Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Jag hade mer tänkt mig att köra några timmar om dagen, har ett jobb redan men behöver fylla ut lite.
Några timmar om dagen

det lönar sig inte, räkna med att du ska ta dig till garaget, logga in och köra till stolpe, få kund...sen kan du hamna på Djurö eller Ölsta, så dina "några timmar" kan bli hur många som helst, du kan ju inte bara ställa bilen i Stenhamra eller vart du nu hamnar och sen teleportera dig tillbaka till garaget för att du ska sluta efter 3 timmar, när du sen väl slutar ska du ofta städa och tvätta bilen, redovisa kassan osv. Räkna med att dessa "ceremonier" före och efter passet tar dig minst 1 timme, därför finns det knappt några som bara kör några timmar, minst 8 timmar behöver du köra minst.
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Sitter chaufförer kvar ointresserad i bile n när kunden vill åka? Ingen ansträngning på att ens hjälpa kunden in med sina resväskor. De som hjälper kunden och ger service är också de som får tillbaks sina kunder.
Nja, såvida inte bilen står på stolpe. Stressade kunder brukar inte kolla så noga på vilken taxi de hoppar in i.
Ointresserade chaufförer kör ofta för de "fina" bolagen, de får körning oavsett hur de beter sig. Hassans taxi och likn. bolag brukar vara väldigt alerta och hjälpsamma, de nästan drar kunden in i bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
En annan sak, har inte kört så länge men redan nu börjar det komma krypandes. Taxameterljuden.
står på ICA och det piper till där i kassan när inte streckkoden fungerar tex, Piiip, piip* varpå jag tänker "uh, ny tur!!" eller "följesedel!" och tiondelssekunden efter, "äh",

.
När man kör privat, och ska genom stan... "undrar om det är knökafullt i 113".
Underligt det där.

känner igen det där, är själv taxiskadad, jag brukar köra in med min moonstone blå Ford Sierra 2.8i V6 GLX Ghia automat -92:a på taxihållplatsen vid järnvägsstationen här hemma, parkerar och tittar på taxichaufförerna, brukar vrålvarva motorn och blinka med dimljusen på dem eller tuta lite, eftersom dom är så uttråkade brukar de glo rejält åt det
Citat:
Ursprungligen postat av Napoletano
Tiden går enormt fort. På något sätt känns det inte som att man arbetar. Upplever min tillvaro mer som att man är med i en roadmovie.

Har kollegor som inte kan förstå hur jag kan tycka om att jobba så mycket. Jag tycker att det ger mig mer att jobba än att vara ledig och sitta hemma.
det är ganska spännande att köra ibland, om man får en amerikansk turist eller dramatenskådespelare i bilen, känns det som man är med i en film, man känner sig viktig på något vis.