2010-12-09, 05:56
Medlem
Kalimaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
125 kr/timmen X 165 timmar/mån har jag. Alltså 20645 kr före skatt.

Alltså sämmre än att jobba på ica då tex
Citera
2010-12-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaar
Så hur mycket ligger en normal lön för en normalt arbetande taxichaufför?
Är yrket nått att satsa på och går att leva på?
Inget att satsa på om man är ung, kommer aldrig upp i lönen och hemska arbetstider. Passar bra om man kan ta det som hobby dvs jobbar efter behag och bryr sig inte om pengar.
Citera
2010-12-09, 09:56
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:

Om en taxiförare jobbar samma tider som Ica har öppet, inklusive helger och Ob tider så tjänar du, om du har 100 kr i timlön något bättre än taxiföraren. De som börjar jobba på Ica brukar ligga på en hunka per timme.
Citera
2010-12-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamyam
När tjänar man mer pengar ?

Köra morgon /dagtid ca 04:00 - 16:00 eller kväll / natt ca 16:00 - 02:00 på vardagar ? [/b]

Natt, tveklöst. I alla fall i Stockholm. Hur det är i andra städer där alla krogar stänger klockan 01.00 vet jag inte, men i Stockholm finns det alltid krogar som har öppet till 05.00 = kunder som vill hem men är fulla.
Citera
2010-12-10, 00:20
Medlem
Citat:

Allt är relativt här i världen. ;-) Är man en vanemänniska som inte gillar att jobba med människor så kanske man passar med att packa upp varor i en öde gång på ICA. Om man gillar trafikstress, oviss inkomst, fulla kunder osv så kanske taxibranschen är nåt ;-)

Nä, skämt-å-sido, det går inte att jämföra olika branscher.
Citera
2010-12-11, 13:11
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8263401.ab
Citera
2010-12-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8263401.ab

Om det är han jag tror det är så är det en blatte med attityd problem. Känd sedan tidigare, kör med en sån där vit muslim mössa på huvudet och brukar inte låta kvinnor sitta i framsätet i bilen. Men eftersom vilket bolag det gäller (dock kan jag gissa vilket) inte är känt så vågar jag inte lova något.

Om det är som jag tror har han nog ett inbokat möte med Saddam Eva på tisdag.
Senast redigerad av Ned Flander 2010-12-11 kl. 14:22.
Citera
2010-12-12, 08:55
Medlem
DunderKs avatar
Citat:

Sälj knark då, as bra pengar....MYCKET PENGAR = BRA JOBB!!
Citera
2010-12-12, 09:08
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Om det är han jag tror det är så är det en blatte med attityd problem. Känd sedan tidigare, kör med en sån där vit muslim mössa på huvudet och brukar inte låta kvinnor sitta i framsätet i bilen. Men eftersom vilket bolag det gäller (dock kan jag gissa vilket) inte är känt så vågar jag inte lova något.

Finns det blattar UTAN attityds problem? Hela taxi är besudlat av heliga krigare, talibaner, kroknäsor, våldtäktsmän osv osv...

hoppas att han börjar studera lite jihad.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.509469-man-sprangde-sig-mitt-i-stockholm
Citera
2010-12-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Finns det blattar UTAN attityds problem? Hela taxi är besudlat av heliga krigare, talibaner, kroknäsor, våldtäktsmän osv osv...

hoppas att han börjar studera lite jihad.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.509469-man-sprangde-sig-mitt-i-stockholm

Jo det har du alldeles rätt i.

Enda fördelen med att vara Svenne i branschen är att om du står utanför bilen och tar lite luft, eller en snus, ser folk att du är just svenne och väljer dig i 99% av fallen. Speciellt ensamma kvinnor.
Citera
2010-12-12, 18:12
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander

Ja, hoppas att Eva Odelstad fixar så att han slutar omgående.
Citera
2010-12-13, 17:36
Medlem
Sommargays avatar
Är alternativen på kartproven väldigt olika där man är tvungen att mäta med linjal? Det måste ju bli en rätt stor osäkerhet i uträkningen när man mäter slingrande vägar?

Hur funkar det när man skall mäta sträcka mellan olika punkter i stadskärnor på karta? Om vi tar Göteborg som ett exempel så är det mycket enkelriktat och spårvägar som går kors och tvärs som man inte bara korsar hursomhelst, det är förbjudna vänster/högersvängar mest överallt och det måste ju bli ett jävla meck att ta hänsyn till sånt? Vad är strategin om man skall mäta närmsta vägen mellan punk A och B i en stad?

När bör jag använda "vägavståndstabellen" respektive "linjalmetoden"?

Kommer det uppgifter på provet där man mäter mellan punkter som ligger på olika sidor?

jättetacksam för svar, det står inte så värst många tips i taxi-boken om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in