Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 12:14
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Vad är det för fråga egentligen viejo arrecho?

Men eftersom du verkar vara intresserad av henne på ett djupare plan kan jag nog få fram info om hur det var en gång i tiden i alla fall. Har faktiskt en gammal arbetskamrat som gick i samma klass som henne ute i Nacka någonstans och gissa vem som tog hans svendom?
Låt höra!
Citera
2017-02-28, 14:03
  #1922
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är helt eniga där. Visst finns det en hotbild.

Men är det för att hon är en avdankad och kontroversiell sossepolitiker?

Eller är det självförvållat?

Lever man på gränsen, ägnar sig åt dubiösa affärer, retar upp en massa folk, orsakar folk ekonomiska förluster, och har en livsstil som dessa filurer visat upp; så lever man farligt.

Vi ser ju varje dag att gränslösa människor och brottslingar råkar illa ut i olika uppgörelser. Det handlar kanske om hur man lever sitt liv. Snabba cash och snabba bilar är inte vad en avdankad sossepolitiker förväntas syssla med på ålderns höst. Låter som ett gangsterliv i statens trygga famn.

Självklart är det självförvållat! Eller tycker du att statsministern ska vara utan skydd? Han kunde lika gärna låtit bli att bli statsminister?

Lars Vijks hotbild är i allra högsta grad självförvållad. Jag sympatiserar inte alls med honom, men din perversa åsikt om vem du tycker är värd skydd kan jag inte förstå alls.
Citera
2017-03-02, 18:04
  #1923
Medlem
måna är en fifflare banne mig!
Citera
2017-03-02, 18:06
  #1924
Medlem
trickydicks avatar
I förhören med livvakten konstaterar polisen att Mona Sahlin har fört över en miljon kronor om året – under tre års tid – till livvaktens konton.
– Hon litar på mig och jag litar på henne, svarade livvakten.


http://www.expressen.se/nyheter/sahl...fforelaggande/


Det är dyrt med en toyboy.
Citera
2017-03-02, 18:12
  #1925
Medlem
Basil Fawltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
I förhören med livvakten konstaterar polisen att Mona Sahlin har fört över en miljon kronor om året – under tre års tid – till livvaktens konton.
– Hon litar på mig och jag litar på henne, svarade livvakten.


http://www.expressen.se/nyheter/sahl...fforelaggande/


Det är dyrt med en toyboy.

Mona Sahlin borde ha haft en god man.
Citera
2017-03-02, 18:24
  #1926
Medlem
Flus avatar
Intressant att Mona la ett bud på 9,5 miljoner på samma lägenhet och att hon lånat ut minst 3 miljoner, trots att hon själv är jagad av kronofogden för skatteskulder

Från Expressen:
"Har du betalat tillbaka någon gång?
– Lite grann. // Hade det lyckats med våra utlandsplaner, hade det inte varit några problem att betala tillbaka, det var tanken. "


http://www.expressen.se/nyheter/sahl...fforelaggande/

Någon som vet vilka "ultandsplaner" Labben snackar om?
Citera
2017-03-02, 18:58
  #1927
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Intressant att Mona la ett bud på 9,5 miljoner på samma lägenhet och att hon lånat ut minst 3 miljoner, trots att hon själv är jagad av kronofogden för skatteskulder

Från Expressen:
"Har du betalat tillbaka någon gång?
– Lite grann. // Hade det lyckats med våra utlandsplaner, hade det inte varit några problem att betala tillbaka, det var tanken. "


http://www.expressen.se/nyheter/sahl...fforelaggande/

Någon som vet vilka "ultandsplaner" Labben snackar om?
Står ju i din artikel, livvaktsgruppchef i FN.
Citera
2017-03-02, 19:03
  #1928
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Mona Sahlin borde ha haft en god man.
Allt i det här känns ju jäkligt konstigt, planerar hon för en skilsmässa och vill gömma undan pengar hos honom, eller vad är det frågan om?


Edit: Oklart om hon redan är skild, de två trådarna gör det lite svårt att följa denna soppa.
__________________
Senast redigerad av eternussermo 2017-03-02 kl. 19:30.
Citera
2017-03-02, 19:24
  #1929
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Står ju i din artikel, livvaktsgruppchef i FN.
Tack.
Mycket märkligt i den artikeln. Labben ville tydligen ha en Ferrari men fick nöja sig med en R8.

"– Det fanns en annan bil också som jag var intresserad av, en röd Ferrari, sa livvakten.
Varför köpte du inte den? undrade polisens förhörsledare.
– Jag tror inte att jag hade finanserna till det faktiskt, svarade han."


Skumt att låna enorma summor privat för lyxkonsumtion och med mikroskopiska möjligheter att betala tillbaka. Sportbilar är inte precis investeringsobjekt.
Ingen vettig människa skulle ens tänka tanken.
Citera
2017-03-02, 19:49
  #1930
Medlem
Mångmiljonbelopp hanteras som kaffepengar. "Tänkta" toppjobb inom FN som förklaring. Nä, här ligger en gravad hund, som Reefat skulle ha sagt.
Citera
2017-03-02, 23:42
  #1931
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova
Mångmiljonbelopp hanteras som kaffepengar. "Tänkta" toppjobb inom FN som förklaring. Nä, här ligger en gravad hund, som Reefat skulle ha sagt.

Ja Mona hade förmodligen diskussioner med såsseledningen om ett utlandsjobb. Det är så det brukar fungera inom såsseriet, man hjälper de sina till bra positioner och hög skattebetald lön. Sedan spårade det ur med fejkintygen och hon blev en paria som såsseledningen vill glömma.
Citera
2017-03-03, 00:06
  #1932
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja Mona hade förmodligen diskussioner med såsseledningen om ett utlandsjobb. Det är så det brukar fungera inom såsseriet, man hjälper de sina till bra positioner och hög skattebetald lön. Sedan spårade det ur med fejkintygen och hon blev en paria som såsseledningen vill glömma.

Man undrar liksom vilket jobb som nu var aktuellt för henne. Skulle det nu varit som FN:s generalsekreterare så låg det visserligen i tiden men detta briserade bara ett halvår innan valet till det och för att lobba som det krävs det att kampanjen redan hade varit i full rulle sedan länge. Tänkbart är att man möjligen diskuterats att hon kunde bli Sveriges FN-ambassadör nu när Sverige tog plats i säkerhetsrådet. Eller då att Sverige möjligen i den rollen då skulle lobbat för något nytt å la Internationell samordnare mot våldsbejakande extremism i FN-huset. Oavsett då bortsett från generalsekreterare så låter detta som en helt egen livvaktsstyrka som något som nu inte skulle varit aktuellt. Än mindre då om hon satt och jobbade i New York där det inte som i Sverige finns en farlig nazist bakom varje buske...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback