Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Väntetariff har väl alla ? vi har 7,6 kronor minuten. Och att sitta och vänta för 7,6 kr minuten gör jag mer än gärna, 456 kr/timmen och för mig blir det en timlön på 151 kr
Ja då skulle inte jag heller klaga, men isf måste ju vi alla chaufförer tillämpa detta annars blir det ju fel.Problemet är väl att det kan bli ett jävla liv på kunderna om man gör detta men håller alla vid sina principer,dvs: betala eller stanna hemma så skulle dom nog tillslut vänja sig och se till att passa tiderna Jag har i nästan ett års tid inte ens vetat att den fanns förövrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Måste ni hålla med egen telefon?
Vi har då telefon i alla bilar med alla andra bilars nummer inprogramerade, perfekt om man vill ha tag på nån speciell bil. och för växeln om dom behöver få tag på bilen, dom kan ju inte veta vem som kör en viss bil.
Ringer dock alltid med dolt nummer till kund både från bil & speciellt om jag någon gång använder min egen av nåt skäl
Svar ja: Vi måste hålla oss med egen telefon. Ska jag ringa upp kund så måste jag göra det med min privata telefon och bekosta samtalet själv. Om vi taxichaufförer skulle sluta att finna oss i att ständigt bli rövknullade skulle vi alla på företaget se till att lämna våra mobiler hemma så vi inte kan ringa på "ringservice" tex. Dessutom skulle växeln inte kunna nå oss på lika lätt heller vilket kan innebära problem för dom. Att nå bilar som är i staden eller bara en liten bit utanför går oftast med radio men med bilar som befinner sig en bit utanför kan det bli problem att få tag i om föraren inte har någon mobil.
Vi kan ta dom lokala färdtjänst körningarna i hörnefors som exempel.Varje gång jag har hamnat där så har växeln inte kunnat skicka körningarna som vanligt och ej heller kunnat nå mig på radion utan varit tvungna att ringa på min telefon och säga vilken adress jag ska köra på och hämta vem. Hade jag inte haft mobil hade det inneburit big trouble för dom

och skulle dom få det problemet jämnt skulle det nog inte dröja länge innan företaget höll oss med telefoner.