Citat:
Ursprungligen postat av
Geflebocken
Ja jag saknar också inlägg från Malmö/Skåne chaufförer. Jag tycker att ofta när jag kör kunder från den regionen så knorrar dom som bara fan över priserna. (Jämförelsepris 350). Enligt dem så är det nästan alltid fasta priser när de åker, och oftast runt en 50-lapp. Låter jävligt skumt enligt mig, måste bli tungt att få någon ekonomi i den verksamheten. Om nu inte privata bilar är förbjudna där, då får man ett större kundunderlag...

Fast många kunder som ber om fast pris gör det ju bara då dom, såsom alla andra tror dom är på en mattmarknad i Turkiet och skämmer bara ut sig.
Många gånger har dom "förhandlat om ett pris" och erbjudit upp emot DUBBLA vad resan faktiskt går på.
Tar emot pengarna, slår på taxametern och när vi kommer fram frågar jag om han fortfarande vill betala X kr för resan
Många gånger har personen då faktiskt sagt "Ja, jag sa ju att du skulle få X kr". Men för min del är det bara för att jag hatar personer som ska "förhandla om priset". Jävligt tröttsamt. Framförallt när de beställt genom växeln. Förhoppningsvis känner dom sig så dumma att de nästa gång bara hoppar in.