Citat:
Ursprungligen postat av
Chrysos
Tja.
Jag sitter nu här med ännu ett par söndriga Koss, dessa endast 3v gamla. Det är nog minst 20e paret i år och jag börjar bli trött på att köpa nya hela tiden (inga porta pro så jag kan inte få några nya via den sidan). Jag använder dem dock till max, ca 80% av min vakna tid och jag sätter alltid på en playlist på 1h när jag ska sova som jag somnar till, så visst många timmar blir det men jag börjar tvivla på kvalitén. Kanske är det jag som använder dom på fel sätt eller så har jag bara haft otur. Det brukar också vara olika fel på dem, ibland är det sladden som inte funkar (längst ner brukar det vara, brukar komma ljud när man böjer den i olika vinklar) och ibland tappar någon lur ljudet helt eller så glappar sladden någon annan stans. Jag brukar alltid köra ear-in för jag gillar det stuket så att säga.
Jag gissar att jag inte är ensam om detta problemet så jag vänder mig hit för att diskutera detta fenomen.
Hur ofta går era lurar sönder? (vilka har ni?)
Var brukar felet ligga och hur åtgärdar ni det?
Tips på hur man kan få skiten att hålla längre?
Jag kan inte somna nu utan musik så därför jag sitter halv 4 och skriver
mvh
Funderat på trådlösa? Du skriver att det oftast är sladden som spökar.
3,5mm kontakter är skit ännu värre är 2,5 en adapter är bara ännu en felkälla.
Lär dig att löda så kan du byta sladd själv eller sälj de gamla på tradera med felbeskrivning så får du tillbala lite av pengarna.
Audio technica bluetooth är vad jag använder till musik (skapa) och de jag har är inne på 3e året.