2011-12-10, 11:46
Medlem
kuddenchristos avatar
...hålla en ordentlig diskussion på Flashback - ska de verkligen få skriva här? Jag tänker främst på Goofys inlägg i följande tråd: https://www.flashback.org/t1568473

Ärligt talat verkar han inte begripa vad orden "religion", "existera" och "finns" betyder, med tanke på hans idiotiska inlägg om att religioner och bibeln inte finns. Att religioner och bibeln finns är lika självfallet som att "nej" ät motsatsen till "ja". Jag anser att det är synd att man ska behöva förklara så barnsligt enkla ordbetydelser, bara för att en utländsk medlem är så dålig på svenska att han inte begriper vad han själv skriver.
Senast redigerad av kuddenchristo 2011-12-10 kl. 11:56.
Citera
2011-12-10, 12:32
Medlem
Knotknets avatar
Och du vill att jag själv ska leta genom trådens 258 sidor för att hitta Goofys inlägg? Det är du som inte klarar av att länka till det du skriver om och kanske flashback bör sortera ut användare som dig. Hur tycker du att regelverket ska se ut? Hur mycket stavfel, särskrivningar ska en användar skriva innan han blir avstängd tycker du? Vart går gränsen?
Citera
2011-12-10, 13:41
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Och du vill att jag själv ska leta genom trådens 258 sidor för att hitta Goofys inlägg?
Han har skrivit frekvent i den trådens senaste halva. Om du kollar igenom de senaste sidorna bör du hitta honom hur lätt som helst.

Citat:
Hur tycker du att regelverket ska se ut? Hur mycket stavfel, särskrivningar ska en användar skriva innan han blir avstängd tycker du? Vart går gränsen?
Jag anser att alla åtminstone bör försöka att skriva ordentligt, men jag anser inte att små misstag som särkskrivningar och stavfel ska vara tillräckliga skäl till att bli avstängd från Flashback. I Goofys fall handlar det dock om brutal misshandel av det svenska språket.

Jag bryr egentligen inte om han får stanna på Flashback eller inte, men jag är intresserad av vad andra tycker om det hela.
Citera
2011-12-10, 13:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Du startar tråden med en allmän fråga och smalar in den mot att handla om en enskild användare. Denn* skall vi tycka något om. Korrekt uppfattat?
Citera
2011-12-10, 13:47
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Han har skrivit frekvent i den trådens senaste halva. Om du kollar igenom de senaste sidorna bör du hitta honom hur lätt som helst.

Jag anser att alla åtminstone bör försöka att skriva ordentligt, men jag anser inte att små misstag som särkskrivningar och stavfel ska vara tillräckliga skäl till att bli avstängd från Flashback. I Goofys fall handlar det dock om brutal misshandel av det svenska språket.

Jag bryr egentligen inte om han får stanna på Flashback eller inte, men jag är intresserad av vad andra tycker om det hela.

Han försöker så gott det går och det räcker för mig, även om det kan uppstå missförstånd. Då är det bara att be honom att förklara mer utförligt vad han menar.
Citera
2011-12-10, 13:57
Medlem
epost72s avatar
Du vet om att man kan ignorera användare?
Dels genom ett mentalt filter samt även med forumets funktioner om ens mentala filter inte räcker till.
Citera
2011-12-10, 14:06
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
...hålla en ordentlig diskussion på Flashback - ska de verkligen få skriva här? Jag tänker främst på Goofys inlägg i följande tråd: https://www.flashback.org/t1568473

Nej för allt i världen! De som inte klarar att göra sig förstådda, måste stängas ute från yttrandefriheten.
Varför skall så kloka människor som du, behöva beblanda dig med friheter som mindre kloka har?

Är du ens intresserad av att försöka förstå dem som har svårt att göra sig förstådda? De kanske har väldigt kloka åsikter...

Citat:
Ärligt talat verkar han inte begripa vad orden "religion", "existera" och "finns" betyder, med tanke på hans idiotiska inlägg om att religioner och bibeln inte finns. Att religioner och bibeln finns är lika självfallet som att "nej" ät motsatsen till "ja". Jag anser att det är synd att man ska behöva förklara så barnsligt enkla ordbetydelser, bara för att en utländsk medlem är så dålig på svenska att han inte begriper vad han själv skriver.

Varför känner du dig tvingad att förklara det andra inte förstår Har du nåt ansvar för att de måste förstå? Du har ansvar för att du själv förstår? Förstår du det?
Citera
2011-12-10, 14:19
Medlem
najass avatar
Som påpekats så får givetvis även mycket dumma personer skriva på FB. Inte heller är korrekt ordförståelse ett krav. Till råga på allt så får man även lov att argumentera dåligt, och till och med använda sig av kända argumentationsfel.

Dock, lika väl som de dumma människorna har sin frihet att argumentera, så har jag min frihet att ignorera dem, eller för den delen skratta åt dem.
Citera
2011-12-10, 14:28
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du startar tråden med en allmän fråga och smalar in den mot att handla om en enskild användare. Denn* skall vi tycka något om. Korrekt uppfattat?
Hittills kan jag inte komma på något annat fall där obehärskning av det svenska språket har gått så långt på Flashback.

Om du själv kan komma på andra utländska användare som slaktar det svenska språket på liknande vis, så får du gärna ge dem som exempel här.
Citera
2011-12-10, 15:05
Medlem
doublelifts avatar
Tycker ändå det han försöker säga kommer fram, även om det krävs mer inlägg pga otydlighet. Detta får man acceptera här på flashback, även om det i trådar som religion t ex är rätt fyllt med dessa otydligheter pga ämnet. Fast blir problem om samma otydlighet används på vad andra skriver som i detta fallet.

Fast ser lite charm i hans stil ändå, mer visst tar tid att få in vad han försöker säga.
Citera
2011-12-10, 15:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Som påpekats så får givetvis även mycket dumma personer skriva på FB. Inte heller är korrekt ordförståelse ett krav. Till råga på allt så får man även lov att argumentera dåligt, och till och med använda sig av kända argumentationsfel.

Dock, lika väl som de dumma människorna har sin frihet att argumentera, så har jag min frihet att ignorera dem, eller för den delen skratta åt dem.

Det är lite som i samhället rent allmänt, dumhet är generellt sett inte straffbart.
Ibland blir det mer komiskt att se hur dessa argumenterar även om trådarna inte råkar befinna sig i humor.

Nej jag säger det, låt dem hållas...
De skadar inga andra än sig själva.
Senast redigerad av epost72 2011-12-10 kl. 15:13.
Citera
2011-12-10, 19:25
Medlem
Citat:

Har du något belägg för att Goofy63 är utländsk? Jag har förstås inte läst alla inlägg, men det enda jag kan hitta som skulle ge någon indikation är*detta inlägg, men det behöver egentligen inte betyda så mycket.

Dessutom så tycker jag inte att svenskan var så värst dålig, om man jämför med andra lågvattenmärken runt om i forumet. Att använda orden "reglion", "existera" och "finns" i en avvikande betydelse betyder inte att man är dålig på svenska, möjligen att man är dum i huvudet, men det är inte samma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in