Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-02, 13:21
Medlem
realmuadibs avatar
Det var bättre byggkvalite förr, nu är allt gjort för att gå sönder så man ska köper nytt.
Man ska se upp för "gaming" produkter de är ren yta.

haft hörlurar och produkter från:
koss
sennheiser
logitech
razer
corsair
a4tech
steelseries
qpad
mionix

Sennheiser är bäst kvalite deras mellanklass är referens för mig.
a4tech är bra om man inte är så noga.
Citera
2018-09-02, 13:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Förstår inte hur folk kan förstöra hörlurar så fort, hur gör man ens? Råkade tvätta mina Bose Soundsport i tvättmaskinen och det är första paret som förstörs. Någonsin. Annars roterar jag mellan Bose QC35 för resor och Soundsport för träning.
Håller med, hur bär man sig åt för att förstöra hörlurar på löpande band, mina brukar hålla i flera år...?
Citera
2018-09-02, 13:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Såna där in-ear man får med Appletelefoner har jag sönder titt som tätt. Riktigt kinamek alltså. Gillar ljudet i dem men de är väldigt ömtåliga och det är lätt hänt att en av lurarna börjar låta mindre eller tystnar helt. Därför köper jag numera alltid såna där stora bluetoothlurar och de håller jämt.
Citera
2025-02-26, 01:27
Medlem
Då gick den senaste uppsättningen av lurar sönder precis. Ett par Steelseries Arctis Pro Wireless. Inköpt 2022. Jag trodde dessa skulle hålla för de kändes stabila. Men alltid är det någon liten plastdel som brister trots att jag är försiktig med dem.

Jag brukar lägga ca 2000-2500 kr på lurar, så lite över medel. Men det spelar ingen roll vilket märke, alltid är det någon liten del som spricker och då är det bara att slänga lurarna. Logitech, Steelseries, även Sennheiser är ren skit i mina ögon.

Det enda par hörlurar jag haft som hållit mer än några få är lurarna jag har på jobbet. Det var ett designermärke, Parrot, som tog in kända designern Philippe Starck för att göra de ett par riktigt bra lurar. De blev sjukt bra. Jag köpte version 2.0 för 12 år sedan, använt dem varje dag sedan dess. Båge av metall, och utbytbara delar. Bytt muffar ett par gånger. Tyvärr råkade jag dra sönder sladden till touchkontrollerna när jag bytte senast, så ljudet har fastnat i lite för lågt läge och batteriet börjar märkas att det inte orkar lika länge nu för tiden. Men de 3500 kr jag köpte dem var verkligen värde för pengarna. Synd att inte fler tillverkare har samma designfilosofi. Parrot slutade tillverka senaste versionen 2018 så de går inte längre att finna.
Citera
2025-02-28, 07:45
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag använder riktiga over ear HiFi hörlurar med sladd av märkena Sennheiser och KOSS och de lurar jag köpte på 80- och 90-talet och i början av 2000-talet funkar lika bra idag som den dagen jag köpte dom. Köper man kvalitet så får man kvalitet!
Citera
2025-02-28, 08:13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrysos
Tja.

Jag sitter nu här med ännu ett par söndriga Koss, dessa endast 3v gamla. Det är nog minst 20e paret i år och jag börjar bli trött på att köpa nya hela tiden (inga porta pro så jag kan inte få några nya via den sidan). Jag använder dem dock till max, ca 80% av min vakna tid och jag sätter alltid på en playlist på 1h när jag ska sova som jag somnar till, så visst många timmar blir det men jag börjar tvivla på kvalitén. Kanske är det jag som använder dom på fel sätt eller så har jag bara haft otur. Det brukar också vara olika fel på dem, ibland är det sladden som inte funkar (längst ner brukar det vara, brukar komma ljud när man böjer den i olika vinklar) och ibland tappar någon lur ljudet helt eller så glappar sladden någon annan stans. Jag brukar alltid köra ear-in för jag gillar det stuket så att säga.

Jag gissar att jag inte är ensam om detta problemet så jag vänder mig hit för att diskutera detta fenomen.

Hur ofta går era lurar sönder? (vilka har ni?)
Var brukar felet ligga och hur åtgärdar ni det?
Tips på hur man kan få skiten att hålla längre?

Jag kan inte somna nu utan musik så därför jag sitter halv 4 och skriver

mvh

Funderat på trådlösa? Du skriver att det oftast är sladden som spökar.
3,5mm kontakter är skit ännu värre är 2,5 en adapter är bara ännu en felkälla.
Lär dig att löda så kan du byta sladd själv eller sälj de gamla på tradera med felbeskrivning så får du tillbala lite av pengarna.

Audio technica bluetooth är vad jag använder till musik (skapa) och de jag har är inne på 3e året.
Citera
2025-03-22, 13:26
Medlem
Själv har jag märkt att det hjälper om jag har en specifik hörlurshållare, inte på bordet eller något annat. Få vanan att lägga hörlurarna där, när man tar av dem. Tillsammans med det så har jag en krok på väggen dit jag dragit all överskottskabel så kabeln inte fastnar, eller blir överkörd av stolhjulen: Eller skadad på något annat vis.
Mina Beyer Dynamics har hållit i 7 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in