När jag ska dricka bara en cola typ som törstsläckare brukar det bli vanliga colan, för den är typ 10x godare än lighten tycker jag. Men när jag typ käkar en pizza eller hamburgare till brukar jag ta cola lighten eftersom det redan är så mycket fett i maten och smaken på läsken spelar inte lika stor roll när man käkar samtidigt.
Jag började dricka cola light för ett par månader sedan för att jag ville dämpa min sockerkonsumtion. I början var det väl sådär. Vanlig var godast. Men nu tycker jag nästan att vanlig cola är äckligt, det känns som man har låtit ett par sockerbitar smälta i munnen. Blä.
Är fö inte heller rädd för aspartam. Det finns så jäkla många livsmedel som innehåller aspartam som forskare inte har larmat om och de flesta inte är medvetna om.
Jag drack vanlig förut men så tyckte jag att magen va för stor s å jag började med light. Men det hade ingen effekt alls på magen så då gick jag tillbaka till vanlig. Min mage verkar vara konstant oavsett vad jag stoppar i den
Dricker Cola-Light för att slippa sockret, skulle jag däremot äta något onyttigt som pizza, hamburgare etc så kör jag vanlig cola eftersom jag redan är så onyttig att ett 40-tal sockerbitar inte gör varken från eller till.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!