2011-12-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Nu skall någon få förklara följande för mig;
Utgå från att jag köper 1 gram H för 1000kr för enkelhetens skull.
Jag skall sedan skjuta 10mg, vilket verkar vara normal startdos.
Detta innebär ju att varje dos skulle kosta 10kr? Var räknar jag fel eller är det så billigt?
Alla tjatar ju om hur dyrt det är...
Ok jag är trött nu så jag tänker säkert pinsamt fel men snälla rätta mig!
inte 10mg du menar väl 0.1 g, en tio del, 0.1 e lagom o ta första gång då riskerar du inte överdos
2011-12-07, 22:51
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare, jag planerar att ta min första fix på fredag om allt går enligt planerna. Har också för avsikt att lämna rusrapport på forumet för den som är intresserad.

OT:
Sitter med två ggr 75mcg fentanylplåster på mig just nu. Plåsterna har suttit på i drygt tre timmar och jag känner INGENTING. Vad är det fel på, mig eller plåsterna? Visste ju att jag hade hög tolerans när jag höll på med opiater för drygt år sedan men borde inte jag få ut någonting av de här skalmanplåsterna.
du får nog ha på dom ett par timmar till,så lär du känna,
2011-12-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godagrannar
inte 10mg du menar väl 0.1 g, en tio del, 0.1 e lagom o ta första gång då riskerar du inte överdos

Det är verkligen INTE lagom om man handlar negerbollarna. Vanliga bollar som varken är bra eller dåliga ska han inte ta mer än 0.2 mg på första dygnet !!! Så första dosen bör vara 0.05 om han ska vara ensam. Är det riktigt starka varorså har personer dött/varit nära på att dö på endast 0.1 g heroin.
2011-12-07, 23:26
Medlem
Det beror på hur du tar det, jag rekomenderar att du röker i början / snortar. Börja med 0.05 om du injicerar så ännu mindre (skjut i dig halva först o vänta nån minut).

Är det en normal boll så är det alltså 1 sättedel, 1/6 eller mindre första dosen. En boll brukar kunna räcka mer än ett dygn om man är helt ren. Prova dig fram, men du ska veta att man kan drabbas av lungdeppression flera timmar efter du tagit din senaste dos.

Jag brukar de första 2 dagarna kunna klara mig på en boll, redan dag 3 har man vanligtvis ökat toleransen med 50-100% dvs att man inom några dagar - en vecka kommer upp i en boll per dygn.

Dosen ökar ständigt på, i början går det fortare. I genomsnitt brukar dosen ligga på ett gram. Det beror på person till person /ålder /kön och andra läkemedel. Ett gram kostar drygt 1000 kr...
Så det ÄR billigt i början (dock ej 10 kr per dos) men blir allt dyrare me tiden.

Mitt tips är att stanna på låga dosen o må bra på det så länge som möjligt, du har all tid i världen att öka dosen. Gör man det för snabbt riskerar man både överdoser samt att man blir dyrare i drift. Ju högre tolerans dessto kraftigare skador på reseptorerna - om än reversibla men det tar lång tid för hjärnan att återhämta sig. 3 månaders läketid ung behöver varje reseptoro det tar minst 2 år innan man är helt återställd. Alltså - kommer du upp i 1000 kr per dygn så kommer du behöva ta så mkt för att få känna dig hög, o du måste tända av ordentligt föratt sänka din dos (som genast ökar till ett gram på ett par dagar igen) ... Det här är typiska heroinist bekymmer, sånt man kommer hålla koll på o kämpa emot. Du kommer inte kunna tänka på någonting annat...

Iallafall..

Något att tänka på gällande överdos. Börja inte tänka att om du tagit en mängd heroin som var lagom - att du kan ta samma mängd IGEN ..Inte förrän sex timmar. Gör du det 2 tim senare (ofta känner man sig inte nöjd - man är aldrig nöjd man vill alltid ha mer) då har du dubbla dosen i kroppen och detta kan leda till oönskade effekter.
2011-12-07, 23:30
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroinChick
Det är verkligen INTE lagom om man handlar negerbollarna. Vanliga bollar som varken är bra eller dåliga ska han inte ta mer än 0.2 mg på första dygnet !!! Så första dosen bör vara 0.05 om han ska vara ensam. Är det riktigt starka varorså har personer dött/varit nära på att dö på endast 0.1 g heroin.

