2008-07-05, 00:27
Medlem
Bagwells avatar
Hon kanske fick lite choklad i tvåan!!!!!i
Citera
2008-07-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ca va
Han var hennes advokat under tobleronehistorien. Men ingen romans där inte. Mona sa långt efteråt att Claes hade sagt till henne att han behandlade henne precis som alla andra av sina klienter. Och vad jag vet så har han inget romantiskt med sina klienter, annars hade CB basunerat ut det för länge sedan.

OK, då får vi se vad som händer 2010 om nu det förskräckliga skulle hända att sossarna o Co vinner valet och Sahlin blir statsminister, ve o fasa! Men om det nu blir så så får väl CB en hög befattning i bolsjevikregeringen....
Citera
2008-07-05, 22:22
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
OK, då får vi se vad som händer 2010 om nu det förskräckliga skulle hända att sossarna o Co vinner valet och Sahlin blir statsminister, ve o fasa! Men om det nu blir så så får väl CB en hög befattning i bolsjevikregeringen....

Borde väl kanske postas i politikforumet, men jag har känslan av att Sahlin är en korttidslösning och att en viss Bodström kommer ratta sosseskutan när det är dags för val.. Men det har ju gått rätt bra nu, så kanske blir hon kvar. Men det tror jag var grundtanken när hon tog över i alla fall. Det är dock rena spekulationer.
Citera
2008-07-05, 22:41
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Borde väl kanske postas i politikforumet, men jag har känslan av att Sahlin är en korttidslösning och att en viss Bodström kommer ratta sosseskutan när det är dags för val.. Men det har ju gått rätt bra nu, så kanske blir hon kvar. Men det tror jag var grundtanken när hon tog över i alla fall. Det är dock rena spekulationer.

Borgström har alltså dubbelt guldläge.....
Citera
2008-07-06, 02:34
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Fick en hint av en gammal bekant som har nära anknytning till riksdagen och var inblandad i sossepolitiken under 90-talet att Sahlin och Claes Borgström inte bara var och är partikamrater....
Nån som vet mer?

Måste sett kul ut, Claes Borgström är ju en tvärhand hög.
Citera
2008-07-06, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman

Jag har också hört det, men att hon sitter tills Margot Wallström kommer tillbaka, enligt "rykten" så skulle hon komma tillbaka till nästa riksdagsval.
Citera
2008-07-06, 16:09
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Fick en hint av en gammal bekant som har nära anknytning till riksdagen och var inblandad i sossepolitiken under 90-talet att Sahlin och Claes Borgström inte bara var och är partikamrater....
Nån som vet mer?

De är inte ens partikamrater, eftersom CB röstar på (v). Dubbelfel, alltså.
Citera
2008-07-06, 16:13
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
De är inte ens partikamrater, eftersom CB röstar på (v). Dubbelfel, alltså.
Borgström är sossarnas talesman i jämställdhetsfrågor och han är medlem och kommer troligen att bli minister om sossarna vinner nästa val. Han värvades av Sahlin i vintras/våras.
Citera
2008-10-26, 12:54
Medlem
Se upp för dårarna!

Temat är vidarebefordrat till Helena Bergström, via Liza Marklund, som är Mona Sahlins kompis. Vote Liza för socailminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Poängen med Mona är ju att hon är fullständigt handlingsförlamad.
Alla problem och bekymmer som dök upp som integrationsminister
försökte Mona "kasta pengar på" (andras). Invandrarföreningar
dränktes i stålar, särskilt de kurdiska efter Fadime.

Men några resultat uteblev helt, storstadsprogrammet tex är ett totalfiasko.
Att det är lugnt i våra förorter än idag kan tillskrivas pengaflödet, när detta
upphör kommer kaoset. Mona lyckades etablera en slags (s) plogbilspolitik där man ständigt skjuter problemen framför sig, sedan hoppar hon/man snabbt av.

Mona är också mytoman och lider av positiva fördomar om invandrarna, särskilt de muslimska.

