Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-03, 20:58
Medlem
Wibbe91s avatar
En snabb fråga: Kommer detta att tolereras? Bära slöja är en sak men som i polisyrket då dom har olika huvudbonader så som båtmössan så känns det ju ganska svårt att dra på sig en slöja under den? Eller?
Citera
2011-12-03, 20:59
Medlem
BlackJewels avatar
vill inte vara spydig, fast jag vet att vissa uppfattar det som spydighet när man inte står i givakt inför religion, jag tycker vi borde ha kommit ifrån sådant men tydligen inte

det handlar om ett resonemang på ett djupae plan.. hur kommer det sig, att man inte infört slöjas tillåtelse i polisyrket innan?

vad vilade de besluten på?
VAR ALLA POLISER XENOFOBA ÅREN INNAN BESLUTET KOM?

VAR ALA POLISER MÖJLIGTVIS HOMOBER XENOFOBER OSV. I OCH MED LAGEN INTE FANNS DÅ?

du begår ett stort misstag i att kalla mig xenofob din jävla rasist, då ska du börja med att ha sådant tillmäle på samtliga poliser till en början, sen kan vi snacka

svara på det galantthius, du som vet vad homofobi och rasism är, vem tolkar termen?
Citera
2011-12-03, 20:59
Medlem
Christopher.s avatar
Skulle vara roligt att se ett gäng poliser med hela världens religioner i en kår. En polis med turban, en med slöja, en med burka, en med skägg ner i marken, en med nunnekläder, en med munkkläder, en med sikhkläder med tillhörande kniv, en med konstiga satanistiska symboler i ansiktet. Visst jag är för yttrandefrihet men ska man ha en stat så är det viktigaste att folk har förtroende för staten, utan förtroende för staten så förstörs nationen. Folk slutar betala skatt, folk struntar i polisen och löser problem själv.

Jag vet att staten förlorar mer och mer av mitt förtroende när staten håller med med sådana här samhällsexperiment. Det finns anledningar varför myndighetsutövare klär sig enhetligt.
Citera
2011-12-03, 21:07
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du måste lära dig skilja på
-rasistiska personer
-xenofoba personer
-rasistiska och xenofiba personer
-homofoba personer
-homofoba och xenofoba personer
-rasistiska och xenofoba och homofoba personer
-respekterande icke-homofoba och icke-xenofoba personer
-respekterande religionsbärare
-icke respekterande religionsbärare/ivrare
-xenofoba religionsbärare
-homofoba och xenofoba religionsbärare ... listan är lång....

Ja, jag är allt ovan. Varför skall vi skilja på det? Det blir ju bara kulturmarxistiskt hårklyveri att ge sig in i den debatten. Denna tråden handlar ju om att en muslim får rätt att under myndighetsutövning bära religiösa symboler. Ser du inte problematiken i det?
Citera
2011-12-03, 21:10
Medlem
Fy fan! Så långt trodde jag inte Sveriges vilja att vara alla till lags skulle gå!!!!!!!!!
Citera
2011-12-03, 21:13
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Ja, jag är allt ovan. Varför skall vi skilja på det? Det blir ju bara kulturmarxistiskt hårklyveri att ge sig in i den debatten. Denna tråden handlar ju om att en muslim får rätt att under myndighetsutövning bära religiösa symboler. Ser du inte problematiken i det?
vad snackar du om, var är marxismen
Citera
2011-12-03, 21:19
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
vad snackar du om, var är marxismen

Du utgår från ditt synsätt... ett humanistiskt värdeperspektiv... och förutsätter att muslimen i fråga anammar samma synsätt som du. Kulturmarxism. Hål i huvudet och totalt obildat.
Du borde t ex veta att en kristen ser det som "fint" att vända andra kinden till, medans en muslim ser det som en svaghet. Vi har helt olika grundsyn på saker och ting. Du å andra sidan förutsätter att alla agerar enligt din humanism. Det är rent av infantilt - som så mycket är i dagens kulturmarxistiska samhälle.

