2012-02-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
hon var ju dock fortfarande vice statsminister när denna resa skedde så att en livvakt var med på resen förefaller sig inte speciellt konstigt. Sedan vet jag inte om staten beskostade själva resan för hennes familj men det betvivlar jag.

Inget konstigt med en livvakt, eller 2. Men hon fick ju en ordentlig genomlysning av sin ekonomi, och vad man som lekman kunde se, fanns det inte ens utrymme för en resa till Mallis! Så jag känner mig ganska säker på att jag (mfl.) pyntade den lilla trippen, men motbevisa mig gärna!
Citera
2012-05-17, 21:35
Bannlyst
Har Mona fått sparken från Expo:s styrelse?denna sida finns en lista på vilka som ingår i styrelsen, Mona finns ej med
Citera
2012-05-18, 00:00
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMKL
Har Mona fått sparken från Expo:s styrelse?denna sida finns en lista på vilka som ingår i styrelsen, Mona finns ej med

"Den 24 januari 2012 nominerade Sveriges regering henne som kandidat till posten som generaldirektör på Internationella arbetsorganisationen." - enligt wikipedia
Citera
2012-05-28, 13:29
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
"Den 24 januari 2012 nominerade Sveriges regering henne som kandidat till posten som generaldirektör på Internationella arbetsorganisationen." - enligt wikipedia

Det blev inget av det. Tydligen blev hon utröstad rätt tidigt. En miljon kr. bortkastade.
Och inte ens de svenska facken stöttade henne.
Citera
2012-05-28, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det blev inget av det. Tydligen blev hon utröstad rätt tidigt. En miljon kr. bortkastade.
Och inte ens de svenska facken stöttade henne.

Här gissar jag att regeringen fulspelade & förde fram Mona fast man visste att hon var chanslös.
Citera
2012-05-28, 14:51
Medlem
Fickludds avatar
Tack och lov att hon inte valdes.

Citat:
- Uppenbarligen pågår ett annat spel vid sidan om. Man är orolig att det inte blir den bästa som blir vald på slutet, säger arbetsmarknadsminister Hillevi Engström (M) till Expressen.se.

Hennes engelska är dålig och hennes utbildning är skral. Det behövs en helt annan person på den här posten.
Citera
2012-05-28, 17:27
Medlem
TröttSvensks avatar
Hahahaha
Hon hade inte mer chans att få det jobbet än en snöboll i Helvetet.
Hennes rykte är grundmurat utomlands, som en okunnig nolla.
Detta var regeringens sätt att visa henne att de åtminstone försökt.
Nu kommer SAP / LO att uppfinna ett högbetalt jobb åt henne, sanna mina ord.
Ungefär som när hon avgått som minister och startade ett dataföretag som skulle göra utbildningsprogram.
LO gick direkt in med en miljonorder utan att det ens fanns något program, firman kpnkade sen efter ett år lagom tills det att hon blev minister igen...
Vart tog miljonen vägen ?
Den tog Måna ut som lön...
Citera
2012-05-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Så jävla tragiskt att denna inkompetenta kärring nu skall få nått fint jobb ordnat åt sig. Spyr åt den här nya tidens aldelsdam.

Man kan dock glädja sig åt att det här jobbet gick i stöpet. Jag ser det som en förolämpning mot all anständighet att regeringen stödde hennes kandidatur. Sverige kan ju få dåligt anseende uti i världen när man föreslår en sådan här obildad och okunnig person, som inte ens klarar av att tala engelska. I och för sig har vi väl ett dåligt renommé uti i den stora världen, men att ytterligare försämra vårt anseende är mer än en skandal.

Den som fick jobbet Guy Ryder talar flytande franska och spanska och har akademiska examena i ryggsäcken. Han har dessutom mångårig erfarenhet av internationellt fackligt arbete bakom sig. Således en rätt man på rätt plats.
Citera
2012-05-28, 22:08
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Man kan dock glädja sig åt att det här jobbet gick i stöpet. Jag ser det som en förolämpning mot all anständighet att regeringen stödde hennes kandidatur. Sverige kan ju få dåligt anseende uti i världen när man föreslår en sådan här obildad och okunnig person, som inte ens klarar av att tala engelska. I och för sig har vi väl ett dåligt renommé uti i den stora världen, men att ytterligare försämra vårt anseende är mer än en skandal.

Den som fick jobbet Guy Ryder talar flytande franska och spanska och har akademiska examena i ryggsäcken. Han har dessutom mångårig erfarenhet av internationellt fackligt arbete bakom sig. Således en rätt man på rätt plats.

Jag slår vad en toblerone ask att man kommer att säga att "hon fick inte jobbet för hon var en kvinna"...
Citera
2012-05-28, 23:52
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag slår vad en toblerone ask att man kommer att säga att "hon fick inte jobbet för hon var en kvinna"...

De lär väl säga att facken var emot henne men huvudsaken är att jobbet gick till en kompetent person och inte till henne.

Hur tänkte regeringen när de förde fram henne som sin kandidat? Var det för att jävlas med Sahlin?
Citera
2012-05-29, 07:37
Medlem
Separatistens avatar
Om man lägger ner 1 miljon på att få ett jobb, hur står det då till med självförtroendet?
Citera
2012-08-25, 14:07
Medlem
Pappsengubbens avatar
Jaha, en ny skum tråd öppnad. Handlar indirekt om Mona S

Vad kan det här vara för korrupt skit?

https://www.flashback.org/t1946983

Hon har "ordnat" så någon kinesisk gangster får sin båt målad på musköbasen. Osar katt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in