2017-03-04, 12:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bostadsrätten kanske i sin tur skulle hyras ut till avhopparverksamhet som M.S då kontrollerade? Livvakten skulle ha fått sina pengar tvättade och avhoppar-, avprogrammeringsverksamheten ändamålsenliga och hemliga lokaler.
Det skulle ju möjligtvis kunna förklara läget, men i dagsläget när statliga kanslier, verk, inst osv skär ner på utgifter såsom övernattning på konferens inom landet (ej längre tillåtet pga ekonomin) så låter det helt bisarrt.
Citera
2017-03-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det skulle ju möjligtvis kunna förklara läget, men i dagsläget när statliga kanslier, verk, inst osv skär ner på utgifter såsom övernattning på konferens inom landet (ej längre tillåtet pga ekonomin) så låter det helt bisarrt.

Bostaden hade kanske tänkts att använda till omprogrammering av sådana som hade tänkt ansluta sig till IS eller avhoppare från IS?

När det gäller invandringen och dess problem, i det här aktuella fallet IS, så är det svenska samhällets beteende likt en alkoholists beteende.

Pengar till alkohol och invandringsproblem ligger alltid överst.
Citera
2017-03-04, 14:43
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Mona Sahlin och hennes man sålde ju deras radhus i Nacka för nått år sedan. Tror de fick in närmare 5 miljoner. Sedan när banken och Skatteverket fått sitt borde Mona haft nån enstaka miljon på fickan.
Kan de vara de pengarna hon ströslat förlåt lånat ut till livvakten ?
Pinsamt att sedan i samma veva typ ha en skatteskuld på ca 350.000 kr.
Säger en hel del om hennes sätt att sköta sin ekonomi.

Hon hade väl gett labbe en miljon om året i tre år? Det blir tre miljoner.
Citera
2017-03-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Hon hade väl gett labbe en miljon om året i tre år? Det blir tre miljoner.

Jag vet men det berättas inte vilka år han fått " låna" pengar. Sedan har hon nog tjänat ganska bra själv, bara att kolla med Skatteverket.
Skulle för övrigt också vara Monas bästa vän och ge henne 1-2 timmar per dag om jag också fick "låna" 1 miljon per år.
Citera
2017-03-04, 16:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Vår älskade Mona fyller sextio år på torsdag!

Blir det en stor fest? Ska Labben sitta bredvid Bosse? Blir det äkta gräddtårta eller en tobleronetårta från närmsta frysdisk?

Jag ska baske mig skicka ett kort med några väl valda ord.
Citera
2017-03-04, 17:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vår älskade Mona fyller sextio år på torsdag!

Blir det en stor fest? Ska Labben sitta bredvid Bosse? Blir det äkta gräddtårta eller en tobleronetårta från närmsta frysdisk?

Jag ska baske mig skicka ett kort med några väl valda ord.
Du får skicka dom till Bosse då, exmaken. Mona har skyddad adress/personuppgifter.

Förslag på bild:
https://d.justpo.st/media/images/2015/11/02/cigarettes-as-candles-on-a-birthday-cake-fail-disgusting-1446485080.jpg
Citera
2017-03-04, 17:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Tänk nu lite logiskt. Så här är det. Mona har en kärleks/sexuell relation med livvakten. Han är en gangster som förmodligen gjort en massa kulor på brott. Han vill leva på den nivå som han har råd med. Perfekt att inleda förhållande med Mona. Han behöver inte hennes pengar utan papper på att han tjänar mer pengar än han drar in på ett vanligt kneg. Han behöver tvätta sina pengar så att han kan leva på sin verkliga nivå utan att dra på sig misstankar. Han har förstås aldrig lånat pengar av Mona, det är bara papperstransaktioner.

Han behöver också papper på att han har råd att köpa en miljonbostad. Han behöver alltså inte pengar men han behöver papper på att han tjänar pengar på laglig väg. Var och hur han har sina egna tillgångar är en helt annan fråga. Uppenbart är dock att Mona inte har de tillgångarna.

Ja, Mona har blivit sol-och-vårad, inte på pengarna, men på sin lagliga fasad. Livvakten tvättar pengar som gangstrarna i stan tvättar pengar i sina tomma "lagliga" restauranger.
Kanon. Låter helt rimligt, eftersom MS inte antas ha de tre millar hon ska ha investerat i polismannen. Vilket en ekonomisk genomgång av MSs böcker borde kunna besvara. Då inställer sig i stället följande frågor. 1/ Vilken sorts hållhake har han på Mona? Betänk att hon inte hade mycket kvar till heder att bevaka, måste alltså röra sig om stora saker eller känslomässiga relationer. 2/ Vad har den chilenske Putte batong för bakgrund? Kontakter, tidigare misstankar, allt blir intressant. Just chilenare har jag mött några med ett anmärkningsvärt ledigt förhållande till lagar och regler.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-03-04 kl. 18:07.
Citera
2017-03-04, 19:51
Medlem
Utpressning av Mona är det inte. Det som är gjort har gjorts av båda ihop. Sen kan jag bara sia om hur mycket suget i HLS blick kan driva hennes omdöme än mer på fall...
Citera
2017-03-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du får skicka dom till Bosse då, exmaken. Mona har skyddad adress/personuppgifter.

Förslag på bild:
https://d.justpo.st/media/images/2015/11/02/cigarettes-as-candles-on-a-birthday-cake-fail-disgusting-1446485080.jpg

Du kan skicka till partiets adress Riddarhustorget 7-9 Stockholm
Citera
2017-03-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Substanz
Utpressning av Mona är det inte. Det som är gjort har gjorts av båda ihop. Sen kan jag bara sia om hur mycket suget i HLS blick kan driva hennes omdöme än mer på fall...

Det där tror jag faktiskt på! +1 på den, verkar helt frånkopplade från verkligheten båda 2.
Citera
2017-03-04, 23:50
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Räknar man bort belåningen av fastigheten, reavinstbeskattningen och mäklararvodet så blir det nog inte så mycket pengar kvar och är man dessutom hälftenägare av fastigheten skall resterande belopp delas med två och "miljonen" reduceras till några ynka hundra tusen som skall finansiera hennes tidigare skatteskuld. Kvar blir bara några slantar hon kan kasta i tiggarens pappmugg.

Hon flyttade in i villan på 80-talet - betalade troligen inte mycket mer än en halv miljon då, huset gick för 4.5 miljoner nu - om vi räknar med full belåning från början så blir det efter reavinstskatt och mäklararvode 1.5 miljoner var. Med tanke på hennes höga lön så borde hon ha skrapat ihop 1.5 miljoner genom åren - kronofogdeskulderna hon haft/har handlar nog mer om att hon är otroligt slarvig än att hon inte haft pengar på kontot...
Citera
2017-03-05, 01:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bostaden hade kanske tänkts att använda till omprogrammering av sådana som hade tänkt ansluta sig till IS eller avhoppare från IS?

När det gäller invandringen och dess problem, i det här aktuella fallet IS, så är det svenska samhällets beteende likt en alkoholists beteende.

Pengar till alkohol och invandringsproblem ligger alltid överst.

Fast det vore väl inte helt etiskt att vara direkt involverad om hon har en granskarroll? Det är ju som att Jan Emanuel skulle utvärdera behandlungsprogram medan han själv driver HVB hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in