• 1
  • 2
2011-12-08, 23:59
Medlem
Min dator laggade så skulle stänga ner program med aktivitetshanteraren. Jag märkte inte att det var kolumnen med Processer som var markerad och råkade därför ta bort två av dessa (vet inte vilka :/ ) Nu får jag i alla fall inte igång datorn överhuvudtaget. Vad fan ska man göra?? (Är helt okunnig när det gäller datorer )
Citera
2011-12-09, 00:01
Bannlyst
Stationär dator eller laptop?
Citera
2011-12-09, 00:02
Medlem
Laptaop
Citera
2011-12-09, 00:03
Bannlyst
Vänta ett tag >> Ta ut, sätt i batteriet om du klarar det>>Testa om det funkar.

Laptops kan vara små envisa horor ibland.
Citera
2011-12-09, 00:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
I med windowsskivan, välj "reparera befintlig installation" eller vad det nu kan heta.
Kan inte garantera att det funkar...,men det är vad jag hade gjort.
Citera
2011-12-09, 00:08
Medlem
fyllmigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
I med windowsskivan, välj "reparera befintlig installation" eller vad det nu kan heta.
Kan inte garantera att det funkar...,men det är vad jag hade gjort.

Det är ju lätt när man inte får igång bilen över huvud taget

Släng skitn i väggen å ta en ny på försäkringen, skyll på katten. Alternativt testar du det där med batteriet.
Citera
2011-12-09, 00:11
Medlem
Är den i koma eller startar den och sen fular sig? Om du kommer till booten så spamma knappen för systemåterställning. Vad är det för märke?
Citera
2011-12-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig
Det är ju lätt när man inte får igång bilen över huvud taget

Släng skitn i väggen å ta en ny på försäkringen, skyll på katten. Alternativt testar du det där med batteriet.

Tja...POST:ar den inte ens är det ju lite svårt.
Citera
2011-12-09, 00:18
Medlem
Nej den startar och så kommer det upp så man kan välja mellan "Starta startreparation (rekommenderas)" och "Starta Windows normalt". Har prövat båda men ingen funkar. Står bara att Windows startar och sen händer inget typ. Det är en Accer.
Citera
2011-12-09, 00:21
Medlem
Okej, Gör så då att du spammar alt+F10 när den bootar. (Spamma skiten från det att du startar datorn). Det bör då komma upp en ruta där du kan välja typ "Fabriksåterställning eller liknande.". Prova det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbiie
Nej den startar och så kommer det upp så man kan välja mellan "Starta startreparation (rekommenderas)" och "Starta Windows normalt". Har prövat båda men ingen funkar. Står bara att Windows startar och sen händer inget typ. Det är en Accer.

Är det när du har en windowsskiva i? I annat fall, testa med det (om modellen har en optisk läsare).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbiie
Då F12:ar du röven av den så att du kan formatera om hela skiten.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in