2011-12-15, 11:37
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Varför skulle det vara något negativt att vara så mörkhårig som möjligt? Själv tycker jag det ser störtlöjligt och feminint ut med män som har blont hår och knappt några ögonbryn som syns. Man måste inte vara blatte för att vara mörkhårig. Kolla på fransmännen, vallonerna och italienarna t.ex. Vallonerna är min personliga favorit, de är lika vita som skandinaver men nästan svart hår. Ser mycket snyggare ut och man får helt enkelt en attityd. En ljushårig snubbe ser ju inte farlig ut någonstans, mest bara snäll och lättmanipulerad.

Det är din personliga åsikt. Själv har jag brunt hår och föredrar brunetter, men inser likväl att det är en viss skillnad mellan europeiskt brunt och arabiskt/zigenskt kolsvart hår.
Senast redigerad av Pust 2011-12-15 kl. 11:40.
Citera
2011-12-15, 19:54
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det är din personliga åsikt. Själv har jag brunt hår och föredrar brunetter, men inser likväl att det är en viss skillnad mellan europeiskt brunt och arabiskt/zigenskt kolsvart hår.

Valloner, belgare, fransmän och holländare kan ha riktigt mörkt hår, ofta mörka ögon och ögonbryn också, dessa har dock europeiska drag (bara för att man har mörkt hår måste det inte betyda att man är arab eller zigenare). Jag tycker inte heller att araber på något sätt är snyggare än skandinaver med ljusa drag. Det var inte alls det jag menade, utan jag syftar på vita européer som är mycket mörkhårigare. Det tycker jag är snyggt. Detta är en preferens på killar. Tjejer kan se ut hursomhelst i hårfärg, där spelar annat in. De ser nästan bra ut i vad som helst.
Citera
2011-12-15, 19:59
Medlem
Angående blont hår, så är det väldigt populärt inom Italien - tyvärr kan bara min mamma och systrar intyga hur många tjejer jag kunde fått.

Hur som helst, Totti och Cassano är väl bevis på blonda som ändå ser Italienska ut.
Och skriv inte nu till mig, dessa idag har brunt hår, här är en liten hemlighet ( man tappar sitt blonda hår ganska snabbt upp i åldrarna ) Och ja, det är ganska omanligt att börja färga håret.
Citera
2011-12-15, 20:16
Bannlyst
För 3 veckor sedan bröt jag högra benet 500m från mitt universitet,vid en busshållsplats, tog 30 min för personalen att fatta vart jag låg. Sjukhuset låg typ 2km ifrån händelsen och det var INTE i innerstaden. Mina polare skämtade om att:hade man fått hjärtinfarkt skulle jag vara död för länge sedan.
Skadan skedde 11:00, kom till sjukan 12:00..

budskap:cpstörd service, och ja, jag pratar klar svenska.
Senast redigerad av Spargris1 2011-12-15 kl. 20:19.
Citera
2011-12-16, 12:04
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Svenskar - ett depigmerat medelhavsfolk? Kan det stämma? Ponera att man mörklägger majoriteten av svenskarna, skulle de se ut som medelhavstyper?

Är det inte fel att kalla mörka etniska svenskar för medelhavstyper, de är ju ändå mer svenskar än exempelvis en halvitalienare.
Vi kan härstamma från medelhavet,men det är ju befolkningen där som troligen förändrats mer då den är större..
Citera
2011-12-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Vi kan härstamma från medelhavet,men det är ju befolkningen där som troligen förändrats mer då den är större..
man har hittat ben i Italien som är över 40.000 år gamla, vilket återigen bevisar att vi inte "nyligen" lämnade Afrika. nu helt plötsligt säger arkeologerna att det kanske var vid denna tidpunkt man kom till Europa, jahaaaa så vi finner ben ifrån 44.000 år, då måste vi ha kommit vid 44.000 år sedan? det kan inte vara så att vi kanske borde låta det vara osagt då vi inte funnit äldre rester hittills?
Citera
2011-12-16, 13:07
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Valloner, belgare, fransmän och holländare kan ha riktigt mörkt hår, ofta mörka ögon och ögonbryn också, dessa har dock europeiska drag (bara för att man har mörkt hår måste det inte betyda att man är arab eller zigenare). Jag tycker inte heller att araber på något sätt är snyggare än skandinaver med ljusa drag. Det var inte alls det jag menade, utan jag syftar på vita européer som är mycket mörkhårigare. Det tycker jag är snyggt. Detta är en preferens på killar. Tjejer kan se ut hursomhelst i hårfärg, där spelar annat in. De ser nästan bra ut i vad som helst.

Sydeuropéer:

http://www.tusequipos.com/wp-content/uploads/2010/06/fifa-italia-gi1.jpg

Mellanöstern:

http://euro.mediotiempo.com/media/2009/07/15/seleccion-de-irak-en-la-copa-confederaciones-2009.jpg

Jag tycker mig kunna se en viss skillnad på färgerna. Men jag kanske är färgblind.
Citera
2011-12-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Sydeuropéer:

http://www.tusequipos.com/wp-content/uploads/2010/06/fifa-italia-gi1.jpg

Mellanöstern:

http://euro.mediotiempo.com/media/2009/07/15/seleccion-de-irak-en-la-copa-confederaciones-2009.jpg

Jag tycker mig kunna se en viss skillnad på färgerna. Men jag kanske är färgblind.

Det är ingen idé att diskutera med dessa idioter, de tror att alla Italienare ser ut som de gör på Sicilien.
Citera
2011-12-16, 17:14
Medlem
DivisionUltras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Det är ingen idé att diskutera med dessa idioter, de tror att alla Italienare ser ut som de gör på Sicilien.

Hade det funnits ett Nord- och Syditalien skulle norditalienerna i alla lägen ansetts som vita. Precis som österrikare eller schweizare.
Citera
2011-12-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionUltra
Hade det funnits ett Nord- och Syditalien skulle norditalienerna i alla lägen ansetts som vita. Precis som österrikare eller schweizare.
norditalien vill klyva landet itu, tro mig.
Citera
2011-12-16, 19:06
Bannlyst
Citat:
Varför skulle det vara något negativt att vara så mörkhårig som möjligt? Själv tycker jag det ser störtlöjligt och feminint ut med män som har blont hår och knappt några ögonbryn som syns. Man måste inte vara blatte för att vara mörkhårig. Kolla på fransmännen, vallonerna och italienarna t.ex. Vallonerna är min personliga favorit, de är lika vita som skandinaver men nästan svart hår. Ser mycket snyggare ut och man får helt enkelt en attityd. En ljushårig snubbe ser ju inte farlig ut någonstans, mest bara snäll och lättmanipulerad.
Är du svensk? Om du är svensk så varför skriver du ner i stort sett alla etniska svenskars utseende?

Det är väldigt få svenskar som har svart hår.

Menar du att kineser är sexiga och ser farliga ut för alla kineser har ju kolsvart hår?
Citera
2011-12-16, 19:17
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaGomez
Är du svensk? Om du är svensk så varför skriver du ner i stort sett alla etniska svenskars utseende?

Det är väldigt få svenskar som har svart hår.

Menar du att kineser är sexiga och ser farliga ut för alla kineser har ju kolsvart hår?

Emos är också svarthåriga. I filmen Showdown in Little Tokyo ger för övrigt svarthårige Brandon Lee allas vår Dolph en komplimang i duschen för att ha en särskild kroppsdel i XXL-storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in