Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
För att judar i regel brukar springa omkring med gula Davids-stjärnor på sig? Inte så att det var Nazisternas sätt att hålla koll på dem under 2WW?
Jag tror faktiskt (om det inte vore för en viss mustaschprydd österrikare) att judarna eftersom man är så vidrigt självgoda i sin judiska roll, gärna skulle bära judiska symboler för att ge uttryck för sin identitet. Att avvika från allmänheten på ett eller annat sätt är judar inte särskilt skygga med. De judiska poliserna hade säkerligen ringt DO med gråten i halsen så fort man fick motta motstånd, dock. Kanske hade detta skrämt brottslingarna till tystnad - eller fått motsatt effekt. Produktiv brottsbekämpning eller inte?
Vidare ser jag inget fel med slöjbeklädda poliser. Sverige är för det första ett mångkulturellt samhälle idag vare sig ni vill eller inte, religionsfriheten möjliggör därmed slöjans bruk även inom arbetslivet. Eftersom slöjan (förvisso felaktigt) på något vis representerar "mångkulturen" så kan detta verka mer tillmötesgående för den grupp invandrare som befattar sig med kriminell aktivitet, i de områden som berörs.
Det kan nog förbättra polisens rykte och inte minst stabilisera den rådande situationen. Jag menar att fler gärna få bära slöja, om man nu är den som är medveten om de polisiära tillkortakommanden som uttrycker sig i svensk brottsbekämpning. Bevisligen finns det en "vi-mot-dem"-mentalitet hos många unga invandrare, varför inte utnyttja den? Rimligen motiveras även då en viss procentuell kvoteringspolicy inom polisen för att råda bot på segregationsproblem.