Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-30, 12:38
  #1
Medlem
Gör dämpningsmattor nån betydande skillnad? Datorn låter som fan när man lirar, skulle dämpningsmattor kunna göra nån skillnad?
Citera
2011-11-30, 12:56
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Visst blir det skillnad. Jag hjälpte en god vän senast i förrgår med sin dator. Vi åkte ner till Mekonomen och köpte en matta.

Klippte och skar efter behov och klistrade på mattan. Datorn blev väldigt tyst.
Citera
2011-11-30, 13:08
  #3
Medlem
Okej, det låter ju inte så dumt. Vet någon vad de kallas på engelska?
Citera
2011-11-30, 15:30
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, dom hade inne olika mattor. Vi valde en matta som var 20mm tjock. Det var även självhäftande tejp på baksidan. Om du bara säger att mattan ska vara till en dator så vet dom i regel vilken matta som är bäst.

Detta finns även på välsorterade internetbutiker -> http://www.alina.se/Produkt.aspx?T1I=673
Citera
2011-11-30, 16:24
  #5
Medlem
Man kanske skulle kunna klippa till dämpningsmattor av ett liggunderlag... Om man nu vill snåla.
Citera
2011-12-01, 10:52
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, dessa brukar inte vara anpassade för hög värme. Det är dämpningsmattor då detta även monteras i bilar och under motorhuven.
Citera
2011-12-02, 19:08
  #7
Medlem
fanskithelvetes avatar
Monterade själv dämpningsmattor i en dator jag hade och ljudnivån sänktes avsevärt. Var silvriga självhäftade mattor av samma matrial som dom gör madrasser av, köpta på biltema.
Citera
2012-04-10, 11:29
  #8
Medlem
Roods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete
Monterade själv dämpningsmattor i en dator jag hade och ljudnivån sänktes avsevärt. Var silvriga självhäftade mattor av samma matrial som dom gör madrasser av, köpta på biltema.

Såna här?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-ti...platta-369214/

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback