2011-12-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honesttogod
sol(knull)-semester i sydeuropa

Motbjudande spekulation. Kan du inte åtminstone begränsa dig till att låta bli att häckla Emil Linell och hans familj?
Citera
2011-12-04, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Motbjudande spekulation. Kan du inte åtminstone begränsa dig till att låta bli att häckla Emil Linell och hans familj?
Man ser att han inte är svensk. Hans morsa kanske är svensk men hans farsa är uppenbarligen grek och därför ser ''Emil'' ut som han gör.
Citera
2011-12-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Om blattarna använde sina tält som högtidsdräkter skulle jag inte ha någon invändning!!!
men att gå med medeltida ökenplagg i Sverige dagligen är tämligen efterblivet!!!
Eller zigenerskor med deras kjolar.
Citera
2011-12-04, 22:38
Medlem
Citat:
?
Har själv Italiensk släkt och min mamma lät mig ärva hennes efternamn över det Italienska ifrån min pappa. Chansen att hon knullade en grek är väl inte helt främmande? Han ser väldigt "grekisk" ut.
Själv hade jag turen (och systrarna) att ärva blont hår och gröna ögon, så har ett svenskt utseende. Min Italienska släkt kommer ifrån Milano - vilket är "Jääääävla tur".
Om du inte förstår vad som är specifikt med just Milano och dess människor - så kanske du borde ta dig an en kartbok
Citera
2011-12-04, 22:43
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
?
Har själv Italiensk släkt och min mamma lät mig ärva hennes efternamn över det Italienska ifrån min pappa. Chansen att hon knullade en grek är väl inte helt främmande? Han ser väldigt "grekisk" ut.
Själv hade jag turen (och systrarna) att ärva blont hår och gröna ögon, så har ett svenskt utseende. Min Italienska släkt kommer ifrån Milano - vilket är "Jääääävla tur".
Om du inte förstår vad som är specifikt med just Milano och dess människor - så kanske du borde ta dig an en kartbok

Det har ju redan framgått i tråden att hans moder heter Eva Linell Vassilakis och således antingen är grekisk själv eller så är/var hon gift med en grek. Lägg av nu.
Citera
2011-12-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det har ju redan framgått i tråden att hans moder heter Eva Linell Vassilakis och således antingen är grekisk själv eller så är/var hon gift med en grek. Lägg av nu.

Han användes bara som exempel. Har även lagt upp klipp på en ung Kjell Bergqvist och Torsten Flink, även de som exempel. Tråden handlar inte om någon av dessa specifikt, utan mörka etniska svenskar, deras ursprung och därigenom invandring till Sverige.

Här och var stöter ju de flesta på mörkmuskiga svenskar med helsvenska namn. Tattare och solsemester har kommit upp på tapeten som orsak.

Hur många tattare har det funnits i Sverige? Har de blandat ut sig mycket med svenskar.
Brevbärare nere i sydeuropa är ju såklart inte omöjligt, men det lär ju inte gälla generellt, utan bara i vissa enstaka fall. Finns för många mörka svenskar för att strandraggare till spaggar skulle vara orsaken till dem.

Det mest troliga hittills verkar ju vara att det helt enkelt alltid har funnits musksvenskar. Sen att ett tillskott av europeer(tyskar,valloner, vikingaträlar etc), vilka har fler mörka element än oss har gjort sitt.
Citera
2011-12-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Om blattarna använde sina tält som högtidsdräkter skulle jag inte ha någon invändning!!!
men att gå med medeltida ökenplagg i Sverige dagligen är tämligen efterblivet!!!

Men är det verkligen något att bli upprörd över? Hur många går inte omkring i kläder som vi av olika anledningar, anser vara opassande eller anskrämliga? Men att förbjuda vore väl ändå en inskränkning av vår integritet?

Du är säkert inte ensam om att ha en åsikt om religiös klädsel, men det känns inte som att klädseln är något stort problem. Religiös eller inte uttrycker vi vår tillhörighet genom klädstil - den fungerar som markör för tro, politisk färg och klass. Genom klädsel uttrycks också musikpreferenser och andra populärkulturella fenomen, samtidigt ger det en känsla av tillhörighet.
Citera
2011-12-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Men är det verkligen något att bli upprörd över? Hur många går inte omkring i kläder som vi av olika anledningar, anser vara opassande eller anskrämliga? Men att förbjuda vore väl ändå en inskränkning av vår integritet?

Du är säkert inte ensam om att ha en åsikt om religiös klädsel, men det känns inte som att klädseln är något stort problem. Religiös eller inte uttrycker vi vår tillhörighet genom klädstil - den fungerar som markör för tro, politisk färg och klass. Genom klädsel uttrycks också musikpreferenser och andra populärkulturella fenomen, samtidigt ger det en känsla av tillhörighet.
Religiös klädsel gör dessa kvinnor direkt oanställbara och en livslång belastning för Sverige.

Hur många muslimska kvinnor jobbar egentligen i landet? De är i stort sett alla en kostnad för att de inte vill bli en del av samhället.
Citera
2011-12-04, 23:59
Medlem
Med handen på hjärtat så respekterar jag män/kvinnor som annobecq, de är i slutändan goda människor som oftast tror det bästa om "alla" - tyvärr har jag stött på för många abooo-araber och argsinta muslimer för att anse något annat än att invandringen kommer förstöra hela svenska samhället om 50+ år.
Citera
2011-12-05, 00:02
Medlem
Citat:
?

Vad har Milano med att jag tycker att det är högst olämpligt att spekulera i EL,s mammas sexliv precis efter den tragik som skett? Vad har hans härkomst med något att göra överhuvudtaget?

Jag har varit en hel del i Italien, även Milano, men det är ointressant eftersom det inte är resor och platser som jag dryftat här.
Citera
2011-12-05, 00:06
Medlem
Citat:
Vad har Milano med att jag tycker att det är högst olämpligt att spekulera i EL,s mammas sexliv precis efter den tragik som skett? Vad har hans härkomst med något att göra överhuvudtaget?

Jag har varit en hel del i Italien, även Milano, men det är ointressant eftersom det inte är resor och platser som jag dryftat här.

De är väl nyfikna på hans härkomst och svaret till hans bruna ögon och medelhavs utseende beror nog på att hon knullade en grek, jag instämmer. Sedan om det är lämpligt eller inte låter jag vara osagt, vem bestämmer moral och etik förresten?
Citera
2011-12-05, 00:25
Medlem
Citat:
Med handen på hjärtat så respekterar jag män/kvinnor som annobecq, de är i slutändan goda människor som oftast tror det bästa om "alla" - tyvärr har jag stött på för många abooo-araber och argsinta muslimer för att anse något annat än att invandringen kommer förstöra hela svenska samhället om 50+ år.

Jag tror verkligen inte gott om alla, jag är snarare misstänksam av mig och tappar ibland tron på mänskligheten. Men jag blir också hoppfull då jag stöter på riktigt bra människor. Jag har träffat människor av alla de sorter och med olika etnicitet. Varje människa är unik och vissa har egenskaper som inte borde finnas. Jag är också kritisk till märkliga eller rent förkastliga beteenden som religiösa fundamentalister anser sig ha rätt att i religionens namn utöva.

Jag har också stött på knäppskallar, men jag har inte märkt att människor från muslimska länder har större benägenhet att bete sig illa. Jag försöker vara nyanserad och tycker att man har rätt att säga sina åsikter, men man får inte kränka personer utifrån deras religion och eller etnicitet. Om religionen däremot skadar andra ska man reagera med kraft. Om en muslim frågar om din åsikt om Islam, har du självklart rätt att hävda din ståndpunkt. Jag är inte religiös, men jag hoppar ju inte på kristna och förolämpar dem genom att förklara hur illa jag tycker om deras religion. Om de däremot frågar om min åsikt talar jag gärna om var jag står.

Jag tror inte vi behöver vara rädda för att "invandringen" kommer att skada Sverige. Lagarna blir fler och mer restriktiva för de som söker uppehållstillstånd i Sverige. Sedan har vi ju Tåbbe Billström vid rodret som gladligen står bakom beslut att utvisa gamla dementa och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in