2017-11-24, 19:36
Medlem
Kontokurts avatar
Men genererar en miss på 106.193 + 151.072 bara 23.000 i böter och villkorigt vilket är 2 år om jag minns rätt.
Känns det inte som otroligt lågt straff ekonomiskt sett till person, inkomst och historik?
Citera
2017-11-24, 20:01
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Men genererar en miss på 106.193 + 151.072 bara 23.000 i böter och villkorigt vilket är 2 år om jag minns rätt.
Känns det inte som otroligt lågt straff ekonomiskt sett till person, inkomst och historik?

Mmm. Vem annan som helst hade nog fatt, dels betydligt kraftigare boter samt krypa in pa minst ett ar i fangslehuset (inklusive standard straffrabatt). Tanker pa Henrik Hax Alexandersson.
Citera
2017-11-24, 20:17
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ska man vara lite petig så skrev hon bara på ett strafföreläggande:
– Hon tar fullt ansvar för dessa misstag genom att acceptera det av åklagaren föreslagna strafföreläggandet, skriver hennes advokat till SVT Nyheter.

"Det ska vara häftigt att betala skatt" som Mona (Andersson) Sahlin sa en gång i tiden..
Enda skillnaden mellan strafföreläggande och dom är att vid ett strafföreläggande så erkänner den misstänkte brottet och godtar straffet och slipper därmed rättegång medan en dom kan vara mot den misstänktes nekande. I övrigt är det ingen skillnad.
Citera
2017-11-24, 20:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Enda skillnaden mellan strafföreläggande och dom är att vid ett strafföreläggande så erkänner den misstänkte brottet och godtar straffet och slipper därmed rättegång medan en dom kan vara mot den misstänktes nekande. I övrigt är det ingen skillnad.

Det är sant, men rätt ska vara rätt. För övrigt tycker jag det luktar lite mygel att Mona blev erbjuden ett strafföreläggande av åklagaren. Kanske för att hon skulle få slippa en skamfylld process med ett mediadrev i och utanför domstolen?
Citera
2017-11-24, 20:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt

Historik har hon inte, utan är väl ostraffad? Sen får hon dessutom betala de där 250 000 i skatt också. Med tanke på att det antagligen var en rent påhittad lön svider det nog en del.

Vad hon däremot borde få krypa in för är mottagande av muta.
Citera
2017-11-24, 21:22
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är sant, men rätt ska vara rätt. För övrigt tycker jag det luktar lite mygel att Mona blev erbjuden ett strafföreläggande av åklagaren. Kanske för att hon skulle få slippa en skamfylld process med ett mediadrev i och utanför domstolen?
Syftet rent officiellt med strafföreläggande är att spara pengar åt staten.

Att hon blev erbjuden strafföreläggande för två fall av erkända skattebrott är inget konstigt. Det var mycket mer konstigt att hon fick det för det osanna intygandet (tjänstefelet) gällande intyget för latinolovern. Enligt riksåklagarens riktlinjer för åklagarväsendet ska inte strafföreläggande utfärdas för tjänstefel.
Citera
2017-11-24, 21:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Att hon blev erbjuden strafföreläggande för två fall av erkända skattebrott är inget konstigt. Det var mycket mer konstigt att hon fick det för det osanna intygandet (tjänstefelet) gällande intyget för latinolovern. Enligt riksåklagarens riktlinjer för åklagarväsendet ska inte strafföreläggande utfärdas för tjänstefel.

Det luktar mygel som Jan Myrdal en gång i tiden sa..
Citera
2017-11-24, 22:29
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Det känns definitivt inte som om vi är lika inför lagen. Undrar hur länge alla tänker hålla den här kriminella kärringen under armarna.
Hon som dessutom tyckte det var så jävla häftigt att betala skatt. Nu saknar man en spysmiley igen.
Citera
2017-11-24, 22:31
Medlem
Cheeswisss avatar
Jag är ledsen men jag måste bara... HaHaHaHa
Citera
2017-11-24, 23:17
Medlem
"Det är sexigt att betala skatt"
Mona Sahlin
Citera
2017-11-30, 15:57
Medlem
jonbonos avatar
Vad var det Mona och livvakten hade ihop? Har det framkommit? Var han hennes älskare eller hade han hållhakar på henne?
Citera
2017-11-30, 16:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
"Det är sexigt att betala skatt"
Mona Sahlin

Fast... alla som sett henne inser att detta ingalunda är en motsättning; så jävlig som hon ser ut lär hon aldrig betalt skatt i hela sitt liv. Värre då med hennes uttalande: "jag är banne mig ingen fifflare", ty det är en uppenbar lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in