Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Personer som saknar all form av känsla och förståelse för hur ens elgitarr bör låta, efter att ha spelat i olika konstelationer och jobbat som studioljudtekniker har jag stött på dessa personer allt för ofta.
Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan vara ointresserad av hur man låtar, eller ännu värre inte höra att man låter illa. Jag kan förstå nybörjare/amatörer som bara spelar då och då eller spelar för att lära sig. Men duktiga musiker som spelar live, där är det inte okej att låta illa.
Jag tar upp detta för att jag nyligen hoppat in i ett band som var behov av en leadgitarrist, riktigt duktiga musiker men samtliga spelar på riktigt dåliga grejer, riktigt synd tycker jag. Jag är personligen en riktig ljudfanatiker som troligtvis haft 20+ toppar och 100+ pedaler i jakten på det perfekta ljudet, jag fattar självklart att alla inte är som mig, men nöjer man sig med en MG100fx får jag en tår i ögat.
Någon som delar mina tankar? Det är för mig totalt absurt att vara seriös med sitt gitarr/bas spelande och inte bry sig om hur det låter ur stärkaren.
tyvärr mannen, instämmer inte, det viktiga är känslan inte vad för saker folk har utan KÄNSLAN... har du känsla?
jag samlar på många olika akustiska instrument av alla typer och kulturer (har över 30 olika) och tar vad jag kan få tag på och spelar SKITEN ur det.. känslan övervinner dyra prylar, för vad är det perfekta ljudet? det är subjektivt, det finns fler än dig därute som tycker ljud är perfekt i olika former..