2005-01-10, 02:44
Medlem
david_båths avatar
lånar lite, men vad är skillnaden på Pepsi MAX och Pepsi Light? Såg både på 1,5L pet i höstas
Citera
2005-01-10, 03:33
Medlem
_Montanas avatar
Det är väl så att vanlig Cola och Light ändå tar ut varandra till slut?

Coca Cola innehåller mer socker än light ja. Däremot har jag hört/läst (så jag vet inte alls om det är sanning) att lightdrycker bygger upp en hunger istället.

Någon som vet mer om det här?
Citera
2005-01-10, 03:50
Medlem
dexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
lånar lite, men vad är skillnaden på Pepsi MAX och Pepsi Light? Såg både på 1,5L pet i höstas

Vet inte riktigt. Men MAX har inte den där äckliga Light-smaken... Så den är god.
Kanske är lite som Coca Cola C2, att det är socker men mindre!?! Fast då borde väl Pepsi inte ha sin Edge...
Citera
2005-01-10, 11:17
Medlem
Orginal is the best
Citera
2005-01-10, 11:26
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Montana

Coca Cola innehåller mer socker än light ja. Däremot har jag hört/läst (så jag vet inte alls om det är sanning) att lightdrycker bygger upp en hunger istället.

Det har jag också hört.

Rolig tråd det här. Jag menar om man vill tänka på vikten, är väl alternativet att skippa läsk helt. Det finns så många andra drycker. T ex vatten.
Citera
2005-01-10, 11:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Montana

Cola light innehålkler mycket mindre kalorier och det är just det som är det farliga. light är farligare för tänderna och sen om light ger mer hungerkänslor är nog väldigt individuellt. Min kompis började med light då hon skulle gå ner och hon lyckades och kände ingen hunger. Jag känner helle ringen hunger eller ett större sötsug. Det gäller ju att äta bra så man minskar sötsuget.
Citera
2005-01-10, 11:48
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
David Båth:

Citat:

Pepsi Light är godast. Pepsi Max smakar vedervärdigt! Det är någon jävla bismak av kanel över den och så är den vansinnessöt. Troligen dubbelt så mycket aspartam i den.
Jag föredrar Pepsi Light eller TAB-colan. De är goda!
Citera
2005-01-10, 11:55
Medlem
Boddies avatar
Kör med Coca-Cola light här med och jag gillar den!
Citera
2005-01-10, 12:44
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det har jag också hört.

Rolig tråd det här. Jag menar om man vill tänka på vikten, är väl alternativet att skippa läsk helt. Det finns så många andra drycker. T ex vatten.
Om man dricker lightläsk så är det som om man skippar läsk helt då det inte innehåller några kalorier ( en eller två kalorier som är försumbart).

Angående hungerkänslorna så är det bara att ha lite koll på vad man stoppar i sig så att man vet att man inte börjar äta mer om man dricker light. Då går man ned i vikt. Ungefär en tiondel av sitt kaloriebehov får man i sig av en liter coca cola om man dricker en liter varje dag. Därför är övergången till light en av de enklaste bantningskurerna man kan göra.
Citera
2005-01-10, 13:22
Medlem
Jag klarar verkligen inte av Cola light-smaken. Däremot finns det vissa andra läskar som verkligen lyckats med att behålla den goda smaken trots borttagandet av socker, t.ex. Sprite zero.
Citera
2005-01-10, 13:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
om man ska nämna kalorier så är det såhär. Vanlig cola innehåller 45 kalorier per dl medans det bara är 1 kalori per dl i light. Som BF_Sweden säger så är det väldigt bra att övergå till light då man ska gå ner i vikt eftersom det enbart är onädiga kalorier och dricker man en liter om dagen är det 450 kalorier man får i sig och på det ska man ju käka mat och så.
Citera
2005-01-10, 13:24
Bannlyst
De som frivilligt dricker light-drycker måste ju gå till doktorn för en undersökning. Dessa personer måste ju nämligen ha kraftigt fel på sina smaklökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in