Exempel:
Av TV Rapport fredag den 7 juli 2000 förmedlades ett inslag om invandrande läkare som ej fick anställning i Sverige för att "de ej hade fått lära sig språket". Slutsatsen var att Sverige gick miste om ovärderlig kompetens. En läkare från Afghanistan intervjuades också. Av inslaget i Rapport blev en vandringssägen cirkulerande i rikspressen. Sahlinskan hakade på med att "hon var trött på att åka taxi med förare som var utbildade läkare bl a de från Irak". Den korrekta bakgrunden framgår av "Nytt från Socialstyrelsen PM" nr 26, dat 7 juli, 2000 dvs. publicerat samma dag som nyhetsinslaget gavs i TV. I detta PM sägs bl.a. följande;

"Socialstyrelsen har i samarbete med AMS närmare analyserat den statistik som finns över arbetssökande läkare med utländsk utbildning som registrerats vid arbetsförmedlingarna vid en viss tidpunkt i maj 2000. Antalet arbetssökande utländska läkare var då 281. Socialstyrelsens studie syftade till att klarlägga i vilken situation dessa läkare befann sig. Om man bortser från de 27 utländska läkare som redan erhållit legitimation och således uppfyllt kompletteringskraven var mindre än 10 % (25 läkare) anställningsbara som läkare. Det stora flertalet hade inte genomgått godkänt språkprov och visat erforderlig medicinsk kompetens och var därför inte behöriga att utöva läkaryrket. För ungefär hälften återstod godkänt språkprov trots att de i många fall erhållit Socialstyrelsens kompletteringsbesked för åtskilliga år sedan. AMS statistik över arbetssökande utländska läkare blir mot denna bakgrund något missvisande. Läkare som registrerar sig på arbetsförmedlingen som arbetssökande gör det också av andra skäl än att få arbete som läkare. De inser förmodligen att de inte är anställningsbara som läkare men måste registrera sig för att komma i åtnjutande av exempelvis utbildningsbidrag".

Flertalet aspiranter hade sålunda ej genomgått godkänt språkprov och visat erforderlig medicinisk kompetens. I analogi med körkortslösa taxiförare kan ej läkare som saknar legitimation släppas ut på våra sjukhus vilket kan antas att även Mona Sahlin har viss förståelse för. Åtminstone jag vill inte behandlas av läkare utan legitimation, erforderlig kompetens och erfarenhet. Men det kan ju finnas dom som hyser annan uppfattning om detta. Så går det till när lögner sprids och rullar vidare under lång tid. Avslutningsvis kan man fråga sig om inte Irak behöver sina läkare bättre än vad Sverige gör.
Citera
2008-10-26, 13:00
Medlem
lepops avatar
Inget skvaller om Mona, men däremot om hennes dotter:

När jag var yngre var jag inbjuden till Jenny Sahlins fest i Gamla Stan.
Jag behöver nog inte nämna att det var mesta dels invandrare där från Fisksätra och andra liknande ghetton i Nackaområdet.

...Festen urartade
Citera
2008-10-26, 13:27
Medlem
TröttSvensks avatar
Urartade till vad ?
Blev unga fröken Sahlin gangbangad av diverse negrer och araber måhända medans hon rökte hasch ?

Citera
2008-10-26, 13:49
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Urartade till vad ?
Blev unga fröken Sahlin gangbangad av diverse negrer och araber måhända medans hon rökte hasch ?

Det stod flera "kickers" som spelade dörrvakter i entrén. Sedan uppstod det tumult där eftersom invandrare från förorten inte är kända direkt för att sköta sig. Jag vet inte exakt varför det blev tumult, men en vild gissning kan vara att någon annan inte kom in, sedan sa denne som inte kom in något om "dörrvaktens" mamma, sedan gick det som det gick. Vi lämnade festen ganska snabbt. Vild uppskattning: ca 60-70 ghettoinvandrare, resten WT (förrutom jag själv och mina vänner).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in