2011-12-15, 19:39
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är det här jag menar med att personligheten förändras..

Borta är sommar och sol, skifta blöjor på ditt barn, le och bygga din framtid tillsammans med en livskamrat.. Det är ett annat val.

Kommer ihåg en snubbe häromåret (på heroin) som är lika gammal som jag (40 +).., han frågade om min semester.., jag sa som det var, att jag skulle göra en mera speciell sak o skulle bli borta en längre tid en den vanliga 5 v. semestern (vill inte inte outa det här)

Han tog ett stort intresse i det, tog det upp när vi träffades, gav råd o.s.v, det var något som han alltid hade själv önskat, men nu gick det inte längre.

Och det är det man ger upp med heroin, dvs allt annat.

Han är död idag.

Vet inte om jag förstod dig rätt nu... om du menar att min drogromantisering är ett bra exempel på det du menade om personlighetsförändringar eller om du menade det du skrev senare om personlighetsförändringar. Om du förstår hur jag menar =)

När det gäller just min "romantisering" så är det inte något som kan klassas som personlighetsförändring. Det är ju dessutom inget du eller någon annan skulle märka av om du träffade mig. Jag romantiserar ju inte droger öppet irl och min kärlek till opioider märker man inte heller av på något annat vis, om man inte vet att jag missbrukar då. Så just det är ingen sån där typisk förvandling som har med missbruk att göra.

Men jag är som sagt var ett ganska dåligt exempel när det gäller sånt här. Jag vet inte hur ovanligt eller vanligt de är att "klara av" att missbruka länge, men jag vet att jag definitivt klarar av det bättre än många andra. Varför det är så vet jag däremot inte, jag tror att det beror på lite olika saker. För det första så blev mitt liv faktiskt bättre när jag började, mycket bättre dessutom. För många kan det vara roligt i början, sedan börjar saker gå åt helvete. Jag var kroniskt deprimerad innan jag började (och hade varit det sedan jag var liten pga uppväxten), var apatisk. Kunde inte plugga, inte jobba, inte städa, inte laga mat. Orkade inte umgås eller göra saker. Hade inga intressen. betalade inte räkningarna, hamnade hos fogden med skulder.

När jag började missbruka förändrades allt detta, från första stund. Från att ha levt i den sunkigaste lägenheten blev jag pedant (och är det fortfarande, 15 år senare av dagligt missbruk). Jag började jobba och senare plugga (nu på slutet). Jag fick intressen, film och fotografering. Och en massa andra grejer förändrades också. Men det var ju inte tunga opioider i början, bara Kodein... men mycket.

Det är en skillnad tror jag. Många som börjar funkar ett tag, sedan kan de börja hända negativa grejer. De skiter i jobb/skola, skiter i räkningar, skiter i familjen osv. Allt det du tagit upp också, för allt du säger ang det är sant. Efter ett tag har de förlorat allt, och de vill ha tillbaks livet de hade innan men nu är de fast ju. Jag har inget liv att längta tillbaks till, jag har inget sådant att ha dåligt samvete för.

När det gäller släkt och familj så har jag inte direkt något sådant. Jag har bara en släkting kvar i livet så jag har ju inte så mycket att sabba där. Inga barn heller (jag är också gammal för övrigt, vi är i samma ålder ). Jag är ju dessutom odokumenterad som missbrukare, inget vet något. Det är nog också en STOR anledning till varför det funkar för mig (och andra som det funkar bra för då). Hade mitt missbruk varit ute så hade jag ju råkat ut för en del jobbiga saker som skulle kunna göra även mitt missbruk riktigt destruktivt. Om min släkting får reda på det kommer jag såra honom ju. Jag kommer inte få pengar och vad måste jag börja göra då för att få ihop till droger. Varför just jag inte har blivit upptäckt beror väl på att jag inte har uppvisat de här typiska tecknen, de du pratar om. Jag skiter inte i min släkting, jag lurar inte folk för att få ihop pengar, jag beter mig inte konstigt, jag skiter aldrig i jobb/skola. Så länge jag har drogen funkar jag.

Jag har alltså aldrig gett upp allt annat. jag har ju istället BÖRJAT göra saker, FÅTT intressen, börjat KUNNA jobba/plugga o.s.v. Men, jag har ju också gett upp saker ibland, offrat saker för missbruket. Jag säger inte att allt funkar perfekt, bara att det funkar... bra t.o.m. jag har t. ex. fått sälja två kameror (älskar ju att fota som sagt var) för att kunna köpa droger. Men jag tappade ju aldrig intresset för det, jag fick dock välja. Och det var INTE roligt! Jag grät typ dygnet runt när jag sålde den första kameran. Nu har jag dock en kamera igen.

Jag har också gränser, hur än mycket jag älskar drogerna. Gränser har ju många narkomaner och jag vet att många har samma gränser som mig, trots tungt missbruk. De vägrar sno grejer, göra bedrägerier m.m. Har vänner som försökt få mig att göra bedrägerier på hemförsäkringen t. ex. De fattar inte varför jag inte vill. För mig är det inte värt det, att gå emot min moral på det viset. Och ändå knarkar jag MER än mina vänner, och jag är MER besatt av drogen.

Ja, ja... blev långt, men jag kan lova dig att mitt liv är SÅ mycket bättre nu än det var innan. NU lever jag! I grundskolan gick jag ut med streck, ettor och kanske en tvåa. Usla betyg. När jag hade missbrukat i kanske 13 år började jag studera igen och jag fick MVG i allt, i upp till C-kurserna. det hade jag fan aldrig pallat utan missbruket. Jag trodde dessutom att jag var för korkad för att kunna få något bättre än ettor och tvåor, innan missbruket. Med missbruket har jag lärt mig att jag inte är SÅ jävla korkad och efterbliven som jag trodde att jag var. Försökte ju aldrig i skolan ens, fanns ingen mening när jag ändå var efterbliven... typ. Så mitt självförtroende har blivit mycket bättre.

Nu kanske det fanns en annan lösning på mina tidigare problem också, det vet jag ju inte. Hade jag inte börjat missbruka så kanske jag hade mått bra idag iaf, men jag kanske hade varit död också.

Och jag "försvarar" som sagt var inte missbruk nu (jag vet ju hur illa det kan gå), men det var ju något inlägg längre bak jag började svara på, att man blir personlighetsförändrad och det där. Så jag säger inte att heroin eller andra opioider (svaga som starka) är ofarligt och det ska tas med en klackspark.

Hur det kommer gå för TS vet jag ju inte heller såklart, men risken att det går illa är ju väldigt stor.

Orkar inte läsa igenom det jag skrivit nu så det finns risk för att jag skrivit otydligt eller nåt =)
2011-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroinChick
Två utav mina bästa vänner är heroinister, liksom mig och vi ställer upp för varandra i vått och torrt!
Att ni turas om att suga kuk för att ha råd med nästa horsemacka tyder inte så mycket på vänskap, det handlar mer om överlevnad.
Ledsen att avslöja det
2011-12-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadadria
Att ni turas om att suga kuk för att ha råd med nästa horsemacka tyder inte så mycket på vänskap, det handlar mer om överlevnad.
Ledsen att avslöja det

Haha, du har helt rätt. Verkar snarare som att HeroinChick är någon dum jävla pundare som lever i villfarelsen att pundare överlag är mer sympatiska och intelligenta än normala icke-pundare. Vilket jävla skämt.

Att hon sedan ger sken av att ha en IQ som överstiger 99 % av befolkningen får väl ändå klassas som grädden på moset - den faktor som verkligen bekräftar att hon egentligen inte har alla hemma, och antagligen ligger på stadig IQ 100, tillsammans med resten av vår, i många fall, efterblivna befolkning.

Edit: Bara för att klargöra så är hennes IQ inte speciellt relevant i vilket fall, eftersom att hon helt klart är just dum; ett påstående som hennes uttalande "att börja med heroin var ändå en förbättring om man jämför med mitt tidigare liv. Tyck synd om mig" ger stöd till. Fan, bete dig som en normal jävla människa och ryck upp dig.
Senast redigerad av Rosenkvarts 2011-12-16 kl. 01:44.
2011-12-16, 02:58
Medlem
Twopairs avatar
Nä men oj, vilken debatt det här ämnet har utvecklats till !
Misstänkte nästan det skulle uppfattas som provocerande att säga att man i vuxen ålder (+40) med familj och egna barn, säger en sådan sak som att man skall börja med heroin. Jag måste ju vara helt rubbad - eller?

