Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-25, 23:03
  #1
Medlem
Sockergullans avatar
Hej Flashback!

I det kalla avlånga land vi lever i infinner sig den rasistiska kylan var man än går. Har du inte rätt namn eller hudfärg blir du exempelvis bortsorterad när arbetsgivare rekryterar. Afrofobiska och islamofobiska vindar fryser ner den innovatva nysvensken i den nordiska varganatten medan heilande skinheadungdomar sitter inne och dricker folköl vid den sprakande svenskhetsbrasan. Vissa grupper är helt enkelt inte tillåtna. Och det är det som fick mig att tänka till:

Vilken är den mest utsatta gruppen i Sverige? Och varför? Hur ska vi göra så att den mest utsatta gruppen blir mer accepterad av övriga grupper i samhället? Jag utlyser alltså den mest hatade och kränkta enskilda språkliga/etniska/religiösa grupp i Sverige, så kom inte med några generella rasseformuleringar som "n*g*rjävlar" eller liknande.

Vi kan och SKA bygga broar!

MVH
Sockergullan
Citera
2011-11-25, 23:06
  #2
Medlem
Turist i tidens avatar
Vita, medelålders heterosexuella mähän.
Citera
2011-11-25, 23:12
  #3
Avstängd
Consentidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redig009
Vet inte om de kommer som nummer ett men dalmasar, hör bara MASJÄVLAR

Jag råkar vara från Dalarna o kulla, men jag hör aldrig någon snacka om masarna, snarare svensken i övrigt, vi är fan en utrotningshotad art
Citera
2011-11-25, 23:15
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Somaliska muslimer med svart färg och ed 10 barn i Bergsjön.
Tror jag.
Citera
2011-11-25, 23:23
  #5
Medlem
CaptainMilks avatar
Rent spontant tänker jag zigenare. Finns det någon som gillar zigenare? Gillar de ens varandra?

Att de kanske har gjort sig förtjänt av all skit de får, är förmodligen avhandlat ett dussintal gånger tidigare här på FB.
Citera
2011-11-25, 23:24
  #6
Medlem
Det är uteliggare med psykiska problem och missbruk.
Citera
2011-11-25, 23:30
  #7
Medlem
Excultums avatar
Vita, då vi inte har några rättigheter och håller på att utrotas.
Citera
2011-11-25, 23:37
  #8
Medlem
Etniska svenskar - Den enda folkgrupp som lagligt diskrimineras.
Citera
2011-11-25, 23:42
  #9
Avstängd
Somalier. Utan tvivel.
Citera
2011-11-25, 23:46
  #10
Medlem
savoxovass avatar
De som diskrimineras mest och utsätts för störst överrepresentation av brott ifrån andra etniska grupper är svenskar. Det är bara 2 folkgrupper som har rätt till det här landet som bas för sin kultur. Svenskar och samer. Resten kan packa och dra om det inte passar med vår kultur eller om de inte kan uppföra sig.
Citera
2011-11-25, 23:47
  #11
Medlem
Sockergullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZitaX
Etniska svenskar - Den enda folkgrupp som lagligt diskrimineras.

I din ignorans och intolerans glömmer du att begreppet svensk är oerhört luddigt när man väl rotar i det. Om du nu menar vita människor, låt gå, men de är fortfarande inte den mest utsatta gruppen. Vita i Sverige får bäst jobb, utbildningsplatser och bäst hus. Menar du att vi är utsatta?
Citera
2011-11-25, 23:57
  #12
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockergullan
I din ignorans och intolerans glömmer du att begreppet svensk är oerhört luddigt när man väl rotar i det. Om du nu menar vita människor, låt gå, men de är fortfarande inte den mest utsatta gruppen.

Svenskar är vita människor av nordisk härkomst som är födda/uppväxta här och talar brytningsfri svenska.

Citat:
Vita i Sverige får bäst jobb, utbildningsplatser

Om du går in på Platsbanken och tittar dig omkring bland annonserna, så kan du se att det inte alls är särskilt sällan det står att företaget eller kommunen "gillar/prioriterar/uppskattar mångfald". Detta kan mycket väl även gälla till exempel brandkårs- och polishögskolan.

Citat:
och bäst hus.

I regel är det väl bara svenskar/vita som bor i hus överhuvudtaget. Men hus får man inte.*

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback