Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-01, 15:14
Medlem
Då ska jag få ha på mig min flying spaghetti monter hatt när jag blir polis.

Helt jävla ärligt. Polisen anställer bara kvinnor och blattar, har faktiskt två bekanta som är lång överkvalificerade för polisyrket men dem kommer ändå inte in, också släpper man in detta pack. Vad i helvete?

Nä fan. Polisen är inte på folkets sida längre så varför ska folket vara på polisens sida? Kräks på detta politiskt korrekta samhälle och det hade varit mig innerligt givande att Breivika loss så att folk en gång för alla fattar att man inte kan hålla på hur som helst utan att få en motreaktion.
Citera
2011-12-01, 15:18
Medlem
Nervvrakares avatar
Jag är riktigt äcklad över detta.

Nu har religion börjat ta sig in i våra polishus också. En polisman/poliskvinna ska ha den officiella uniformen på sig och inget annat.

Hade blivit oxtokig om en polis som visar öppet att han/hon är muslim försöker gripa mig. Religion letar sig bara till människor som är dumma i huvudet, och jag har ingen lust att lita på poliser som tror på högre makter (speciellt inte ISLAM!).
Senast redigerad av Nervvrakare 2011-12-01 kl. 15:20.
Citera
2011-12-01, 15:21
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Hur fick du till den liknelsen? Ku-klux-klan är ju en organisation med kriminell agenda.

Du tror inte någon som flytt från irans åsiktspolis, kan uppfatta slöjan som en liknande symbol?

Naturligtvis är det så att polisen inte skall ge uttryck för någonting annat än vad den svenska lagen står för. Inga konstiga symboler etc etc.
Vad jag förstår är den här kvinnan inte ens villig att se sig som en representant för svensk lag, vilket gör det hela än märkligare.
Citera
2011-12-01, 15:25
Medlem
Jag är knappast rasist men vafan? Skiter i om en polis är religös av någon form, men slöja? Om jag skulle prata med en polis om ett gäng muslimer som slagit ner mig, skulle jag verkligen göra detta till en tjej med slöja? Nej knappast.
Citera
2011-12-01, 15:29
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamfuel
Då ska jag få ha på mig min flying spaghetti monter hatt när jag blir polis.

Helt jävla ärligt. Polisen anställer bara kvinnor och blattar, har faktiskt två bekanta som är lång överkvalificerade för polisyrket men dem kommer ändå inte in, också släpper man in detta pack. Vad i helvete?

Nä fan. Polisen är inte på folkets sida längre så varför ska folket vara på polisens sida? Kräks på detta politiskt korrekta samhälle och det hade varit mig innerligt givande att Breivika loss så att folk en gång för alla fattar att man inte kan hålla på hur som helst utan att få en motreaktion.

Det finns många orsaker till att dina polare inte kommer in. Du vet att de får göra intervjuer och liknande. Delar dina vänner dina åsikter tycker jag verkligen att det gör rätt att inte ta in dem på utbildningen.

Men vem gillar polisen egentligen?
Citera
2011-12-01, 15:35
Medlem
Damacys avatar
Varför håller vi på såhär? Vi har gått ifrån att vara ett av världens(?) mest sekulariserade samhällen till att börja lägga tyngd till vilken religion man tillhör när man rekryterar poliser.

Vi går ju bakåt i tiden.
Citera
2011-12-01, 15:36
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeYourSoul
men återigen, en polisman som har ett kristet kors runt halsen, ska han också byta jobb?
Det är kul när ni folkhemsrasister får moralpanik när en mussla får yttra sig genom sin religon, men om en kristen får, då är det hellugnt.

Det handlar inte om rasism. Det handlar inte om muslimer. Det handlar om en större och viktigare princip- nämligen att inga religiösa och/eller politiska symboler/plagg bör förekomma på uniformerad statlig personal som polis och militär. Det är en fråga om att bevara trovärdigheten för att dessa personalkategorier inte tar ovidkommande hänsyn i sin tjänsteutövning motiverade av religiösa eller politiska övertygelser.

Vi ska inte ha "kristna", "muslimska", "judiska" eller "sikhiska" poliser som ens kan misstänkas för att särbehandla människor ur allmänheten positivt eller negativt beroende på om deras religionstillhörighet överensstämmer eller skiljer sig från den som polismannen råkar ha. Vi ska ha poliser och inget annat.
Citera
2011-12-01, 15:37
Medlem
Highway101s avatar
Ett lamm bland alla grisar? Måste säga att detta inte berör mig särskilt. Bra att ha någon arabiska ungdomar kan lita på? Kanske ger dom mer respekt för polisen.
Citera
2011-12-01, 15:39
Medlem
razaones avatar
usch och tvi.
Citera
2011-12-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Det finns många orsaker till att dina polare inte kommer in. Du vet att de får göra intervjuer och liknande. Delar dina vänner dina åsikter tycker jag verkligen att det gör rätt att inte ta in dem på utbildningen.

Men vem gillar polisen egentligen?

Hade svenska polisen delat mina åsikter hade vi haft mycket mindre kriminalitet, även fast vi har många invandrare. Hade svenska polisen delat mina åsikter hade man kunnat gå trygg ute på kvällarna och folk hade visat polisen den respekt dem hade förtjänat. Idag är dem pajaser som arbetar med att kontrollera harmlösa människor medan organiserade kriminella gäng kan bedriva verksamhet plättlätt. Att klappa fint på hjässan och ge dem en ostfralla verkar inte fungera.

Jag vet att dem har ett reglemente att följa med det verkar dem ju bryta titt som tätt. Nu är polisen inte neutral längre. Polisen är ett muslimsk samfund.
Citera
2011-12-01, 15:44
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highway101
Ett lamm bland alla grisar? Måste säga att detta inte berör mig särskilt. Bra att ha någon arabiska ungdomar kan lita på? Kanske ger dom mer respekt för polisen.

Hänvisar till tidigare inlägg. En polis ska vara neutral under tjänst. Den får göra vad som helst på sin fritid men under tjänst ska den vara neutral. I så fall ser jag gärna massa skinheads med nazi-kors tatuerat på skallen som blir poliser med. Exakt, och jag menar exakt, samma sak..
Citera
2011-12-01, 15:44
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Varför håller vi på såhär? Vi har gått ifrån att vara ett av världens(?) mest sekulariserade samhällen till att börja lägga tyngd till vilken religion man tillhör när man rekryterar poliser.

Vi går ju bakåt i tiden.

Precis, exakt! Blir riktigt irriterad på dessa hyllningar till religioner som förekommer mer och mer. Vi har nyss sparkat ut kyrkan och tagit rejält avstånd från kristendomen och blivit sekulariserade, då ska vi helt plötsligt börja ta till oss det igen, fast i en annan form. Den här diskussionen borde inte ens förekomma här i Sverige. Ordningsmakten (och andra statligt anställda inom viktiga samhällsfunktioner) ska inte uttrycka något annat än "polis", "brandman" eller vilken tjänst det nu handlar om. Neutrala enhetliga uniformer utan knepiga symboler, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in