2013-06-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s.banan
Skulle vilja starta upp denna tråden igen, då den är av stor vikt. Och för att varna inte ont anade människor
för att komma i kontakt med denna människa.
Är det ngn som hört ngt annat förutom att hon åkt på en rejäl skattesmäll?

Har varit väldigt tyst. Har missat att hon åkte på skattesmäll, har du någon artikel på det?
Citera
2013-06-27, 09:58
Medlem
DiagnosABs avatar
När man googlar henne så kommer hennes hemsida upp som förstaval. Dock kan jag inte hitta nåt om "personlig utveckling" där. Undrar hur det gått och om hennes verksamhet är oförändrad. Finns det fortfarande ungdomar placerade hos henne? Fick hon huset sålt? Hur gick det med upptaxeringen man pratade om? Hur har det gått med de rättsprocesser som nämnts här i tråden?

Det som beskrivits i media och här är högst oseriösa metoder använda på ett helt klart skadligt sätt. Även med dagens tandlösa lagstiftning hade det tagit hus i helvete om någon leggad yrkesgrupp hade gjort denna typ av "insatser". De teorier hon verkar basera behandlingen på är helt eller delvis motbevisade, gammalmodiga, misstolkade, felanvända...

Finns det nån som läser denna tråden längre eller borde man börja PM:a de mest aktiva för att få igång detta igen?
Citera
2013-10-30, 15:46
Bannlyst
Viktig tråd. Tyvärr är det så här det går till på de flesta behandlingshem. Vi har en historia av hur empatistörda människor satt i system att arbeta inom vården för att kunna plåga svaga och sjuka. Trots alla historiska exempel som förekommer ännu in i vår tid, rapporter om bältning och vattentortyr, trots historierna om Hassela, trots alla självmord bland tvångsintagna.. Ja trots det verkar folk inte vilja tro på att de som ska behandla oss oftast är de som bryter ner oss.
Det är ett faktum att väldigt många går och lider i åratal i det tysta, hellre än att gå till doktorn. Hur kan det komma sig tror ni?

En viktig sak som inte tagits upp i tråden vad jag sett, är hur man kan minnas sexuella övergrepp som inte skett. Det finns rapporter om sånt, jag ska försöka leta upp dom. Har ett personligt exempel dock, när jag åt den antidepressiva medicinen Valdoxan hamnade jag ofta innan jag somnade i ett sk hypnagogt tillstånd, mellan dröm och verklighet. Det brukar kallas att vakendrömma. Då hade jag ofta helt sjuka visioner med inslag av gruppsex osv fast jag aldrig varit med om nåt liknande i verkligheten. Det är något i vårt undermedvetna som finns där och jag gissar att man hamnar i ett liknande tillstånd av Gabriellas andningstekniker.
Citera
2014-07-13, 14:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu får hon sitta och bre ut sig i nyhetsmorgon. Hur kan man intervjua någon i det ämnet och vara helt okritisk?

"...däremot ödlor och sköldpaddor har väldigt mycket synpunkter..."

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...t-till-2692437
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-07-13 kl. 14:40.
Citera
2014-07-13, 21:05
Medlem
Andremasks avatar
Såg eländet imorse...
Hon måste ju ha drogat rejält?
Citera
2014-07-15, 03:27
Medlem
Blondinss avatar
Var där ute på deras gård och hälsade på för inte längesedan.
Lite har hänt där ute, men inget jag tänker yttra mig om, utan finns det säkert andra här inne som kan rota och skvallra om det

Citat:
Ursprungligen postat av Kots
Men snälla, priserna har gått upp på marken, visst men inte har det ökat från 3,5 till 9 mille bara på några år. Hade hon köpt gården på 70-80-talet så möjligtvis. Men hon har ju bara ägt gården i några år. Och så jävla mycket har inte priserna höjts. Nä det ligger mycket svarta pengar i den gården.
Finns ettpar spekulanter som är intresserade för just det priset.
Senast redigerad av Blondins 2014-07-15 kl. 03:48. Anledning: Heh..
Citera
2021-01-06, 20:02
Medlem
Funkar i två dagar fr o m nu

Länk: https://dropfiles.org/IAXtsCkv

"Total size: 284.98 MB
Total files: 1
Destructed at: 2021-01-08
Download id: IAXtsCkv
Files:
Sanning och konsekvens - Avsnitt 8 - Säsong 1.mp4"
Citera
2022-05-26, 18:57
Medlem
Hör kring mig att hon åker runt och pratar med både hundar och hästar, lurar stackars ensamma kvinnor och drar lögner konstant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in