2007-01-30, 22:49
Medlem
ElBorbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Träffade en Stockholmare på Kuba 1999, han var tydligen kompis med cornelius.w när han levde o.s.v. Han berättade att Palme varit på Kuba och knullat runt lite : Kuba fick visst lite bistånd från Sverige efter hans besök. Sant eller falskt? Vet ej men......

Det betyder att den kubanska hemliga polisen DGI fick tillfälle att ta några intressanta bilder.... och efter som DGI i stort sett var en underavdelning till KGB på den tiden så förklarar detta kanske något av Palmes utrikespolitik. -

Men nu tillbaks till Sahlinskan: Något som tyligen är känt som en återkommande händelse hos taxi i Nacka är att en viss person på Söndagsmorgnarna vaknar upp med ett intensivt nikotinbegär bara för att upptäcka att hon gjort slut på all ciggaretterna kvällen innan. Det blir till att ringa taxi för att köpa morgonens första röka på någon mack. Denna person som alltså inte ens kan organisera sig själv så hon alltid har en limpa liggande i skafferiet vill sossarna göra till statsminister. Herreduminskapare.
Citera
2007-01-30, 23:21
Medlem
Pellles avatar
Åker hon TAXI för att handla cigg ???
Säkert är det en "tjänsteresa " som betalas med det berömda kreditkortet...

Citera
2007-01-31, 11:19
Medlem
ElBorbahs avatar
Nej, hon är ju för slö för att själv masa sig ut att köpa, taxikillen fär vara budpojke.
Citera
2007-01-31, 22:01
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Kunde i så fall ha blivit en löpsedel:

Palme fick
stånd-Kuba
fick bistånd

Hahahaahh....
Löpsedlar vi helst vill se. Kan bli en egen tråd, ju..

Är det inte lite tragiskt nästan, att den enda som finns kvar när alla tackat nej är en chokladtjuv som levt utanför systemet (inte bolaget, nödvändigtvis) i 11 år och mer hållit till på högerkanten. "Kört eget bolag" osv. partiapparaten trumfar igenom Mona som det enda alternativet till statsministerposten. I tur & ordning svänger alla distrikten från nej, via nja till JA! Saken är biff och i Mars står drottningen av Rosenbad redo att ta över.
Citera
2007-01-31, 22:01
Medlem
mollydotts avatar
http://bubblare.se/mona_fifflar/
Citera
2007-01-31, 22:07
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott

Kul sammanfattning av Monas bravader! Rekommenderas.
Citera
2007-01-31, 22:21
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott

Om den bara funkat så.
Citera
2007-01-31, 22:44
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Om den bara funkat så.

Här: http://bubblare.se/mona_fifflar/
Citera
2007-02-01, 00:11
Medlem
Suck... och påläggskalven AS beter sig än värre... hur kommer hennes sammanfattningsvideo se ut om 15 år.....

Finns det verkligen ingen vettig människa bland 40% av befolkningen?
Anna Lind... vila i frid.
Citera
2007-02-01, 00:16
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Finns det verkligen ingen vettig människa bland 40% av befolkningen?
Jag är rädd för att svaret är nej på den frågan, åtminstone inte om "vissa" urvalskriterier ska följas.
Citera
2007-02-01, 03:07
Medlem
Upofs avatar
MONA.

Jag har ju "fördelen" av att ha bott utomlands ett antal år, så förstår inte riktigt ramaskriet i ankdammen över Monas bil/choklad/moské-affärer. Inte heller förstod jag när den nya regeringen var tvungen att "rensa" bort kompetenta medlemmar p.g.a. fjantiga skriverier...

De som högg efter Monas snedsteg som mest högljutt var kanske också de som var mest tystlåtna då borgarna hade samma dilemma. Och vice versa. Allt utmynnar i; què???

Jag kan inte hjälpa det, men tycker nog att att Mona verkar vara en rätt sympatisk typ, åtminstone på TV. Självfallet vore Anna den naturliga ledaren för sossarna, om hon hade funnits fortfarande. Jag hade kanske till och med ÖVERVÄGT att rösta på (s).

Nja, å andra sidan inte. Men jag hade åtminstone inte beklagat mig speciellt mycket om hon vunnit valet...

Vart vill ni komma med denna tråd? Att alla är lika goda kålsupare? Eller att de misstag som görs av den ena sidan ska räknas som värre än de som begås av den andra?

PS Gillade videon, dock!
Citera
2007-02-01, 16:36
Medlem
stefan9998s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upof
MONA.

Jag har ju "fördelen" av att ha bott utomlands ett antal år, så förstår inte riktigt ramaskriet i ankdammen över Monas bil/choklad/moské-affärer. Inte heller förstod jag när den nya regeringen var tvungen att "rensa" bort kompetenta medlemmar p.g.a. fjantiga skriverier...

De som högg efter Monas snedsteg som mest högljutt var kanske också de som var mest tystlåtna då borgarna hade samma dilemma. Och vice versa. Allt utmynnar i; què???

Jag kan inte hjälpa det, men tycker nog att att Mona verkar vara en rätt sympatisk typ, åtminstone på TV. Självfallet vore Anna den naturliga ledaren för sossarna, om hon hade funnits fortfarande. Jag hade kanske till och med ÖVERVÄGT att rösta på (s).

Nja, å andra sidan inte. Men jag hade åtminstone inte beklagat mig speciellt mycket om hon vunnit valet...

Vart vill ni komma med denna tråd? Att alla är lika goda kålsupare? Eller att de misstag som görs av den ena sidan ska räknas som värre än de som begås av den andra?

PS Gillade videon, dock!

Hon misslyckas inte bara med att ta hand om sig själv, hennes politiska historia är väl heller inte mycket att komma med - mycket snack, lite handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in