Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-01, 14:40
  #1
Medlem
hörde igår på jobbet på p3 som vanligt, och då kom helst plötsligt Labyrint in i studion för en intervju om nya plattan osv.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4830083

Dom snurrade ganska tidigt in på cannabis i intervjun, och jag tycker dom verkar ha bra argument att komma med.

Diskutera vad ni vill, tänkte bara posta för dom som missat de

skönaste plattan på länge btw
Citera
2011-12-01, 15:13
  #2
Avstängd
Dom är riktigt tunga! Lyssnade på hela deras platta igår den va SJUUK!
Citera
2011-12-01, 15:27
  #3
Medlem
så jävla sant de dom säger. droger överlag är skit men cannabis är för mig ingen drog det är en växt som får dig att slappna av och njuta mera av livet
Citera
2011-12-02, 05:11
  #4
Medlem
Verkar vara vettiga och sköna snubbar.
Citera
2011-12-02, 15:31
  #5
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
så jävla sant de dom säger. droger överlag är skit men cannabis är för mig ingen drog det är en växt som får dig att slappna av och njuta mera av livet

Det du menar är att berusningsmedel överlag är skit, med undantag av cannabis. Cannabis är en drog vare sig man vill eller inte. Att dessutom kalla MDMA, LSD, DMT och en rad andra substanser för skit tycker jag är synd. Jag kan hålla med om att man inte ska bruka dessa droger på samma sätt som de flesta kan bruka cannabis, alltså varje dag utan att märka av några betydande negativa effekter, men möjligheterna med t.ex. DMT och LSD ur både ett spirituellt och medicinskt perspektiv är stora. Cannabis kan lindra många sjukdomar men är knappast något botemedel för något. Däremot kan t.ex. övervakad MDMA-konsumtion i kombination med professionell terapi faktiskt göra dig kvitt psykiska besvär.
Citera
2011-12-03, 13:21
  #6
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Det du menar är att berusningsmedel överlag är skit, med undantag av cannabis. Cannabis är en drog vare sig man vill eller inte. Att dessutom kalla MDMA, LSD, DMT och en rad andra substanser för skit tycker jag är synd. Jag kan hålla med om att man inte ska bruka dessa droger på samma sätt som de flesta kan bruka cannabis, alltså varje dag utan att märka av några betydande negativa effekter, men möjligheterna med t.ex. DMT och LSD ur både ett spirituellt och medicinskt perspektiv är stora. Cannabis kan lindra många sjukdomar men är knappast något botemedel för något. Däremot kan t.ex. övervakad MDMA-konsumtion i kombination med professionell terapi faktiskt göra dig kvitt psykiska besvär.


1+


hallucinogena droger har stor terapeutisk och medicinsk potential. Slänger även in MDMA som kan fungera som en extremt bra medicin för PTSD men även depression och annat.

Gäller bara att man använder det rätt, shamaner i Sydamerika har använt hallucinogena droger under hundratals år med bra effekt t.ex.
Citera
2011-12-04, 01:24
  #7
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
så jävla sant de dom säger. droger överlag är skit men cannabis är för mig ingen drog det är en växt som får dig att slappna av och njuta mera av livet

Det är en drog precis lika mycket som heroin är det.
Bara för att det växer i jorden spelar ingen roll. Coca plantan, Opium vallmo? Den sistnämnda får dig också att slappna av och njuta mer av livet.

Förstår dock hur du tänker, och jag håller med om att cannabis får alltför mycket onödig smutskastning och ord som "dödsknark" mot sig av Sveriges media.
Citera
2011-12-04, 01:41
  #8
Medlem
Drog är ett ord som verkligen drar allt över en kam..

När jag slår ordet på WP så kan man se i spalten till höger hur vilseledande det är... kaffet är en drog, cigaretten är en drog, men vinet är en alkoholhaltig dryck... Är inte cannabis då en THC-haltig luft? http://sv.wikipedia.org/wiki/Drog
Citera
2011-12-06, 22:17
  #9
Medlem
Jonirls avatar
röstläget på hon tjejen när hon säger något i stil med "ja men det är ju olagligt".. some people...
Citera
2011-12-06, 23:13
  #10
Medlem
Klockren intervju och schysst musik också, aldrig hört dom tidigare. Gillar att dom var ute och krigade mot nassarna också

Påminner om skånska b-laget som också är väldigt drogliberala http://blaget.blogspot.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback