?
__________________
Senast redigerad av obeyoboy 2011-12-12 kl. 00:49.
Citera
2011-12-12, 00:49
  #2
Medlem
PositiveNegatives avatar
För mig gäller svart afghan vid sömnproblem. Men då ska det vara bra grejjer!
Citera
2011-12-12, 00:59
  #3
Medlem
jowals avatar
Får du tag på Northern Lights som håller den kvalité den ska ha, så har du hittat det du letar efter.

Jag odlade Northern Lights själv en gång, blev inte alls samma sak som när jag rökte det i tex. A-dam.
Citera
2011-12-12, 01:13
  #4
Medlem
ZlatanManias avatar
Jag vet inte riktigt så många sorter men dom flesta sorters hasch gör att man sover som en gud! Men om man verkligen är ute efter en god natts sömn så kanske inte CB är det bästa alternativet, Någon sorts sömnmedel lär ju fungera bättre!
Citera
2011-12-12, 02:32
  #5
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag vet inte riktigt så många sorter men dom flesta sorters hasch gör att man sover som en gud! Men om man verkligen är ute efter en god natts sömn så kanske inte CB är det bästa alternativet, Någon sorts sömnmedel lär ju fungera bättre!

Borde vara synd att rekommendera sömnmedel här på Cannabis forumet :P..

Fö så tycker jag själv att det finns många hasch sorter som fungerar bra mycket bättre en tex Stilnoct.
Men de är också sällsynt att man stöter på dom!
Citera
2011-12-12, 03:13
  #6
Medlem
Kungensbordells avatar
Som tidigare nämnts i tråden så är i princip allt hasch i sverige indica som man sover riktigt mysigt på. När jag ska lyxa till en natt så tar jag 20mg theralen och en fet spliff. Då når man riktigt djup sömn.
Citera
2011-12-12, 11:20
  #7
Medlem
obeyoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowal
Jag odlade Northern Lights själv en gång, blev inte alls samma sak som när jag rökte det i tex. A-dam.
Jag har typ knaprat mej igenom Fass o det är inte mkt som biter. Funderar på att föröka få tag i NL frön, men vet inte vart man ska leta.... eller om man öht. kan få rena strains som bara är honor? Lite tråkigt om man lägger så mkt tid o energi på ett ogräs som kanske bara ger en lite huvudvärk när man egentligen vill blir sänkt.
Citera
2011-12-12, 11:52
  #8
Medlem
jowals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obeyoboy
Jag har typ knaprat mej igenom Fass o det är inte mkt som biter. Funderar på att föröka få tag i NL frön, men vet inte vart man ska leta.... eller om man öht. kan få rena strains som bara är honor? Lite tråkigt om man lägger så mkt tid o energi på ett ogräs som kanske bara ger en lite huvudvärk när man egentligen vill blir sänkt.

Önskar jag själv visste, jag är förvisso ingen odlingsmästare så sannolikheten att jag har gjort något fel är stor :-)
Har du sömnproblem? Egenvållade?
Citera
2011-12-12, 17:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obeyoboy
Jag har typ knaprat mej igenom Fass o det är inte mkt som biter. Funderar på att föröka få tag i NL frön, men vet inte vart man ska leta.... eller om man öht. kan få rena strains som bara är honor? Lite tråkigt om man lägger så mkt tid o energi på ett ogräs som kanske bara ger en lite huvudvärk när man egentligen vill blir sänkt.

Köp femmade frön så är det typ 99% chans på honor. Sen hänger det mest på hur du sköter din planta och att du inte stressar den då de tenderar att bli hermafroditer.
Citera
2011-12-12, 17:52
  #10
Medlem
Droger eller sömnmedel är ju ingen långsiktig lösning på sömnproblem, men det vet du säkert redan. CB och andra droger kan få tråkiga konsekvenser på ditt liv som är betydligt värre än sömnbrist, jag talar av egen erfarenhet. Jag tycker du ska försöka hitta andra sätt att lösa dina sömnproblem.

Om du ändå bestämt dig så verkar White Rhino ha precis de egenskaper du letar efter, dessutom påstås den ge bra skörd också vilket jag antar inte är helt fel.

Cannabis Seeds Information
White Rhino was the second prize winner of BIO HTCC in 1996. It's an intensely medicinal plant that can be overpowering for some people. However, if you love an intense and powerful high, White Rhino will most definitely suit your needs!

Awards:
2nd prize Bio HTCC 1996.
2nd prize Champions Cup 2005.

Genetics: Afghan, Brazilian and South Indian.

Effect: Very famous for its medicinal properties, strong sedative effect. Almost narcotic.

Flowering indoor: 9 weeks will guarantee rock-hard tops and extra sweet taste with a yield up to 900 gr/sqm.

Flowering outdoor: Ready at the beginning of October in the Northern hemisphere and in April in the Southern one.

THC: 20.19%
CBD: 0.11%
CBG: 0.05%
Citera
2011-12-12, 18:27
  #11
Medlem
ybernisses avatar
Zero Zero har jag köpt i chris, frågade i ståndet efter 100% stativa och 100% indica och fick det, höll på o däcka i gräset på chris
Citera
2011-12-12, 19:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybernisse
Zero Zero har jag köpt i chris, frågade i ståndet efter 100% stativa och 100% indica och fick det, höll på o däcka i gräset på chris


Det är antingen eller, kan ju inte vara både 100% indica och 100% sativa samtidigt?

För mig fungerar alla strains att somna på :P men valfri indica borde väl fungera?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback