2011-12-10, 23:11
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Och min fråga kvarstår; Hur ska jag mina yngre polare, som inte är särskilt politiskt intresserade, försrå skillnaden mellan nazister, nationalister och sverigedemokrater när de tycker ungefär detsamma i vissa frågor men diametralt olika i andra? Kan någon vara bussig att svara på det i stället för att sprida sin skit åt alla håll?

Är du född framför MTV eller? Läs en bok!
Citera
2011-12-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Då ställer jag en motfråga till dig: Vilka har precis ändrat grundlagen till innebörden att militär åter igen kan sättas in mot civilbefolkningen i Sverige?

Din fråga är helt relevant men jag ser gärna att du svarar på litet på det jag undrade innan jag kan bemöta dig.
Citera
2011-12-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det där lär nog uppdateras en aning, då det varit ytterligare skärmytslingar sedan parterna sprungit på varandra på väg från platsen. Eller förhoppningsvis så uppdateras det inte.

/Micke

Så du menar att nazisterna jagat omkring och misshandlat oliktänkande i Stockholmsnatten. Ska jag tolka dej rätt då?
Citera
2011-12-10, 23:14
Bannlyst
Citat:
Och min fråga kvarstår; Hur ska jag mina yngre polare, som inte är särskilt politiskt intresserade, försrå skillnaden mellan nazister, nationalister och sverigedemokrater när de tycker ungefär detsamma i vissa frågor men diametralt olika i andra? Kan någon vara bussig att svara på det i stället för att sprida sin skit åt alla håll?

Snacka om gigantisk politisk okunskap om du inte kan skilja demokrater från antidemokrater. Vi har ju inte ens ett nazistparti i Sverige.
Citera
2011-12-10, 23:16
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tabipsi
Någon sådan ändring har jag veterligen inte hört talas om, kan du referera till det med källa?

SD vet jag i alla fall har lagt fram förslag i riksdagen om att få utbilda militärpolis och sätta in dem vid eventuella kravaller och oroligheter, speciellt i Rosengård och Södertälje eftersom de inte tycker vanlig polis klarar av att hantera det tillräckligt, med anledning av begränsade resurser och otillräcklig utbildning.

Hoppla! Nu blev jag osäker. Jag är inte helt säker på att ändringen antagits... Men läs mer här:

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=740
http://www.friatider.se/staten-slog-ned-uppror-pa-latsas
https://www.flashback.org/t1332661

...som sagt osäker på vad som hänt med detta...
Citera
2011-12-10, 23:16
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
För det första vill jag gärna se en källa på det, jag kan nämligen bara erinra mig ett nazistmord med svenskt offer (Björn Södergren) men minns däremot en driva jävelskap mot "invandrare" från 1990-talet. Poängen med att erkänna de faktiska omständigheterna med nazipacket är ju att man inte kan förstå varför Sverige till skillnad från grannländerna blivit extremt PK med en offersyn på invandrare som tycks huggen i sten annars.

Fast i och för sig, även om du skulle ha rätt i att de dödat etniska svenskar: so what? De bär likväl ansvaret för att ha saboterat den migrationspolitiska debatten på ett sätt som saknar motstycke i modern svensk historia, och det ska de fanimig få bära hundhuvudet för så länge de lever.

Kriminella nazister förändrar inte hur den strukturella verkligheten ser ut, en verklighet som jag redogjorde för tidigare i tråden:

---
---

Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Lista över svenskar och norrmän som mördats av invandrare 1981 --->

Sverige:

. Mikael Bergman
. Sara Vestin
. Sylvia Hoek
. Nina Eliasson
. Bettina Hultén
. Fredrik Palm
. Berit Hansen
. Thomas Alterfors
. Sven Gustavsson
. Thomas Michelsen
. Johanna Carlin
. Henry Karlsson
. Anna-Karin Stenberg
. David Eklund
. Hariet lllerström
. Sandra Rondahl
. Joakim Dahlqvist
. Sara Andersson
. Lena Ögren
. Gösta Andersson
. Daniel Wretström
. Frida Norgren
. Ing-Marie Larsson
. Robert Johansson
. Kurt Dolph
. Jennifer Andersson
. Robert Bengtzén
. Tommy Berg
. Anna Lindh
. Klara Reinholdsson
. Yngve Kristensson
. Helena Bering
. Rolf Nilsson
. Gulli Wirdestedt
. Marcella Ahlberg
. Ulrica Högman
. Arne Salomonsson
. Cajsa Jonsson
. Robert Ejerot
. Victor Laurin
. Ola Karlsson
. Hanna Svensson
. Jan Nilsson
. Roger Holmbom
. Jenny Johansson
. Christian Gidlund
. Ros-Britt Olsson
. Arild Geyer
. Dick Olsson
. Helene Rosborg
. Benny Karlsson
. Uno Andersson
. Patrik Sandberg
. Håkan Udén
. Mathias Borsing
. Thomas Gröndahl
. Emanuel Lindgren
. Karl Knutsson
. Håkan Broberg
. Liv Lundgren
. Daniel Strålhake
. Lena Wänergrip-Stendahl
. Clara Hermelin
. Elin Krantz
. Beatrice Fredriksson
. Inger Wickman
. Kenny Malmberg
. Roland Bergström
. Susann Sallinen
. Göran Telin

Mer information finns här.

