Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Om några år när islam är den största religionen i Sverige så kommer nog detta att bli vanligt. Slöjdamen kommer fram till dig vid en trafikkontroll och ber dig att blåsa i alkoholmätaren.
Det är mycket vanligt i USA att det är så. Jag har svårt att förstå polismyndigheten skulle diskriminera kvinnor i niqab att utföra sin tjänsteutövning. Sverige är på dekis gällande mångkultur. Vi borde, om vi nu ska ha mångkultur ta efter USA och låta kvinnliga poliser i större utsträckning bära niqab. Kortfattat vi borde anställa mera muslimska kvinnor och även män i polisyrket. Jag tror att en stor massa människor med utländska rötter och kulturer enbart väntar på att bli anställda.
I dag är det mycket vitt på Arlanda, väldigt många etniska svenskar jobbar där. Om mångkulturen ska etableras måste vi se betydligt mer utländsk arbetskraft på positioner som vanliga etniska svenskar möter i sin vardag.
Jag har uppriktigt svårt att förstå hur segregationen kan vara så kärv och långsam i Sverige? Politikernas budskap är ju glasklart att landets yrkesverksamma ska bestå av en representativ blandning mellan etniska svenskar och människor från främmande kulturer. Ska det vara så svårt att anställa flera människor från förorterna med annan kulturell bakgrund från främmande länder?