2005-01-06, 16:58
Medlem
Dilemma!

Hittade precis en trisslott när jag städade här hemma! Inte skrapad!
Så står det "vinst inlöses senast 1:a augusti 2004"... med andra ord är den skapligt gammal, tom FÖR gammal.

Så nu grämer jag mig. Ska jag skrapa den och riskera att det är någon vinst som jag inte kan hämta ut? Eller ska jag kasta bort den oskrapad - och gå runt och fundera på om det var vinst eller inte?

OM jag skrapar den och det är vinst, finns det något sätt att få den inlöst fast det inte går att lösa in den ... typ.

Typiskt, varför skulle jag hitta den!

EDIT:
Jag skrapade! Och NATURLIGTVIS var det ingen vinst! Det var inte ens i närheten - om det nu kan vara det?
Förbannade lott, jag är fortfarande skakis.
Citera
2005-01-06, 16:59
Medlem
kurdiss avatar
Oj - Nej, gör inte det. Kan säkert utlösa depressioner och psykoser vid eventuell "vinst"
Citera
2005-01-06, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Dilemma!

Hittade precis en trisslott när jag städade här hemma! Inte skrapad!
Så står det "vinst inlöses senast 1:a augusti 2004"... med andra ord är den skapligt gammal, tom FÖR gammal.

Så nu grämer jag mig. Ska jag skrapa den och riskera att det är någon vinst som jag inte kan hämta ut? Eller ska jag kasta bort den oskrapad - och gå runt och fundera på om det var vinst eller inte?

OM jag skrapar den och det är vinst, finns det något sätt att få den inlöst fast det inte går att lösa in den ... typ.

Typiskt, varför skulle jag hitta den!

Kontakta svenskaspel och fråga, jag har för mig att dom gör
undantag?
Citera
2005-01-06, 17:00
Bannlyst
Du har ju redan så mycket pengar så det inte borde spela någon roll, va?

Jag skulle i alla fall inte skrapa den.
Citera
2005-01-06, 17:03
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Nej!
det är som att läsa gamla horoskop, du säljer din själ till djävulen. gör det inte laban12!
Citera
2005-01-06, 17:05
Medlem
-jOE!s avatar
Ge bort den!
Citera
2005-01-06, 17:11
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Nej!
det är som att läsa gamla horoskop, du säljer din själ till djävulen. gör det inte laban12!
Instämmer. Ett annat exempel på samma sattyg är att fylla i Lotto-kuponger och sedan inte lämna in dem. Det kan bara sluta i olycka. Bränn lotten. Den för olycka och sjukdom med sig!
Citera
2005-01-06, 17:25
Moderator
Evil Eds avatar
SKRAPA!

Du kan lösa in äldre lotter men de måste skickas till Svenska Spel.
Citera
2005-01-06, 17:29
Medlem
Lulle_88s avatar
Skrapa och sen säger du om du har vunnit eller ej !
Citera
2005-01-06, 17:32
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Dilemma!

Hittade precis en trisslott...
Skrapa!! Hoppas du skrapar fram 3 tv-apparater :tease:
Citera
2005-01-06, 17:36
Bannlyst
Skicka den till mig så ska jag skrapa den åt dig. Självklart skickar jag eventuell vinst till dig
Citera
2005-01-06, 17:56
Medlem
johanbtks avatar
Gå till en affär och köp en ny trisslott. Skrapa lotten som är för gammal lite avsides, t.ex. vid disken med hästspel. Om du vinner så skrik JAAAA och försök lösa in lotten. När det inte går så skyller du hela skiten på butiken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in