2010-03-11, 00:27
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Gillar nya uppdateringen på bloggen, riktigt snyggt. Det verkar gå bra för dig? Hade vart intressant att veta ungefär hur mycket pengar du tjänar på helg och vardag, även dricks. Börjar dra ihop sig för min del nu, ska bli riktigt skoj.

Hm. Du kommer inte kränga något dunder k i din bil va? Om så är fallet får du gärna lämna nummer.
Citera
2010-03-12, 15:16
Medlem
DunderKs avatar
Någon som kör VW buss eller liknande? Vilka är för och nackdelarna jämfört med en vanlig bil?
Citera
2010-03-13, 04:58
Medlem
kitschlemurs avatar
Spya i bilen inatt!
Citera
2010-03-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Spya i bilen inatt!

Jag hade en sådan tur igår att bruden jag plockade i centrala Stockholm (körning via växeln) på motorvägen mot Sollentuna drog ner fönsterrutan och ville ha luft. Alltid ett tecken på att det är fara på färde. Körde till sidan på avfarten och hon öppnar dörren och spyr. Inte en gnutta kom inne i bilen.

Grejen är det att man aldrig skall ta in fulla brudar i bilen på fredagar för det är dom som spyr. Bara att neka. Spyr dom inte så är det drama, gråt samt skrikande i mobilen, rätt jobbigt det med.
Citera
2010-03-13, 17:02
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Jag hade en sådan tur igår att bruden jag plockade i centrala Stockholm (körning via växeln) på motorvägen mot Sollentuna drog ner fönsterrutan och ville ha luft. Alltid ett tecken på att det är fara på färde. Körde till sidan på avfarten och hon öppnar dörren och spyr. Inte en gnutta kom inne i bilen.

Grejen är det att man aldrig skall ta in fulla brudar i bilen på fredagar för det är dom som spyr. Bara att neka. Spyr dom inte så är det drama, gråt samt skrikande i mobilen, rätt jobbigt det med.

Haha Det måste vara nåt med de där Stockholmsbrudarna.... Häromkring är de hur trevliga som helst!

Var för övrigt en ung kille som la av tre satser. Baksätet golvet och dörrfacket... Tack och lov var det inga jättemängder.

Jävligt klantigt av mig att plocka upp honom från första början, såg ju att han var lite för däng för att åka, men jag chansade. Gick bra i början, men sista hundra meterna började han dunka huvudet i dörren, sen började det gurgla. Stannade och drog ut honom med det var redan försent. Snubben erbjud självmant 1000 kr (600 utöver resan) och ytterliggare 1000 för att jag skulle köra hem honom sista biten (50 m). Ett tag övervägde jag det faktiskt... Men jag försvann illa kvickt till en mack för att städa ur bilen. De 600 kr stoppade jag ner i fickan.
Citera
2010-03-13, 19:21
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Haha Det måste vara nåt med de där Stockholmsbrudarna.... Häromkring är de hur trevliga som helst!

Var för övrigt en ung kille som la av tre satser. Baksätet golvet och dörrfacket... Tack och lov var det inga jättemängder.

Jävligt klantigt av mig att plocka upp honom från första början, såg ju att han var lite för däng för att åka, men jag chansade. Gick bra i början, men sista hundra meterna började han dunka huvudet i dörren, sen började det gurgla. Stannade och drog ut honom med det var redan försent. Snubben erbjud självmant 1000 kr (600 utöver resan) och ytterliggare 1000 för att jag skulle köra hem honom sista biten (50 m). Ett tag övervägde jag det faktiskt... Men jag försvann illa kvickt till en mack för att städa ur bilen. De 600 kr stoppade jag ner i fickan.

Sjyst kille. Men du nekade att ta emot 1000 kr för att köra han dom 50 sista metrarna? What...
Citera
2010-03-13, 20:51
Medlem
kitschlemurs avatar
Nä han stod och spydde på gatan. Ville inte ha honom i bilen nå mer... Det är INTE värt det.
Citera
2010-03-14, 15:41
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Nä han stod och spydde på gatan. Ville inte ha honom i bilen nå mer... Det är INTE värt det.

Kavalkadspyor eller? Låt han spy klart och sedan kör dom 50 metrarna. Har han ändå redan spytt i bilen så vafan. En extra lax rakt ner i fickan är väl en dagslön för en chaffis. Torkar lätt en spya extra för en tusenlapp till.

Erkänn att du ångrar dig?
Citera
2010-03-14, 20:01
Medlem
pelviss avatar
Citat:
Någon som kör VW buss eller liknande? Vilka är för och nackdelarna jämfört med en vanlig bil?

Jag kör en vw Caravelle -07 i jobbet, dock ej taxi, kör ca 4-6000 mil om året. Fördelarna med en sådan buss är: Du sitter högre upp i en sådan än i en vanlig bil, sköna säten med armstöd bägge sidor om stolen, fjädringen är att jämföra med Mercedes S-klass, alltså j-vligt skön och följsam. Tja det är väl vad jag kan komma på just nu.
Några nackdelar kan jag inte komma på direkt, saker som att backa med ett större fördon är en vanesak. Hade de inte varit så förbannat dyra i inköp hade jag gärna haft en privat också.
Citera
2010-03-14, 22:07
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelvis
Jag kör en vw Caravelle -07 i jobbet, dock ej taxi, kör ca 4-6000 mil om året. Fördelarna med en sådan buss är: Du sitter högre upp i en sådan än i en vanlig bil, sköna säten med armstöd bägge sidor om stolen, fjädringen är att jämföra med Mercedes S-klass, alltså j-vligt skön och följsam. Tja det är väl vad jag kan komma på just nu.
Några nackdelar kan jag inte komma på direkt, saker som att backa med ett större fördon är en vanesak. Hade de inte varit så förbannat dyra i inköp hade jag gärna haft en privat också.

Låter som att jag kommer trivas ypperligt då alltså! Dock tänkte jag lite mer på förtjänsten och hur körningarna skiljer sig jämfört med en liten bil?
Citera
2010-03-15, 00:54
Medlem
sv3nsson-s avatar
Citat:
Storbil drar ju alltid mer.. Speciellt om det är HK-buss
Citera
2010-03-15, 07:41
Medlem
pelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson-
Storbil drar ju alltid mer.. Speciellt om det är HK-buss

Vw bussen jag kör går ej att köra under litern. Jag har Automat 140 hk diesel, kollegan har en manuell ~180 hk diesel och hans buss går att köra på under litern. Detta är ju vid långkörning i ca 90-120 km/h. Stadskörning är de något törstiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in