Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 02:37
  #133
Medlem
Gnomegirls avatar
Hahaha.
Jag känner igen TS problem, även efter alla dessa år.
Själv är jag värsta lurmördaren, så nuförtiden kollar jag alltid efter så kallade "superreor" då jag bunkrar upp med ett tiotal billiga skitlurar.
Är ökänd på Webhallen i Fruängen. De garvar högt åt mig när jag kommer in och begär "fem par av era billigaste skitlurar, för jag kommer ändå paja dem allihopa inom ett halvår"


MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-07-05, 06:19
  #134
Medlem
Ett år bra precis. Senaste var ett par AKG Y50. Höll bra ett år innan skiten gick sönder. Precis som alla andra hörlurar jag nånsin ägt....
Citera
2018-07-23, 22:15
  #135
Avstängd
Fiffigtkomplexs avatar
Mina Shure höll i nästan ett år, fast det är inte sant, ståltråd penetrerade höljet redan efter någon månad. Nu är de dock trasiga. Annars brukade jag förstöra ett par lurar efter 1 månad. Därför köpte jag Shure.


Nu funderar jag på att köpa 535. Jag har inga pengar egentligen, men vem fan har det. Jo precis.
Så stor förbättring på 535 från 215? Känns så tafatt att köpa 215 igen, lite som att spruta i ansiktet andra gången
Citera
2018-07-25, 01:04
  #136
Medlem
Har ett par Shure SE535 ute på stan och ett par Shure SE846 hemma.
För de jag har på stan har jag bytt sladd en gång, för båda paren har jag bytt skumpropp några gånger.
Haft dem sedan de släpptes, 535 är nog sedan 2011, och 846 sedan 2014.

Sååå på sju år har jag inte bytt lur alls.
Citera
2018-07-25, 01:10
  #137
Medlem
Swe1227s avatar
Köpte några sony in-ear på cypern år 2012 som jag använt flitigt i perioder. Använder dem nu men märker att kontakten rätt lätt åker ur mobilen.
Citera
2018-07-26, 13:44
  #138
Medlem
Nästan alla hörlurar med sladd jag haft har börjat glappa efter något år.
Citera
2018-07-26, 13:50
  #139
Avstängd
Haverisms avatar
Jag lyssnar väldigt mycket, både på datorn och mobilen och har tidigare om åren tagit mig igenom igenom alla möjliga sorters hörlurar som alla haft det gemensamt att de gått sönder efter ett litet tag. Jag antar att jag inte är den varsammaste av människor men hörlurar ska väl hålla för att användas? En livslängd på några månader var legio. Nu har jag emellertid investerat i två par riktigt dyra och kvalitativa lurar, ett par Sennheiser till den riktiga datorn och ett par Blåtandsplugins till mobilen. Båda paren har funkat i över ett år nu och jag är mycket nöjd. Det här skulle jag ha köpt för länge sedan istället för att gå till Clas Ohlsson och köpa 199 kronorsskit som börjar knastra i ena pluggen efter två månaders bruk.
Citera
2018-08-11, 10:18
  #140
Medlem
iSees avatar
Förstår inte hur folk kan förstöra hörlurar så fort, hur gör man ens? Råkade tvätta mina Bose Soundsport i tvättmaskinen och det är första paret som förstörs. Någonsin. Annars roterar jag mellan Bose QC35 för resor och Soundsport för träning.
Citera
2018-08-11, 12:02
  #141
Medlem
Oh-be-wans avatar
Köper man headsets på Claes Olson så blir det fel efter bara 2-3 månader av daglig användning.

Köper man bättre hörlurar typ Celly så har de varat i 2-3 år per headset.

Förvånasvärt är att Marshall håller så dålig klass på materialen. Skiten faller i sönder efter någon år och det är ändå ett high-end-märke som låter fantastiskt.

Samma med Sennheiser. Köpte ett par Sennheiser HD555? för några år sedan och plasten har vittrat isönder på många ställen. Jag har även fått lödda både Sennheisern och Marshall invändigt flera gånger.
Citera
2018-08-15, 10:59
  #142
Medlem
6ix9iines avatar
När jag körde med sladd in ear lurar så bytte jag nog var 4de månad. Haft AirPods nu i snart 1 år och inte bytt än.
Citera
2018-08-16, 11:30
  #143
Medlem
Oh-be-wans avatar
Marshall har riktigt bra ljud men de är usla i kvalité. Helt jävla usla. Har nog redan skrivit detta några dagar sedan men nu idag faller mina Marshall i sönder på multipla ställen och jag stör mig allt mer på deras riktiga skitkvalité. Deras livslängd är fan kortare än jag trodde. Talar vi om livslängd för hörlurar som ska se OK ut så blir deras livslängd ännu jävla kortare 1 år eller så. Det börjar med byglarna som släpper färg typ efter en vecka. Sedan fortsätter det med öronmuffarna som börjar släppa, sedan går sladden i sönder invändigt, därefter fortsätter byglarna gå i sönder, senast idag släpper öronmuffarnas överdrag.

Jag äger en jävla massa produkter. Allt från flera panasonics TV-apparater, flertalet typ 20 laptops och stationära datorer, Taylorgitarrer, Sennheisers av olika slag, säkert ett 20tal telefoner, 20tal headsets, mixerbord, flera mixers osv osv. En riktigt äkta prylbög med andra ord så mina referenser är enorma. Marshall har en av de sämsta kvalite jag sett. Men visst är det daglig användning men det är daglig användning på många prylar som håller mycket bättre kvalitet.

Detta är rent planned obsolescence. Helt jävla horribelt. Jappselurar från 60-talet som varit med hit och dit håller fortfarande. Bara en ratio 1:60 i hållbarhet med Marshall.

Men det är klart man får skylla sig själv för att köpa hörlurar från företag med tattuerad ful man direkt på hemsidan. Nej inga fler Marshalls för mig.
__________________
Senast redigerad av Oh-be-wan 2018-08-16 kl. 11:41.
Citera
2018-08-18, 05:48
  #144
Medlem
Oj.... det är alldeles för ofta.....
Jag har stora problem med det.... man rycker i och ur hörlurarna jämt.... det är det som gör att hörlursporten slits ut och att man måste skaffa nya efter ett tag.....

1 gång i halvåret blir svaret på min fråga.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback