2011-12-29, 02:31
Medlem
Kanadensarna som kom till Kanada var mörka, vad har hänt med dem? De har blivit ljusa. Snart kommer vi att se kanske redan nu i Australien, engels shit som kom dit blir bara mörkare och mörkare... Allting beror bara på solens strålar, ingenting annat...Man anpassar sig efter klimatet, punkt slut.
Citera
2011-12-29, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComandanteChe
En liten fråga. Hur mycket genetik har herrn läst, egentligen?

För att upplysa dig så drar jag lite genetik 101. Jag tror till och med det här står i många biologiböcker på högstadienivå.
Gener, när det gäller pigment, är inte som ett glas mjölk med eller utan oboy i.
Mörka färger, i alla fall när det gäller hår- och ögonfärg, "blandas inte ut" så himla lätt.
Mörka färger har en tendens att helt enkelt dominera och ta över recessiva drag som t.ex. ljust hår och ögon.
Däremot kan en person som föds av en ljus och en mörk förälder få båda sorternas gener, och dennes barn, alltså den helt mörke personens barnbarn, har då en 25% chans att bli ljus på något eller båda sätten.
Fast 25% är ju ganska lite, och det är inte alltid som den mörke och den ljuse får så kallat heterozygota barn.
Resultatet är följaktligen att betydligt fler mörka barn föds än ljusa, även om en förälder är ljus.
Om en person bara har en sorts pigment i sina gener så heter det att dessa är homozygota.
Däremot är en blond person alltid homozygot, aldrig heterozygot.
Så två blonda föräldrar kan t.ex. inte få ett mörkhårigt barn.

Alltså. Ett relativt litet inflöde av mörka färger kan ge många många fler mörkhåriga etc än du verkar tro.
Lite grann som högkoncentrerad karamellfärg i pannkakssmet.

Har du varit i Turkiet? eller i greklaand? Det dräller av blonda i de länderna . Tror du de är något att stå efter? Så länge de är snygga, ja, men om de är fula bryr sig ingen om dem, precis som med mörka. What a hangup? I cannot get yyour blait? I wish you get acqainted to someone outside the box.
Citera
2011-12-29, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joensu
Har du varit i Turkiet? eller i greklaand? Det dräller av blonda i de länderna . Tror du de är något att stå efter? Så länge de är snygga, ja, men om de är fula bryr sig ingen om dem, precis som med mörka. What a hangup? I cannot get yyour blait? I wish you get acqainted to someone outside the box.

Vad vill du ha sagt med det där? Är du nykter?
Citera
2012-01-04, 16:46
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Din försvarsmekanism kallas för projektion, och du är sannolikt av tattarbakgrund eller annan svartmuskig bakgrund eftersom du varken begriper det akademiska språk som jag tillämpar eller den PK-svenska som jag måste använda i mediala sammanhang (typiskt icke-vita att uppvisa sådana svårigheter). - Dessutom är du fotfolkare medan jag är befäl inom Nationalpolitiken, så lite mer hyfs i ditt uppträdande vore önskvärt !
Det kan ju inte vara en projektion om du de facto är brun och jag ljus förstår du väl?

Citat:
OnT: Den Europida (vitrasiga) rasgemenskapen inkluderar ljusbruna ögon och mörkbrun hårfärg av mediterranid art (endast västra medelhavet) inom arierdefinitionen, men absolut ingen ljusbrun eller mörkare hudfärg; och dessutom avslöjar skallbasar och ansiktsformer (inkl näsor och öronformer) snabbt den rasmässiga tillhörigheten.
Precis, mediterranid, aldrig riktigt nordisk. Om du inte hade haft komplex hade du inte tagit illa upp när jag skriver dylikt
(Man anser för den delen heller icke att svartmuskigheten börjar söder om Lübeck, smickra inte dig själv, gränsen återfinns längre söderut).
Citera
2012-01-04, 18:20
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferraridatorn
Det kan ju inte vara en projektion om du de facto är brun och jag ljus förstår du väl?

Nä, men nu är det ju faktiskt du som är den med svartmuskig bakgrund, medan jag som bekant är svensk-tysken med mycket högre raslig status än du. Ni araboider var förvisso godkända av Hitler som varande ariska, men eran stökiga stil har aldrig uppskattats av osss tyskar/svenskar.
Mitt hår är ljusare än ditt, mina ögon är ljusare än dina och min hudfärg är ädelvit till skillnad från din MENA-färgade sk "ariskhet". Så tycker du själv att du ska få vara arisk med din bakgrund ?

För att inte tala om kunskapsskillnaden och skrivförmågan mellan dig och mig, som för din del är i paritet med en niondeklassare. (trots att du är i 40-årsåldern)

Citat:
Ursprungligen postat av Ferraridatorn
Precis, mediterranid, aldrig riktigt nordisk. Om du inte hade haft komplex hade du inte tagit illa upp när jag skriver dylikt
(Man anser för den delen heller icke att svartmuskigheten börjar söder om Lübeck, smickra inte dig själv, gränsen återfinns längre söderut).

Dumskalle ! Du skulle ju lära dig att förstå inläggen innan du öppnade käften, och jag har ju som sagt läxat upp dig förut ang din lägre läsförståelse. Du snackar för mycket skit och vet för lite om svensk historia för att vara min jämlike, och dessutom saknar du den svenska samarbetsförmågan som vi andra rasmedvetna uppvisar gentemot varandra.

