2013-02-12, 15:16
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Hur går det för dig ts? Kör du på för fullt med heroinet nu eller?

Jag vill också veta. Hoppas TS är en av de som klarade av att hantera det. Tycks vara jävligt få bara.
2013-02-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Jag lever fortfarande!

Nu måste jag faktiskt gnälla lite. Jag tycker heroinet man får tag på i dag håller en väldigt dålig kvalité!?
Jag har köpt av olika kranar i olika delar av landet och samma sak över allt. Har jag bara missflyt och blir blåst över allt eller ligger det någonting i detta?
Anledningen till att jag som relativ novis heroinbrukare ändå vågar sticka ut hakan och säga att det är skräp där ute är helt enkelt att jag kan skjuta, snorta, röka ja vad fan som helst och jag får bättre rus på lyrica...
Det måste ju finnas fler H brukare som kan komma med synpunkter på detta?

Jag tar aldrig svenskt heroin längre, finns heroin att köpa på internet som även om det är olika batchar alltid är minst 2-3 gånger så bra som svenskt heroin. 0,5 g räcker i minst 3 dagar för mig även om jag gått på sub i 4 år, med svenskt jonk hade det räckt till 2-3 fixar om ens det. Jag har slutat med missbruket men tar någon gång ibland, jag orkar verkligen inte med missbrukarlivet och att vara på bottnen igen, ryser vid blotta tanken och det kan väl låta högmodigt när en jonkare säger att han aldrig kommer trilla dit igen men som sagt jag skulle aldrig palla med det livet igen. Bättre att må bra naturligt och ta sig en fix om man kan kalla det så någon gång ibland. Dock slår det på skönare när man är beroende som alla vet då det är en sån jävla lättnad varje gång man lyckats få tag på något när man är beroende och man är så sjuk utan det men nog fan slår det på skönt nu också, dock blir jag sliten snabbare nu kan inte ta mer än i 2 dagar utan att känna viss slitenhet men man är ju inte 20 år längre.

Men de flesta som testar jonk fastnar, sen när de lärt sig ett par gånger den hårda vägen att det inte funkar att ta varje dag utan att livet går åt helvete kan de kanske börja bruka i mindre skala.
Senast redigerad av tjacklife 2013-02-17 kl. 10:10.
2013-02-18, 01:18
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Förstår du inte hans resonemang eller har du helt fastnat i skimret av din drogromans?
Jag tar av mig hatten till dig om du klarar av att hantera dina droger utan att det missbruka dem. Får du mer livskvalité utav att skjuta heroin så är det ju kanon men det passar ju långt ifrån alla.

Att fastna i ett missbruk av olagliga substanser är ju verkligen ett destruktivt sätt att spendera den perioden av sitt liv på. Vi kan ju lämna därhän att det kanske mer är den "kriminella aspekten" av ett missbruk som gör mest skada men faktum kvarstår att ett beroende och ett missbruk av heroin oftast leder till ett destruktivt leverne.

Därför är det väll rätt normalt att inse att heroin bör man låta bli och att stoppa in det i en spruta för att sedan avnjuta något som sägs vara 10x skönare än sex inte är värt det hur skönt det än nu må vara.
Det han menar är ju alltså inte "varför skulle man testa något som är 10x skönare än sex?" utan mer varför skulle man utsätta sig för risken att försätta sig i en misär enbart för att testa något som någon annan påstår är 10x skönare än sex.

Nu är jag verkligen liberal när det kommer till droger. Men att jag tycker samtidigt inte man kan argumentera mot någon som tycker det är sjukt att ens kunna tänka sig sätta en spruta med heroin i armvecket när man vet vad det kan leda till.

För kör man en riskanalys över att testa heroin så borde man ju vara rätt "störd" om utfallet blir att man väljer att testa skiten..

Allt är inte så svart och vitt. Jag har både brukat och missbrukat så jag vet skillnaden. Jag har inte sagt att jag är bättre än någon annan. Just nu så klarar jag inte av att bruka, men jag jobbar på det. Missbruket kom som ett brev på posten så fort jag skaffade mig ett fysiskt beroende, vilket var något som jag undvek av en ren princip i flera år. Det var först när jag medvetet valde att skaffa mig ett fysiskt beroende för att se hur det skulle påverka mig som person som opiaterna började påverka mitt liv negativt. Med facit i hand så var det lite dumt att med livet som insats göra en sådan sak bara för att stilla min nyfikenhet om hur det skulle kännas att vara fysiskt beroende och om det skulle vara värt att leva på det sättet, men det är bara ett tecken på hur lite jag värderade mitt liv, och hur lite jag ansåg att jag hade att förlora på detta experiment.

