2010-03-13, 22:44
Medlem
http://www.blocket.se/ostergotland/N...m?ca=23_11&w=3

Varnar han oss idioter eller??
Citera
2010-03-13, 22:50
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia6680
http://www.blocket.se/ostergotland/N...m?ca=23_11&w=3

Varnar han oss idioter eller??

Ja. Han har varit i kontakt med bedragare han också. Och lade ut en varningsannons.
Citera
2010-03-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia6680
JÄTTE GÄRNA, vi behöver verkligen namn, gärna adress oxå

Jag åker till Norge i en vecka imorgon. Men jag har redan skickat mejlet till min vän som blivit lurad.
Så pm'a mig så skickar jag information ang. stämningsansökan med all viktig info.
Citera
2010-03-14, 09:00
Medlem
Deltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen

för övrigt får ni väl fan skylla er själva om ni sitter och köper laptops och annan elektronik på blocket, det är ALLTID bättre att köpa från en retail-affär.

Erhm... Jag har köpt vid ett flertal gånger via blocket och bara blivit blåst en gång.. suger men va fan.. Köpa i en retail-affär, nje ... Jag kan personligen säga att de gånger jag har köpt en elektronikprodukt i en "retail-affär", så har jag blivit blåst ett antal fler gånger. Sen priset på internet är alltid ca: 95% billigare på nätet.
Så jag kan väl säga att nu efter ha blivit blåst, så kanske jag går jämt upp i hur mycket jag har sparat genom att köpa via nätet
Citera
2010-03-14, 09:32
Medlem
100apor.ses avatar
denna tråd får mig snarare att vilja börja med bluffannonser.

Mena. Det verkar ju vara sjukt enkelt & den sista idioten verkar ju inte vara född än!
Citera
2010-03-14, 10:06
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
denna tråd får mig snarare att vilja börja med bluffannonser.

Mena. Det verkar ju vara sjukt enkelt & den sista idioten verkar ju inte vara född än!
Visst går tankarna Men man blir ju rädd av alla hot HHAHAHAHA
Citera
2010-03-14, 10:40
Medlem
Deveshs avatar
Det var säkert inte namnet "Reza/Resa" du hörde, utan Redbet.
Antagligen har han spelat poker på redbet och fått en macbook av sidan.
Citera
2010-03-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killernils
Läser ni hela koden så ser ni att den delen syftar till mig..ni hittar originating ip lite längre ner
å de går till ett mobilt tele2-abb.så jag antar att det tog stopp där:/ om ingen av er jobbar på tele2?
synd att det inte var tvärtom!

Nån som har kollat upp infon,tex telenr,ifrån den lite äldre bedragartråden som postades innan?nått intressant?
Mvh K

Jag jobbar tele2, dock bara fast telefoni och internet. Har tillgång till mobilsystemen också, men problemet är att allt vi gör på datorerna sparas och ses över av en team leader. Skulle jag göra detta finns en stor risk att jag får sparken, men jag ska se vad jag kan göra!
Citera
2010-03-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aliex
Jag jobbar tele2, dock bara fast telefoni och internet. Har tillgång till mobilsystemen också, men problemet är att allt vi gör på datorerna sparas och ses över av en team leader. Skulle jag göra detta finns en stor risk att jag får sparken, men jag ska se vad jag kan göra!

Om jag vore du skulle jag nog ta lite för att göra det, då du riskerar ditt jobb. Precis som han "datajesus" här i tråden, om man betala så kunde en bekant till han bryta banksekretessen och kolla vem som kontot var registrerat på.
Citera
2010-03-14, 13:53
Medlem
Jag fattar inte hur det kan vara så svårt för t ex bank/polis/myndigheter att spåra en peninngtransaktion. Jag tycker det låter helt otroligt att dom inte kan begära ut konto- och personuppgifter från spelbolag om det handlar om kriminell verksamhet?

Så med andra ord skulle det vara fritt fram att göra helt anonyma transaktioner på detta sätt?
Skattemyndigheten har ju koll på varenda öre som transfereras när de "kommit in i systemet".
Citera
2010-03-14, 18:36
Medlem
100apor.ses avatar
sisådär, en bluff annons utlagd. Detta verkar ju va alldeles för enkelt för att låta bli!

-Det ska kosta att vara dum!
Citera
2010-03-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
sisådär, en bluff annons utlagd. Detta verkar ju va alldeles för enkelt för att låta bli!

-Det ska kosta att vara dum!

Härligt att det finns folk som fortfarande värdesätter moral och heder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in