Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Kör man in 50 000/ månad så ligger man på +- 0 för garantilön hos oss. Detta innebär 2500 i genomsnitt på en arbetsdag. 2500 är lätt köra in på en helgdag( då räknar jag allt under 3000 som dåligt). Under en veckodag är det definitivt inte omöjligt att köra in 2500 heller men är faktiskt nog så tufft( tur och otur spelar också en stor roll här). På ett kvällspass mitt på veckan är 2500 riktigt jävla svårt att köra in, faktiskt inte ofta jag lyckats med det. Så ser det ut i staden där jag bor. Att köra in mer än 50 000 utan att jobba över schematid? Glöm det!
50.000/månad på 165 timmar är ett snitt på 303 kr minus moms, för att det där ska bli +- 0 så msåte ni ha en provision på 33%, då blir det garantilön på 94 kr. Visserligen har dom höjt nu till 96,38 men du har sagt här i nästan ett år att du kör in 50.000 kr.
Har ni så lågt som 33%?
Denna månad fick jag 125 kr i timlön på 139 arbetstimmar, tre helger jobbade jag av fem. Jag hade ganska tur denna månad där inte ett enda pass var under garantilönen, snarare långt över, men som sagt: TUR!
Annars ligger jag på 110 kr/timmen en normal månad.
Hur kan det komma sig att det är så svårt i Umeå? har Umeå taxi monopol på alla avtalskörningar eller delas allt med konkurenter?