Citat:
Ursprungligen postat av A_E_K
Vet inte om Ni hört det innan, men Taxi Kurir har lagt ett bud på Taxi 020...
Taxi 020 försökte bli rikstäckande, men nånstans på vägen gick något snett. Norrköping/Linköping skulle erövras, men åkarna ansåg sig bli lurade och sade upp sina avtal. Kurir däremot lyckades med sin erövring av landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Tror att det har att göra med något leg som Transfer själv har för det står "Genomför utbildningen" vilket jag tolkar som att du skall vara klar med taxilegget.
själva transferlegget är ju bara ett firmalegg som intygar att du kör transfers bilar. Deras utbildning är jämförelsevis enkel, de kör bara med fasta priser. Måste vara mycket tjafsande om priser, vad gör föraren om kunden vill stanna till och köpa cigarretter? Vad göra om kunden efter halva vägen vill åka hem och hämta plånboken han glömt? Själva varumärket Transfer är svagt, många kunder förväxlar bilarna med dyra fribilar, så jag skulle hellre välja TS, Kurir eller 020.
fattar heller inte varför man som ny förare ska behöva betala sin internutbildning, legg och uniform. 1650+200+1095kr

Om jag börjar på en arbetsplats som butiksbiträde/vårdbiträde/busschaufför eller städare så får jag ju allt det där gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Jisses vad mycket pengar man kan tjäna som yrkesförare/egenföretagare om man kör EcoDriving!
Jisses vad mycket pengar man kan tjäna som bilskollärare på att vägverket införde uppkörning för taxilegg igen.