2012-01-05, 17:10
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
För att judar i regel brukar springa omkring med gula Davids-stjärnor på sig? Inte så att det var Nazisternas sätt att hålla koll på dem under 2WW?

hahahah..... ja jisses sicka stolpskott. Tyvärr sitter de i riksdagen. Men verklighetsuppfattningen är den samma...
Citera
2012-01-14, 14:43
Medlem
NigelMansells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Kan man väl!!
Islam vill ha världsherravälde genom att alla lever som på medeltiden, Nazisterna ville ha världsherravälde genom att skapa ett perfekt styrelseskick(för vita "arier")

Islam är inte ute efter världsherravälde? Vad jag vet så vill muslimer inte ens ha och göra med oss från väst, de kallar oss för "kaffar". Googla det så kanske du lär dig något.
Citera
2012-01-15, 00:31
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigelMansell
Islam är inte ute efter världsherravälde? Vad jag vet så vill muslimer inte ens ha och göra med oss från väst, de kallar oss för "kaffar". Googla det så kanske du lär dig något.
JO men vi är ändå "bokens" folk,så man tänker förslava oss om vi inte frivilligt går över till Islam.
värre för hinduer och buddister tex,de ska dödas om dom inte underkastar sig Islam.
Dom vill inte ha att göra med våran kultur för den skrämmer mullorna något enormt,men dom vill gärna ha oss konverterade till islam..
Citera
2012-03-10, 01:01
Medlem
withnonames avatar
Detta är en oerhört provokativ handling och det retar säkerligen muslimer också
Citera
2012-06-19, 23:20
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Det här inlägget säger ungefär allt som behöver sägas.

Många verkar vara hispiga över detta i tanken om att hon är en potentiell terrorist.. Det känns kanske inte så sannolikt.

Däremot så förstår jag inte varför man så ofta gör undantag från gängse regler när det gäller just islam? Det är väl helt självklart att man som polis måste ge en helt neutral framtoning? Inga slöjor, inga politiska emblem, inga stora kors, inga stora davidsstjärnor, inga supporteremblem. Alla har varit helt överens om detta av en helt uppenbar orsak. Tills det kommer till slöja. Och då blir det uppenbarligen skitjobbigt. Debatten kommer att hamna i ett läge där man säkerligen anses få motivera varför en polis INTE ska ha slöja. Istället för den mer verklighetsbaserade bilden: varför ska man göra ett undantag för slöja?

Jävla trams.
Jag orkar inte plöja igenom en 60-sidorstråd ikväll. Men det här inlägget gillade jag. Varför är Sverige så rädda för att sätta ner foten när det gäller muslimer och Islam? Sverige står som lilla Nasse, knäna skakar och blicken är i backen. Försynt, försiktigt. HERREGUD! Givetvis ska ALLA poliser vara likadant klädda. Ingen hockeyhjälm, slöja eller cowboyhatt. Sverige är på rejäl utförsåkning. Det blir bara värre och värre. Delen Malmö skulle man behöva amputera bort, putta ut i havet och låta invandrarna reda upp misären de skapat själva.

I kontakt med arbeten som skola, vård och polis/brandman så SKA alla människor känna sig trygga. Och jag känner mig inte trygg med en beslöjad snut. Knappt en invandrare alls som är polis. Men det är en annan fråga.

Edit: Och nej jag är inte rasist. Jag har bara väldigt dålig erfarenhet av invandrare. Givetvis finns det trevliga och vettiga invandrare också, men motsatsen verkar ledande.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2012-06-19 kl. 23:22.
Citera
2012-06-20, 01:06
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
För att judar i regel brukar springa omkring med gula Davids-stjärnor på sig? Inte så att det var Nazisternas sätt att hålla koll på dem under 2WW?

Jag tror faktiskt (om det inte vore för en viss mustaschprydd österrikare) att judarna eftersom man är så vidrigt självgoda i sin judiska roll, gärna skulle bära judiska symboler för att ge uttryck för sin identitet. Att avvika från allmänheten på ett eller annat sätt är judar inte särskilt skygga med. De judiska poliserna hade säkerligen ringt DO med gråten i halsen så fort man fick motta motstånd, dock. Kanske hade detta skrämt brottslingarna till tystnad - eller fått motsatt effekt. Produktiv brottsbekämpning eller inte?

Vidare ser jag inget fel med slöjbeklädda poliser. Sverige är för det första ett mångkulturellt samhälle idag vare sig ni vill eller inte, religionsfriheten möjliggör därmed slöjans bruk även inom arbetslivet. Eftersom slöjan (förvisso felaktigt) på något vis representerar "mångkulturen" så kan detta verka mer tillmötesgående för den grupp invandrare som befattar sig med kriminell aktivitet, i de områden som berörs.

Det kan nog förbättra polisens rykte och inte minst stabilisera den rådande situationen. Jag menar att fler gärna få bära slöja, om man nu är den som är medveten om de polisiära tillkortakommanden som uttrycker sig i svensk brottsbekämpning. Bevisligen finns det en "vi-mot-dem"-mentalitet hos många unga invandrare, varför inte utnyttja den? Rimligen motiveras även då en viss procentuell kvoteringspolicy inom polisen för att råda bot på segregationsproblem.
Citera
2012-06-20, 09:33
Medlem
Cruella de Vils avatar
Fast jag tror inte att vi mot dem-känslan kommer gå över för att polisen bär slöja, tvärt om har ju den personen sas "valt sida" och de kriminella invandrarna (som verkar vara rätt många, åtminstone i den föredetta trevliga staden Malmö) gör nog ingen skillnad om så polisen är klädd i burka.
Citera
2013-09-15, 11:20
Medlem
Hon borde ju vara ut och jobba nu?
Väldigt tyst i media, hoppade hon av utbildningen?
Citera
2013-10-14, 17:56
Medlem
M Nordströms avatar
Malmötjejen Roaida Hamza vill bli Skånes första polis i slöja.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/hon-satsar-pa-att-bli-forsta-skanepolisen-i-sloja/#media=html&asId=000000015a4b0843&resizeToContentS ize=true&ctx=http%3A%2F%2Fwww.sydsvenskan.se%2Fsve rige%2Fhon-satsar-pa-att-bli-forsta-skanepolisen-i-sloja%2F &auw=224&auh=202&usi=1381421928803237886216&rnd=18 69754294&prnd=yspdc1hmrvxu42&tzo=-120&parentElementId=cxWidget_0.2199613076369712
Citera
2013-10-14, 18:04
Bannlyst
Om ni tycker det är fel med slöja, vad säger ni om en civilpolis som bär kors synligt
Citera
2013-10-14, 22:48
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSheriff1965
Om ni tycker det är fel med slöja, vad säger ni om en civilpolis som bär kors synligt

Om polisen identifierar sig som polis (t ex en utredare i civila kläder) så är det inte OK med någon religiös eller politisk symbol.

Om polisen ska smälta in (t ex som spanare) är det OK med kors, burka, brunskjorta med koppel eller vad som nu krävs.
Citera
2013-10-14, 23:03
Medlem
M Nordströms avatar
Om några år när islam är den största religionen i Sverige så kommer nog detta att bli vanligt. Slöjdamen kommer fram till dig vid en trafikkontroll och ber dig att blåsa i alkoholmätaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in