Du missar att jag argumenterar för sakens skull och inte tar någon ståndpunkt angående huruvida det är rätt för dig eller någon annan att sätta en spruta med heroin i sin ven eller ej. Normala människor som mår bra och har ett bra liv uppfattar det säkert som ovärt att utsätta sig för den risken, men skadade människor som mår dåligt, alltid mått dåligt och som anser att livet drogfri redan är total misär känner inte att de har så mycket att förlora. Mitt intravenösa drogbruk har knappast varit en katalysator för mitt missbruk/beroende som är mitt riktiga problem med droger så jag kan inte säga att jag ångrar att jag någonsin använde nålen.
Å andra sidan är det väl knappast något jag rekommenderar till folk eller försöker övertala dem till att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Det märks att du är påtänd... Jag tror nog att flykt och njutning är identiskt med varandra - även för dig. Eller så är du bara en cynisk person som rationaliserar om din egna förträfflighet över andras elände. Hade det varit som du säger, så hade du inte tjafsat så mycket om saken ens.

Jag hade inte resonerat annorlunda om jag inte hade varit påtänd när jag skrev det. Vad är verklighetsflykt? Är drogupplevelser inte verkliga? Är livet på droger inte verkligt? Använder man droger byter man bara ut en verkliget mot en annan. Jag anser att livet på droger för en del kan vara bättre än livet utan droger. Håller du inte med om det?
2013-02-18, 15:57
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Han är inte ute efter moralkärringar, vill han börja använda heroin så är det hans val.

Vad är han ute efter då? Folk som radar upp sig föra att önska han lycka till?

Någonstans förstår personen nog att han är ute på helt fel väg, om man prompt SKAAA!!! börja med heroin kan man ju skippa att göra en tråd om det...
2013-05-31, 04:42
Bannlyst
Undrar om TS fortfarande lever.
2013-05-31, 05:42
Medlem
Stone..s avatar
Kanske inte världens bästa beslut men men.
2013-05-31, 10:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Kanske inte världens bästa beslut men men.
Men åtminstone hälsosammare än att röka hasch.
2013-05-31, 11:59
Medlem
illustratuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Vad är han ute efter då? Folk som radar upp sig föra att önska han lycka till?

Någonstans förstår personen nog att han är ute på helt fel väg, om man prompt SKAAA!!! börja med heroin kan man ju skippa att göra en tråd om det...

Precis vad jag tänkte när jag skummade igenom tråden lite grann.

Ont. Jag förstår inte TS motiv till att börja med Heroin, men jag har alltid trott att Heroin inte är något man väljer att missbruka (jag tror inte att man kan bruka droger som Heroin utan att det oftast leder till missbruk) då man lätt hamnar i en ond spiral av abstinens som måste mättas kontinuerligt.

Men vad vet jag.

Jag är oavsett intresserad hur det har gått för TS då jag såg att tråden är från ´11.
Senast redigerad av illustratus 2013-05-31 kl. 12:04.
2013-05-31, 13:44
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Inte läst så genomgående alls... Men hur går det för dig, TS?
2014-01-26, 22:05
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Inte läst så genomgående alls... Men hur går det för dig, TS?
Antar att han är död nu, eller vad tror ni?

Senaste aktivitet: 2013-08-05 13:54
2014-01-26, 22:26
Medlem
Akratess avatar
Säg hej då till ett stabilt liv.
Ut och stjäla varje dag, är det värt det?
Att vara så sjuk så du knappt kan stå upp och bara spyr när
du inte har något heroin?
Lägg ner den tanken och sök hjälp om du
mår så dåligt.
2014-01-27, 00:53
Medlem
twc.s avatar
Tror fan knarket blev hans död. Snart ett halvår sedan senaste aktivitet här på FB.

Eller så sålde han alla sina värdesaker, inklusive datorn då. Drogen kräver ju en massa stålar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in