Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-03, 00:11
  #13
Medlem
HaxxarNs avatar
Anpassa den så mycket du kan, lär dig använda den och bli nöjd.

Alternativt in med Windows 7. Pussy out like a boss.
2011-12-03, 00:25
  #14
Medlem
Divino Codinos avatar
Samsung 9-serien.

Nice eller nice?
2011-12-03, 02:01
  #15
Medlem
roskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.P.
text

Asus Zenbook ser jävligt trevlig ut och verkar kunna möta dina önskemål.

Finns med:

Intel® Core™ i7 2677M Processor

DDR3 1333MHz 4GB

256 gb SATAIII SSD

50W (7+hrs)


Resten kan du undersöka själv.
2011-12-03, 02:03
  #16
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Måste du byta? Det är ju bara till att installera Windows på den om du nu inte begriper dig på OSX.

Precis, fördelen med hårdvaran du sitter med, är att du slipper välja! Du kan ha både och (eller vilket som)...

2011-12-03, 02:55
  #17
Medlem
[quote=E.P.Det är allt från att man bara kan ändra storleken på ett fönster från nedre högra hörnet
[/QUOTE]
I Lion så kan du ändra storleken på fönster i vilket hörn du vill

Citat:
Eller att om man har två mappar med bilder och ska föra över en från A till B, markerar och drar, så sorteras den inte in i linje med de andra utan man måste sortera på ett eller annat sätt för att de ska bli överskådligt igen.
OSX sorterar automatiskt om filerna till den ordningen som det är inställt på, även om du lägger till nya filer
Citat:
till exempel så har jag haft försökt ladda ner program för att återskapa raderade filer från minneskort men de flesta av programmen har jag inte kunnat packa upp med det program som finns på datorn.
Precis som med Windows menar du?
Om du inte ens orkar googla dig till vilket program som kan packa upp en specifik filtyp (rar?) så får du skylla dig själva
2011-12-03, 04:23
  #18
Medlem
Jag hade aldrig använt en Mac tidigare förutom några minuter hos en polare, men jag lyckades inte högerklicka och gav därför upp. Men samtidigt under ett par år såg jag detta ständiga krig mellan PC och Mac-användare och hur de smuttskastade varandra.

Eftersom Mac-användarna smuttskasstade PCn och jag hade ju arbetat med en sån i flera år och tyckte den funkade hur bra som helst så insåg jag att dessa fanboys hade fel. Av denna slutsats så antog jag att även PC-användarna som klagade på Mac hade lika fel så jag bestämde mig för att köpa mig min första apple-dator.

Ångrar det inte för en sekund, det enda som jag inte kan göra i osx som funkade klockrent i windowsmiljö är att bläddra runt bland bilder på hårddisken på ett smidigt sätt.

Säg att jag har en katalog med 10 bilder, i windows kan du öppna en och bläddra fram och tillbaka men i osx måste jag manuellt öppna bild för bild. Detta går säkert att lösa på smidigt sätt om jag bara sätter mig ner och söker/pular lite.

Till TS, bara det att du frågar om hjälp till vad du ska byta till bevisar ju att du inte är kapabel att lära dig saker utan vill ha allt serverat på fat. Hur ska vi veta vad du behöver för dator när vi inte vet vad du ska använda den till?

Vilka skor är bäst för Erik, Nike eller Adidas? Ajuste, glömde nämna att Erik har varit med om en olycka och fick sina ben avslitna, så Erik behöver inga skor utan en rullstol. Gör om gör rätt, skriv ner vad du vill få ut av din dator sen testar du och ser vilken plattform som funkar bäst för dig. Och var för fan inte rädd för nya saker!
2011-12-03, 04:55
  #19
Medlem
Rostadvåfflas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiskamagistern

Säg att jag har en katalog med 10 bilder, i windows kan du öppna en och bläddra fram och tillbaka men i osx måste jag manuellt öppna bild för bild. Detta går säkert att lösa på smidigt sätt om jag bara sätter mig ner och söker/pular lite.


Du kan klicka mellanslag på första bilden sen använda dig utav piltangenterna för att byta bild
2011-12-03, 05:05
  #20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Du måste vara en sopa om du nu tycker OSX är komplicerat. Rekommenderar att du skaffar en begagnad Thinkpad. Installera Windows 3.1 och känn dig som hemma i 90-talet.
Allt är inte jättelogiskt på OS X. :P
2011-12-03, 05:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.P.
jag inte kan markera från bild 1 till exempelvis 14 utan måste markera en och en

Va? Shift för att markera ett gäng och cmd för att markera en och en, precis som i Windows med shirt och ctrl. Hur kan du misslyckas?

Osx sätt att markera ord/rader/stycken genom att dubbelklicka är klockrent också.
2011-12-03, 08:33
  #22
Medlem
tzjs avatar
Ok pojkar och flickor. Vad säger ni om att prova att hjälpa TS istället för att komma med Mac vs PC-argument, som inte ens är topic för tråden?

Bra.

Offtopic raderat.
/mod.
2011-12-03, 08:41
  #23
Medlem
Yggdrazillls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.P.
Jag HATAR min Mac
Jag röstar på en ZX Spectrum 48k.
2011-12-03, 09:07
  #24
Medlem
udons avatar
Det finns gott om likvärdiga burkar där ute. Men som några påpekat är det väl bättre att köra windows på din macbook och få det bästa från båda världar?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback