2005-01-05, 21:17
Medlem
När jag ska dricka bara en cola typ som törstsläckare brukar det bli vanliga colan, för den är typ 10x godare än lighten tycker jag. Men när jag typ käkar en pizza eller hamburgare till brukar jag ta cola lighten eftersom det redan är så mycket fett i maten och smaken på läsken spelar inte lika stor roll när man käkar samtidigt.
Citera
2005-01-07, 04:45
Medlem
snuffiss avatar
Jag började dricka cola light för ett par månader sedan för att jag ville dämpa min sockerkonsumtion. I början var det väl sådär. Vanlig var godast. Men nu tycker jag nästan att vanlig cola är äckligt, det känns som man har låtit ett par sockerbitar smälta i munnen. Blä.
Är fö inte heller rädd för aspartam. Det finns så jäkla många livsmedel som innehåller aspartam som forskare inte har larmat om och de flesta inte är medvetna om.
Citera
2005-01-07, 15:25
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Originalet. Alla gånger.
Citera
2005-01-07, 16:13
Medlem
Carradines avatar
Dricker mest light, vanlig till mat när man äter ute annars aldrig.

De där aspartamvarningarna ska du nog ta och läsa på lite om och lyssna inte på allt som polarna säger om skiten, hehe.
Citera
2005-01-07, 16:37
Medlem
vanlig, jag har inga viktproblem eller haälsoproblem så inga problem
Citera
2005-01-07, 17:14
Medlem
Jag drack vanlig förut men så tyckte jag att magen va för stor s å jag började med light. Men det hade ingen effekt alls på magen så då gick jag tillbaka till vanlig. Min mage verkar vara konstant oavsett vad jag stoppar i den
Citera
2005-01-07, 18:50
Medlem
Hjärter Dams avatar
Sedan ett halvår tillbaka dricker jag nästan bara light. Smakar inte riktigt lika gott som vanlig cola men det vägs upp av att man slipper kalorierna.

Är aspartam farligt för tänderna??? Trodde det var kolsyran som var farlig bara!
Citera
2005-01-07, 18:54
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag dricker vanlig cola, men Willys har nån lågpriscola som är jävligt god som light, men inte vanlig..
Citera
2005-01-08, 00:50
Medlem
haloklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjärter Dam
Sedan ett halvår tillbaka dricker jag nästan bara light. Smakar inte riktigt lika gott som vanlig cola men det vägs upp av att man slipper kalorierna.

Är aspartam farligt för tänderna??? Trodde det var kolsyran som var farlig bara!

Aspartamet är inte farligt för dina tänder, däremot finns det bl.a. fosforsyra i, vilket gissningsvis är det största tandtrollet.
Citera
2005-01-08, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det ska vara RIKTIG cola såklart. Light smakar ju diskvatten.
Amen
Citera
2005-01-08, 23:05
Medlem
Dannybois avatar
Dricker Cola-Light för att slippa sockret, skulle jag däremot äta något onyttigt som pizza, hamburgare etc så kör jag vanlig cola eftersom jag redan är så onyttig att ett 40-tal sockerbitar inte gör varken från eller till.
Citera
2005-01-10, 02:36
Medlem
BlitzMongos avatar
Faen, allt med namnet "Light" smakar faen, iaf i läskedryckernas värld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in