2011-12-10, 16:49
  #817
Medlem
Stormfires avatar
Har de tagit bort Aftonbladets-stream helt nu? Expressen är ju helt värdelös. Finns det ingen annan videostream?

http://www.youtube.com/watch?v=mdlEYS_MhXY
Citera
2011-12-10, 16:50
  #818
Medlem
Glutamines avatar
Vad tycker ni om polisens insats för dagen? Jag har tyvärr inte varit på plats men det verkar som om snuten gjort ett ganska bra jobb trots allt. Någon som har mer info gällande polisinsatsen?
Citera
2011-12-10, 16:50
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarigeHakan
"De högerextrema delade upp sig vid Riddarhuskyrkan och två grupper rök ihop av misstag. Flaskor och burkar haglar i 30 sekunder innan de inser misstaget. Förvirring uppstår. -Vi trodde ni var motståndsrörelsen, säger en kille som är inblandad i tumultet."

Känns det inte väldigt udda med tanke på hur lugnt och ordnat det högerextrema" tåget såg ut ?
Fanns det flera högergrupperingar som genomför manifestationer utöver den mot svenskfientligheten (?) ?

var där idag och nej, nazisterna var minst lika aggressiva som vänsterdemonstranterna. däremot var tåget lugnt, ja.
Citera
2011-12-10, 16:51
  #820
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarigeHakan
"De högerextrema delade upp sig vid Riddarhuskyrkan och två grupper rök ihop av misstag. Flaskor och burkar haglar i 30 sekunder innan de inser misstaget. Förvirring uppstår. -Vi trodde ni var motståndsrörelsen, säger en kille som är inblandad i tumultet."

Känns det inte väldigt udda med tanke på hur lugnt och ordnat det högerextrema" tåget såg ut ?
Fanns det flera högergrupperingar som genomför manifestationer utöver den mot svenskfientligheten (?) ?
Säkerligen en stressad journalist som skrev fel, jag talade med Motståndsrörelsen tidigare idag och de går med i tåget som alla andra.

/Micke
Citera
2011-12-10, 16:51
  #821
Bannlyst
Jaha, vänstern gjorde bort sig som vanligt och misslyckades helt med att stoppa nationalisterna. Som vanligt.
Citera
2011-12-10, 16:51
  #822
Medlem
enburksills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Vad tycker ni om polisens insats för dagen? Jag har tyvärr inte varit på plats men det verkar som om snuten gjort ett ganska bra jobb trots allt. Någon som har mer info gällande polisinsatsen?
Mycket bra insats, jag var närvarande vid båda demonstrationerna och bara observerade. Det hände skit men poliserna var mycket snabbt på plats. Inget att klaga på helt enkelt.
Citera
2011-12-10, 16:52
  #823
Medlem
Kommer det vara mer action ikväll? funderar på att åka in till stan men det är ju meningslöst om det slutar nu
Citera
2011-12-10, 16:52
  #824
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KondomArom
var där idag och nej, nazisterna var minst lika aggressiva som vänsterdemonstranterna. däremot var tåget lugnt, ja.

På vilket sätt var nationalisterna aggressiva?
Citera
2011-12-10, 16:52
  #825
Medlem
Tjafsarns avatar
Expressen-reportern säger i alla fall "högerdemonstrationen".
Citera
2011-12-10, 16:53
  #826
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer22
Jaha, vänstern gjorde bort sig som vanligt och misslyckades helt med att stoppa nationalisterna. Som vanligt.

Jag tycker de lyckades väldigt bra. De tog bort fokus från saken.
Citera
2011-12-10, 16:53
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Vad tycker ni om polisens insats för dagen? Jag har tyvärr inte varit på plats men det verkar som om snuten gjort ett ganska bra jobb trots allt. Någon som har mer info gällande polisinsatsen?
Utifrån den 40-min period jag kollat på aftonbladets stream så verkar poliserna ha gjort ett bra jobb. De har lyckats hålla borta motdemonstranterna väldigt bra.
Citera
2011-12-10, 16:53
  #828
Medlem
kabloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galetnice
Är det bara jag som tänker på hur jävla idiotiska de svenskar som motdemonstrerar emot en anti-svenskvåldsdemonstration är? Och vilka jävla anledningar de har, "jaa....nazister har dödat 30 personer under de senaste 20 åren!!!!", hur många invandrare har då inte misshandlat, mördat, rånat svenskar, just pga. att de är svenskar? Fyfan, blir så otroligt arg!
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De har ju "lärt sig" av media, i skolan, av vår statsminister, alla TV-kanaler, alla tidningar osv. Man ska tycka så här. Man ska skräna "Stoppa rasismen" så snart någon uttrycker lite stöd för en infödd svensk.

Nej, en grupp som inte har något emot att uppfattas som att göra hitlerhälsning för media får ta att kallas nassar och få motangrepp. Punkt jävla slut.

Aktivt Ickevåld uttryckte sig på ett sätt som de hann med under en handfull sekunder. 30 är en hög siffra - Ingen annan rörelse än ns har mördat lika många personer aktivt under tidsrymden. Hur en politisk rörelse kan ge indirekta dödstal står och går med vilka åsikter man har så det är en omöjlig debatt att ta mellan olika företrädare för olika åsikter eller organisationerna.

Citat:
Även om SD inte har något med dagens demonstration att göra, så är det samma sak som gör att SD har 6% av rösterna, när egentligen 60% håller med om deras faktiska åsikter.
Källa? Vilka åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in