Märker du inte själv att du gör bort dig ? (eller måste vi chefer tala om det för dig gång på gång i all oändlighet ?)
Senast redigerad av Schnuppfen 2012-01-04 kl. 18:25.
Citera
2012-01-04, 18:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14009534.ab
Är inte Emil Linnel världens vitaste svarta människa? Eller kollar jag på fel bild?
Citera
2012-01-14, 03:43
Medlem
Ferraridatorns avatar
Citat:
Nä, men nu är det ju faktiskt du som är den med svartmuskig bakgrund, medan jag som bekant är svensk-tysken med mycket högre raslig status än du. Ni araboider var förvisso godkända av Hitler som varande ariska, men eran stökiga stil har aldrig uppskattats av osss tyskar/svenskar.
Mitt hår är ljusare än ditt, mina ögon är ljusare än dina och min hudfärg är ädelvit till skillnad från din MENA-färgade sk "ariskhet". Så tycker du själv att du ska få vara arisk med din bakgrund ?

För att inte tala om kunskapsskillnaden och skrivförmågan mellan dig och mig, som för din del är i paritet med en niondeklassare. (trots att du är i 40-årsåldern)
Haha, vad patetiskt desperat du är. Nu är jag arab också. Nej du, dina mörkheter kan aldrig projiceras på mig.
Hur mycket lägre kan du sjunka? Är jag kanske en riktig neger nästa gång?
Citat:
Dumskalle ! Du skulle ju lära dig att förstå inläggen innan du öppnade käften, och jag har ju som sagt läxat upp dig förut ang din lägre läsförståelse. Du snackar för mycket skit och vet för lite om svensk historia för att vara min jämlike, och dessutom saknar du den svenska samarbetsförmågan som vi andra rasmedvetna uppvisar gentemot varandra.

Märker du inte själv att du gör bort dig ? (eller måste vi chefer tala om det för dig gång på gång i all oändlighet ?)
Du har gjort din okunskap om rasbiologi fullständigt förstådd ska du veta.
Det enda jag märker är en brunpigmenterad och därför av komplex betyngd dåre.
Citera
2012-01-15, 00:45
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Varför finns det inga snygga blonda i Sverige?

Tror våran uppfattning om skönhet beror på att vi sett blonda hela livet,halva klassen var blond i lågstadiet,andra hälften råttfärgad.
Sedan när man blir äldre så mörknar håret på de flesta.
men en nyvaken blond är inte vacker ,med ansiktsfärg som en gris och liksom svullen.
En mörkhårig eller brunett ser alltid fräschare ut före sminkning..
Citera
2012-01-21, 02:30
Medlem
Agent-fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Man ser att han inte är svensk. Hans morsa kanske är svensk men hans farsa är uppenbarligen grek och därför ser ''Emil'' ut som han gör.

hur ser du själv ut fuckface? du verkar vara en sjuk liten fitta som sitter bakom datorn och leker tuff...men det skulle inte förvåna om du bara fått stryk hemma och ingen kärlek
Citera
2012-01-21, 02:32
Medlem
Agent-fs avatar
Vad är detta för korkad tråd? ni alla missar en poäng och det är att alla länder en gång suttit ihop så egentligen finns det ingen etnicitet eller utland ..alla är folk på olika pusselbitar utspridda på en rund boll som kallas jordglob
Citera
2012-01-25, 09:34
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Kanadensarna som kom till Kanada var mörka, vad har hänt med dem? De har blivit ljusa. Snart kommer vi att se kanske redan nu i Australien, engels shit som kom dit blir bara mörkare och mörkare... Allting beror bara på solens strålar, ingenting annat...Man anpassar sig efter klimatet, punkt slut.

Kanadensare är väl knappast mörkare än skandinaver om vi pratar om hudfärg. De har endast mörk hårfärg, pga att det var mycket fransmän som kom dit. Sen var det mycket britter också och dessa är väl ganska ljushåriga många gånger?

Men med ditt resonemang... Varför har kandensarna då inte blivit ljushåriga då? Eftersom att de bor långt uppe. Mörhårighet kommer ju från syd.
Citera
2012-01-25, 13:09
Medlem
Peanutss avatar
Sverige tog in mycket morka valloner pa 1600talet for att hjalpa bygga landet.
http://www.genealogi.se/vallon.htm
http://www.vallon.se/ind_hist.htm

Citat:
Till Sverige skedde en del invandring redan strax före sekelskiftet 1600 på initiativ av hertig Karl och Welam de Besche. Senare agerade Louis de Geer, en skicklig köpman och företagsledare i Amsterdam, som finansiär. De vallonska bruksområdena led av arbetslöshet och de svenska bruken lockade med goda löner. Tidigt skedde invandring till bruk i Östergötland, t.ex. Finspång och Godegård. Louis de Geer arrenderade bruken i norra Uppland, t.ex. Österby, Gimo och Lövsta och dit skedde en omfattande invandring av valloner i början på1620-talet.

Till en början höll vallonerna sig mycket till sina egna. Man behärskade inte det svenska språket och hade dessutom ett annorlunda kynne än svenskarna. Även religionen var en anledning till detta samt att svenska bergsmän kände konkurrens från de arbetsamma och skickliga yrkesmännen.

Efter hand spreds vallonerna till flera bruk i Bergslagen och på andra håll och man började blandas med svenskarna. De var efterfrågade från andra bruksägare för sitt kunnande. Med tiden gav de sig naturligtvis också in på andra yrken och spreds till alla delar av landet.

Diskussion om utseende
http://www.vallon.se/discus/messages/18/86.html
Senast redigerad av Peanuts 2012-01-25 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in