2005-01-06, 18:01
Medlem
L0darens avatar
Fyfan, här kan vi prata veckans I-landsproblem, i positiv mening då alltså.

Singla slant om du skall skrapa eller inte? Kanske dålig ide dock
Citera
2005-01-06, 18:02
Medlem
Acquiences avatar
Klart du ska skrapa!

DO IT!
DO IT!
DO IT!
Citera
2005-01-06, 18:30
Medlem
Skrapa några rutor iaf
Citera
2005-01-06, 18:56
Medlem
dayms avatar
skrapa! det lär va inte vinst, eller typ 20;-, så blir du lättad sen också!
Citera
2005-01-06, 18:58
Medlem
loshkans avatar
Nej nej nej. Skrapa inte!

Eller kolla i alla fall med svenska spel innan du skrapar, om de gör undantag. Annars, bränn skiten!!!
Citera
2005-01-06, 19:01
Medlem
Hmm... först verkade det var övervägande "skrapa inte" men nu känns det mera jämnt.

Att bara skrapa några rutor var ett fruxigt förslag - då skulle jag ju plågas ännu mer av nyfikenhet, tänk om det blev typ 2x100 000.

Vem sa att de löser in gamla lotter på Svenska spel men inte i affärer? Kan man vara säker på det!?

Jag blir tokig, har tänkt på det här under hela middagen. Första impulsen var ett självklart "inte skrapa, kasta glömma" när jag hittade lotten men ju mer jag tänker på den desto mer nyfiken blir jag! Men F*N om det är en vinst!

Nog har jag pengar för att klara dagen på ett drägligt sett men det betyder ju inte att jag har så jag kan gödsla med den så en lott-vinst vore naturligtvis ett välkommet tillskott.
Jag har aldrig vunnit mer en någon hundralapp tidigare så tänk om det här är högvinsten jag väntat på!???

Den ligger här bredvid på skrivbordet och nästan ber om att få bli skrapad!

Usch, förbannade lott - kommer att bli min död!
Citera
2005-01-06, 19:05
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Dilemma!

Hittade precis en trisslott när jag städade här hemma! Inte skrapad!
Så står det "vinst inlöses senast 1:a augusti 2004"... med andra ord är den skapligt gammal, tom FÖR gammal.

Så nu grämer jag mig. Ska jag skrapa den och riskera att det är någon vinst som jag inte kan hämta ut? Eller ska jag kasta bort den oskrapad - och gå runt och fundera på om det var vinst eller inte?

OM jag skrapar den och det är vinst, finns det något sätt att få den inlöst fast det inte går att lösa in den ... typ.

Typiskt, varför skulle jag hitta den!

Nej nej för fan Laban. Dooo NOT scratch it! Tänk om det är en miljon då. Det finns faktiskt folk som fyller i och rättar Lotto kuponger utan att ha spelat på det!
Citera
2005-01-06, 19:07
Medlem
Pendeltågs avatar
Skrapa! Gråt ut i media om lotten innehåller en högvinst, så får du pengarna!
Citera
2005-01-06, 19:18
Medlem
RootMoss avatar
Klart du skall skrapa. Om du inte gör det kommer du aldrig att sluta tänka på lotten. Är det vinst kommer du att vara förbannad på dig själv, men det går över. Ovissheten kommer du att bära med dig för evigt...

Förresten kan jag berätta att det inte är någon vinst på den.
Citera
2005-01-06, 19:26
Medlem
Capones avatar
Skrapa den. Om det inte är vinst så kvittar det. Är det vinst försöker du kontakta svenska spel, vill de inte ge dig vinsten så säger du att du köpte den idag på nån liten lanthandel eller nåt med låg omsättning, gå till tidningar etc. och peka ut affären och säg att svenska spel inte vill kompensera dig osv.
Citera
2005-01-06, 19:46
Medlem
jag skulle skrapa... Det är extremt liten chans att det är vinst.
Citera
2005-01-06, 19:46
Medlem
skrapa den!!

om det blir vinst uppsöker du en turkaffär som säljer lotter och testa att lösa in den. funkar det inte på först, gå till andra turklivs tills det funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in