Jag betraktar mig som likt flickan med svavelstickorna varit en individ som stått utanför och tittat in genom fönstret länge...väldigt länge...
Tills nu.
Någon öppnade dörren.
Jag kliver in och jag får sakta glida ner i varmt bad samtidigt som jag matas med vindruvor av en lättklädd gudinna.

Som sagt, debuten är avklarad och nu återstår bara frågan; skall jag fortsätta eller skall jag kliva ut i kylan igen?
Senast redigerad av Twopair 2011-12-16 kl. 03:03.
2011-12-16, 03:04
Medlem
xanax99s avatar
Ptjaa Det kan bara du avgöra........

Vad tyckte du om debuten då? hur? hur mkt? etc

Av egen erfarenhet kan jag säga att det är inte så att det är något som blir bättre med åren direkt.
2011-12-16, 03:16
Medlem
Twopairs avatar
Debuten skedde med 40mg (tror jag det var) IV.
Känslan var underbar och jag säger som så många andra - nu har jag hittat hem!
2011-12-16, 03:25
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Debuten skedde med 40mg (tror jag det var) IV.
Känslan var underbar och jag säger som så många andra - nu har jag hittat hem!

ok.... 1/5-dels kabbe alltså....mmm. Var det brunt eller vitt? var du själv eller hade du hjälp/barnvakt?
2011-12-16, 03:29
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
ok.... 1/5-dels kabbe alltså....mmm. Var det brunt eller vitt? var du själv eller hade du hjälp/barnvakt?

Det var brunt och jag var ensam vilket väl inte var så bra
2011-12-16, 04:05
Medlem
Symptms avatar
glöm inte bort dina barn och gör inga inbrått... please

fy fan om du hade varit min farsa asså, hade först kickat ansiktet på dig sen självmant ringt snuten på dig och på mig.. för att bara visa hur fuckt upp detta e.. tycker synd om dina barn va fan mannen?? :/

dom kommer hata dig sen...

VA MED DINA BARN, VA MED DINA BARN, VA MED DINA BARN!!!!
Senast redigerad av Symptm 2011-12-16 kl. 04:46.
2011-12-16, 04:23
Medlem
mtgglfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Nä men oj, vilken debatt det här ämnet har utvecklats till !
Misstänkte nästan det skulle uppfattas som provocerande att säga att man i vuxen ålder (+40) med familj och egna barn, säger en sådan sak som att man skall börja med heroin. Jag måste ju vara helt rubbad - eller?

Jag betraktar mig som likt flickan med svavelstickorna varit en individ som stått utanför och tittat in genom fönstret länge...väldigt länge...
Tills nu.
Någon öppnade dörren.
Jag kliver in och jag får sakta glida ner i varmt bad samtidigt som jag matas med vindruvor av en lättklädd gudinna.

Som sagt, debuten är avklarad och nu återstår bara frågan; skall jag fortsätta eller skall jag kliva ut i kylan igen?
Fortsätt för all del. Har du tur blir det en överdos ganska snart och dina barn får ta del av dina besparingar, dom gör nog mer nytta där ska du se.
2011-12-16, 05:53
Medlem
Twopairs avatar
Antar att flera av er är barn till just missbrukarfarsor. Det känns så i alla fall.
Kan inte säga annat än att jag lider med er.
Ähh, vet knappt vad jag skriver just nu är lite trött nu, bättre att vara tyst och gå och lägga sig. Återkommer i morgon (läs: idag)

Godnatt
2011-12-16, 08:40
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
glöm inte bort dina barn och gör inga inbrått... please

fy fan om du hade varit min farsa asså, hade först kickat ansiktet på dig sen självmant ringt snuten på dig och på mig.. för att bara visa hur fuckt upp detta e.. tycker synd om dina barn va fan mannen?? :/

dom kommer hata dig sen...

VA MED DINA BARN, VA MED DINA BARN, VA MED DINA BARN!!!!

Horseare pallar väl inte göra bryt? De snor väl mest oxfilé och säljer till pizzerior och säljer droger m.m.?
De som bryter mest är tjackisar enligt min erfarenhet.

Ontopic:

Ja, om heroin sög häströv hade väl ingen jävel blivit beroende. Självklart är det mysigt och härligt. Men som med alla droger av tyngre kaliber har du ett lyckoår eller två innan du är så hooked att skiten inte ger något utan du endast underhållsdoserar för att överhuvudtaget hålla huvudet över ytan.

Grattis TS, du dömde dig precis till ett liv i misär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in