Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Det är mycket Mona Sahlin i flödet nu,
men ingen intervju är som denna
https://twitter.com/sondagsintervju/status/1306942344684605440
Fy fan, jag satt med skämskudde, trots att det var radio. Hon slingrar sig å slirar på sanningen hela tiden.
Äntligen fick hon frågan, som jag själv hade velat fråga, om det inte handlar om korruption att skriva ut falska intyg till en nära vän. Naturligtvis svarar hon inte på frågan. Enda rimliga svaret hade varit, Ja det är korruption att ge fördelar till familj å vänner. Jag skiter fullständigt vem hon knullar, men kalla den inte slarv eller nonchalans, kalla det för va det är, korruption!
Sen fick vi även svaret på den andra frågan jag undrat över, nämligen den så kallade lönen på 60000 som betalades ut egen ficka.
Den skulle ha betalats en kort period, tror det var 3 månader. Det gör ju det ännu mer orimligt att skriva 120 000 på intyget. Mona, det är inte slarv eller nonchalans, det är bedrägeri!
Naturligtvis missade hon att betala arbetsgivaravgifter på sina 60000, vilket hon gjorde först efter att blivit påkommen. Hon visste inte att hon var tvungen, hon glömde, det var slarv å så vidare i en evig följetong...
Denna kvinnan förhåller sig till sanningen som kulan på roulettebordet förhåller sig till rött å svart.