Det är enligt sannolikhetsläran mycket mer troligt att hon kommer att vara hatisk mot otrogna (kristna) eftersom hon bokstavstolkar koranen och använder slöja, än att hon bara bokstavstolkar vissa avsnitt. Ännu en gång. Skaffa dig en utbildning.
Citera
2011-12-03, 21:28
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du utgår från ditt synsätt... ett humanistiskt värdeperspektiv... och förutsätter att muslimen i fråga anammar samma synsätt som du. Kulturmarxism. Hål i huvudet och totalt obildat.
Du borde t ex veta att en kristen ser det som "fint" att vända andra kinden till, medans en muslim ser det som en svaghet. Vi har helt olika grundsyn på saker och ting. Du å andra sidan förutsätter att alla agerar enligt din humanism. Det är rent av infantilt - som så mycket är i dagens kulturmarxistiska samhälle.

Det är enligt sannolikhetsläran mycket mer troligt att hon kommer att vara hatisk mot otrogna (kristna) eftersom hon bokstavstolkar koranen och använder slöja, än att hon bara bokstavstolkar vissa avsnitt. Ännu en gång. Skaffa dig en utbildning.
Nu var du urbota ***
Din sannolikhetslära, var hämtar du den ifrån.. avloppsbrunnen?

Jag skriver inte under på ditt sketna resonemang, hon utgår inte från hat din ***
Hon genomgår en utbildning som alla de andra och får sin examen, sedan tar hon ställning till huruvida hon vill skylta med sin religion, vilket jag har åsikter om

(du gick visst aldrig ut gymnasiet, varken politik el religion är din starka sida... vad kunde man då önska)
Citera
2011-12-03, 21:31
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Nu var du urbota ***
Din sannolikhetslära, var hämtar du den ifrån.. avloppsbrunnen?

Jag skriver inte under på ditt sketna resonemang, hon utgår inte från hat din ***
Hon genomgår en utbildning som alla de andra och får sin examen, sedan tar hon ställning till huruvida hon vill skylta med sin religion, vilket jag har åsikter om

(du gick visst aldrig ut gymnasiet, varken politik el religion är din starka sida... vad kunde man då önska)

Jag tänker inte besvara din fråga eftersom jag outar mig då, men sannolikhetslära och politik är saker som du verkligen inte förstår. Du verkar lite full eller påtänd. Jag tänker inte ta dig på allvar. Du förstår ju inte ens simpel interpunktion. Jag gissar att du är muslim. Gå klart din SFI och lär dig uttrycka dig i skrift. Kom tillbaks när du är klar.
Citera
2011-12-03, 21:35
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag tänker inte besvara din fråga eftersom jag outar mig då, men sannolikhetslära och politik är saker som du verkligen inte förstår. Du verkar lite full eller påtänd. Jag tänker inte ta dig på allvar. Du förstår ju inte ens simpel interpunktion. Jag gissar att du är muslim. Gå klart din SFI och lär dig uttrycka dig i skrift. Kom tillbaks när du är klar.
Noterar att du dristar dig att ugå ifrån att en person som inte lyder dig eller religionens "lagar" antas vara alkoholpåverkad - vem av oss är muslim?

DU din fjant
Citera
2011-12-03, 21:38
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
hon utgår inte från hat din ***

Du är bara en korkad kulturmarxist som inte förstår bättre. DU "utgår från att hon inte... o s v... Hur fan kan du veta det? Sannolikhetsläran säger en helt annan sak. Jag tror också att etablerad vetenskap har bättre koll på verkligheten än vad ett humanistiskt och kulturmarxistiskt avskräde till obildad person någon gång kan ha.
Citera
2011-12-03, 21:40
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wibbe91
En snabb fråga: Kommer detta att tolereras? Bära slöja är en sak men som i polisyrket då dom har olika huvudbonader så som båtmössan så känns det ju ganska svårt att dra på sig en slöja under den? Eller?

Tanken är - som jag har förstått det - att båtmössan sitter över slöjan. Slöjan är väl inte särskilt tjock så det borde väl vara möjligt rent praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in