Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-05, 21:31
  #1
Medlem
vioos avatar
Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta en semester på någon utav dessa två öar. Men jag vet inte vilken jag ska besöka.

Jag är mest sugen på att festa lite och köpa billiga och fräscha kläder, samt kunna besöka sevärdheter.

Någon som har erfarenhet av dessa två öar som skulle kunna hjälpa mig att hitta det rätta resemålet för mig?

V
Citera
2011-12-06, 20:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vioo
Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta en semester på någon utav dessa två öar. Men jag vet inte vilken jag ska besöka.

Jag är mest sugen på att festa lite och köpa billiga och fräscha kläder, samt kunna besöka sevärdheter.

Någon som har erfarenhet av dessa två öar som skulle kunna hjälpa mig att hitta det rätta resemålet för mig?

V

Har bara varit på gran canaria o jag tycker de bra där om man vill festa iaf. Är väl hyffsat billigt i las palmas om man vill ha märkeskläder. Åker dit den 14/12 o stannar till den 1/1
Citera
2011-12-07, 01:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vioo
Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta en semester på någon utav dessa två öar. Men jag vet inte vilken jag ska besöka.

Jag är mest sugen på att festa lite och köpa billiga och fräscha kläder, samt kunna besöka sevärdheter.

Någon som har erfarenhet av dessa två öar som skulle kunna hjälpa mig att hitta det rätta resemålet för mig?

V

Gran Canaria är väldigt vackert men Teneriffa är ännu vackrare och har ett mer omväxlande landskap tycker jag. Bra shopping finns på båda öarna, Las Palmas på G.C och främst Santa Cruz på T. (ett ganska stort köpcentra finns också mellan Puerto de La Cruz och Orotava). Las Palmas är ändå nr.1 på shopping. Sevärdheter skulle jag nog sätta Teneriffa först men stad med mest att se är Las Palmas på G.C. Festa kan man göra överallt. Båda öarna är bra val. Vill Du ha riktig fest, åk till Santa Cruz andra halvan av Februari då det är karneval, spanjorerna kan festa.....
__________________
Senast redigerad av kvarnby 2011-12-07 kl. 01:24.
Citera
2011-12-07, 17:49
  #4
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekija
Har bara varit på gran canaria o jag tycker de bra där om man vill festa iaf. Är väl hyffsat billigt i las palmas om man vill ha märkeskläder. Åker dit den 14/12 o stannar till den 1/1

Ses där, åker den 17/12
Citera
2011-12-09, 13:36
  #5
Medlem
vioos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Ses där, åker den 17/12

Åker också den 17:e!
Citera
2011-12-09, 17:23
  #6
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vioo
Åker också den 17:e!
Nice! Vilken stad åker du ifrån?
Citera
2011-12-12, 00:58
  #7
Medlem
veexs avatar
Själv åker jag och några kompisar den 15:e, hoppas på lite mer folk än förra året Var ganska dött då veckan innan jul
Citera
2011-12-12, 06:15
  #8
Medlem
[quote=veex]Själv åker jag och några kompisar den 15:e, hoppas på lite mer folk än förra året Var ganska dött då veckan innan jul[/QUOTE


Va också där förra vintern. Aldrig sett så lite folk där innan jul. De mesta var pga snöstormar runt i europa.
Citera
2011-12-12, 08:47
  #9
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veex
Själv åker jag och några kompisar den 15:e, hoppas på lite mer folk än förra året Var ganska dött då veckan innan jul

Tro mig, kommer vara proppfullt i år. Gran Canaria är den mest bokade resan vintern 2011-2012 och det visar alla resebyråernas försäljningsstatistik. Flygen går från i princip alla Sveriges flygplatser och städer. Från Luleå uppe i norr ner till Malmö i söder. Räkna med svennebananbomb där nere. Ses där!
Citera
2011-12-12, 13:55
  #10
Medlem
Ekaaaans avatar
Vart ska ni alla bo någonstans ?
Citera
2011-12-12, 14:42
  #11
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekaaaan
Vart ska ni alla bo någonstans ?

Jag åker dit med tjejerkompisar i alla fall och ska bo vid Puerto Rico ungefär Själv då?
Citera
2011-12-12, 14:47
  #12
Medlem
Ekaaaans avatar
Ska bo i playa del ingles
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1733374

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback