Hej FB. Ursäkta eventuell felplacering av tråd. Kommentarer om att jag är dum i huvudet osv undanbedes då jag redan är arg på mig själv så det räcker och blir över.
Så här ligger det till:
Jag får kontakt med en "säljare" på blocket som till mig vill sälja en vara för överenskommet pris (3600kr). För att vara helt säker på att inga bedrägerier (

) ska äga rum så föreslår "hon" att vi ska använda oss av "Internetgirot.se" som fungerar på så vis att köparen lägger in pengar på sidans konto. Där efter skickar säljaren varan och när kunden fått den och godkänt den så förs pengarna över.
(
https://www.internetgirot.se/)
Efter att båda vi fyllt i ett formulär får jag, som enligt instruktionerna, ett mail från "svara-ej@Internetgirot.se" (vilken är den mail-adress de använder. Dock stod det "via yourhostingaccount" vilket jag inte vet vad det är). I mailet finns det uppgifter för betalning och dum som man är dubbelkollar man inte kontouppgifterna och matchar dem med de som står på hemsidan utan istället så sväljer jag betet och för över pengarna.
Efter utebliven korrespondens förstod jag att jag blivit lurad och har nu gjort allt jag kan för att få tillbaka mina pengar (polisen, bankerna, kronofogden, försäkringsbolaget, blocket, internetgirot.se etc)-
Min fråga är då om någon vänlig själ här på flashback med vissa kunskaper skulle kunna hjälpa mig att ta reda på vem denna person är
Har sparat mail osv. Är själv väldigt oinsatt i dessa frågor så vet inte ens om det är möjligt men men... man kan väl alltid chansa?
Tack på förhand för all möjlig hjälp.