Norge:

. Bjørn Erik Solberg
. Gunvor Refsdal
. Tage Ansethmoen
. Jarle Næss
. Tore Holthe
. Paul Gamlem
. Berit Backer
. Linda Sandvik
. Heidi Sørli
. Randi Rastad
. Hilmar Jarle Fjørtoft
. Tom Halvorsen
. Ken-Gøran Abrahamsen
. Marie Louise Bendiksen
. Bernt Reppe
. Rune Åge Berg
. Ulf Bråthen
. Ola Wangen
. Barbro Zhedini
. Vegar Midtveit
. Gry Husein
. Kennet Alexander Otnes
. Hanne Kristine Olsen
. Gunn Sivertsen + hennes tre barn
. Gunn Merete Lode
. Kristoffer Bastesen
. Einar Rønning
. Martin Morisse
. Kjell Dahlberg
. Inger Sund
. Johnny Øvergård
. Henry Simonsen
. Audun Bøland
. Anie Olsvik
. Cathrine Halvorsen
. Eli Høyland
. Terje Mjåland
. Helge Nylund
. Marita Strøm
. Lise Johanni Johanson
. Hedda Karterudseter
. Mary Ann Hansen
. Finn Abelseth
. Stein Sjaastad
. Anne Marit Søgård
. Arild Lund
. Anne Grete Vollum + hennes två (ofödda) barn
. Cicilie Watnan Lian
. Jonas Pedersen
. Ann-Mari Solås

Mer information finns här (innehåller dessutom fler oidentiferade offer).

(om jag förstått saken rätt så är listorna dessutom ofullständiga)

---

Jag utmanar antinazisterna att hitta en lika omfattande lista på motsatsförhållandetet (Breiviks offer räknas inte, han var en enda människa). Verkligheten ligger till som så att det absoluta flertalet offer för "racial crimes" är etniska svenskar. Denna verklighet råder i alla länder med en vit majoritets- och/eller ursprungsbefolkning.

---
---
Citera
2011-12-10, 23:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.V.S-red
Så du menar att nazisterna jagat omkring och misshandlat oliktänkande i Stockholmsnatten. Ska jag tolka dej rätt då?
Nej, men extremvänstern har gjort överfall vid t.ex. tunnelbanestationer. Samt brutit igenom mindre bevakade områden.

/Micke
Citera
2011-12-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Är du född framför MTV eller? Läs en bok!

Nää, knappast eftersom jag är född 1961. På den tiden så hade vi annat fostrande för oss än att titta på teve. Jag antar nämligen att det finns människor i Sverige som inte är särskilt politiskt intresserade om behöver lite hjälp på traven. Men det tycker uppenbart inte du?
Citera
2011-12-10, 23:19
Medlem
GeorgeCusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
En del snackar om svenskhatet men jag vill snacka om Sverige-hatet.

En liten klick syns och hörs överallt och de vill ta tillbaka svenskheten... de spyr galla över svenska politiker, svensk media, svenska kändisar, svenskar som har annan åsikt, invandrare som älskar sverige och flyttar hit.

De hatar helt enkelt sverige men de gömmer sig bakom nån slags slogan om svenskheten.

De som bor och verkar och gör affärer i sverige är svenskar. Svenskar är vi alla, vi ser bara olika ut.

Så om du flyttar till Kina för att bo och arbeta där, skulle du då bli Kines?
Citera
2011-12-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer22
Snacka om gigantisk politisk okunskap om du inte kan skilja demokrater från antidemokrater. Vi har ju inte ens ett nazistparti i Sverige.

Vart ser du ordet parti i HRs inlägg?
Citera
2011-12-10, 23:22
Bannlyst
Citat:
Nää, knappast eftersom jag är född 1961. På den tiden så hade vi annat fostrande för oss än att titta på teve. Jag antar nämligen att det finns människor i Sverige som inte är särskilt politiskt intresserade om behöver lite hjälp på traven. Men det tycker uppenbart inte du?

Ja du är ju ett uppenbart exempel på en politisk idiot utan kunskap.
Citera
2011-12-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej, men extremvänstern har gjort överfall vid t.ex. tunnelbanestationer. Samt brutit igenom mindre bevakade områden.

/Micke

Men borde du inte då hoppas på att fler personer lagförs då det är rödingar som begått kriminella handlingar och inte nationella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in