Jag klipper och klistrar lite i från FAQ´n:

Dosering varierar kraftigt med administrationsmetod, tolerans och heroinets kvalitet. Generellt sett gäller detta för rent heroin:

Pernasalt
Ingen tolerans
Normal dos: 5-20 mg
Hög dos: 20-50 mg
Hög tolerans
Normal dos: 20-60 mg
Hög dos: 60-80 mg

Rökning
Normal dos: 15-25 mg
Hög dos: 20-30 mg

Intravenöst
Ingen tolerans
Normal dos: 5-10 mg

Hög dos: 8-15 mg
Hög tolerans
Normal dos: 20-40 mg
Hög dos: 40-60 mg

Kan någon tala om för mig hur många fixar det går på 1 gram ? Det är ju viss skillnad på 0,1 gram dvs 100mg mot 0,01 gram som är 10mg.
2011-12-08, 01:58
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Jag klipper och klistrar lite i från FAQ´n:

Dosering varierar kraftigt med administrationsmetod, tolerans och heroinets kvalitet. Generellt sett gäller detta för rent heroin:

Pernasalt
Ingen tolerans
Normal dos: 5-20 mg
Hög dos: 20-50 mg
Hög tolerans
Normal dos: 20-60 mg
Hög dos: 60-80 mg

Rökning
Normal dos: 15-25 mg
Hög dos: 20-30 mg

Intravenöst
Ingen tolerans
Normal dos: 5-10 mg

Hög dos: 8-15 mg
Hög tolerans
Normal dos: 20-40 mg
Hög dos: 40-60 mg

Kan någon tala om för mig hur många fixar det går på 1 gram ? Det är ju viss skillnad på 0,1 gram dvs 100mg mot 0,01 gram som är 10mg.

jag antar att de menar omräknat till RENT 100%-igt heroin. heroin som säljs till slutkonsumenten är ofta väldigt utblandat.
2011-12-08, 02:07
Medlem
MrMonos avatar
varför? det är skitdumt
2011-12-08, 02:49
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
jag antar att de menar omräknat till RENT 100%-igt heroin. heroin som säljs till slutkonsumenten är ofta väldigt utblandat.

Ok det ställer jag upp på. Men låt säga att du sitter där med ditt gram (förutsätter att man har en våg som klarar av att mäta detta med mycket stor precision). Om man skall lita på tabellen i FAQ´n för heroin (rent då alltså) och har för avsikt att ta sin fix IV, då borde man väl rimligtvis mäta upp 10mg av sitt heroin och utgå från att det är 100% rent (vilket det ju givetvis aldrig är) och sedan göra det man nu skall göra innan man suger upp vätskan i pumpen.
Eftersom det aldrig kan vara MER än 100% rent så borde man alltså kunna få ett referensvärde att utgå i från och därefter sakta börja höja dosen med exempelvis 5mg i taget för varje ny injektion man gör.
Detta tillvägagångssätt torde minska risken för OD anser jag och jag kommer att köra så här själv när jag tar min första sil med horse nu på fredag.
Tripprapport kommer såklart senare...
Senast redigerad av Twopair 2011-12-08 kl. 02:52.
2011-12-08, 03:46
Medlem
Citat:
Ok det ställer jag upp på. Men låt säga att du sitter där med ditt gram (förutsätter att man har en våg som klarar av att mäta detta med mycket stor precision). Om man skall lita på tabellen i FAQ´n för heroin (rent då alltså) och har för avsikt att ta sin fix IV, då borde man väl rimligtvis mäta upp 10mg av sitt heroin och utgå från att det är 100% rent (vilket det ju givetvis aldrig är) och sedan göra det man nu skall göra innan man suger upp vätskan i pumpen.
Eftersom det aldrig kan vara MER än 100% rent så borde man alltså kunna få ett referensvärde att utgå i från och därefter sakta börja höja dosen med exempelvis 5mg i taget för varje ny injektion man gör.
Detta tillvägagångssätt torde minska risken för OD anser jag och jag kommer att köra så här själv när jag tar min första sil med horse nu på fredag.
Tripprapport kommer såklart senare...
dagens heroin i sverige håller inte mer än 20% så du kan inte räkna ifrån nån fass,mindre än än 0.1 e inte lönt du tar om du vill känna av det har aldig hört nån ta mindre än 0.1 under mina 15 år jag tog jonk...10mg haha om det bara vore så väll o starkt....
2011-12-08, 04:31
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godagrannar
dagens heroin i sverige håller inte mer än 20% så du kan inte räkna ifrån nån fass,mindre än än 0.1 e inte lönt du tar om du vill känna av det har aldig hört nån ta mindre än 0.1 under mina 15 år jag tog jonk...10mg haha om det bara vore så väll o starkt....

Nä jag håller med, jag tror inte heller att det är mer drag i det än så men eftersom det trots allt inte är att leka med så kommer jag att köra på den försiktiga sidan. Annars kanske det blir en T(RIP)Prapport.

Off Topic:
Sitter här mitt i natten och njuter lite fentanyl jag fick av en kompis i dag. Det tog sin lilla tid att kicka in men till slut så. Jag har nog fått mersmak av detta tror jag...
2011-12-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusMacka
ja titta bara på dig..

Jag är fräschare än alla drogfria tjejer du kan hitta i sverige..
2011-12-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Men du är ju sådan

Hurdan menar du? Tandlös o luktar piss, eller tror att man blir så utav heroin?
Jag förstår inte riktigt vad du menar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in